Osittainen hoitovapaa ja juhlapyhät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Liila

Jäsen
08.06.2007
145
0
16
Kertokaahan te, joilla on jo kokemusta osittaisesta hoitovapaasta, miten viikolle osuvien palkallisten vapaapäivien kanssa on menetelty. Lähinnä kiinnostaisi sellaiset tapaukset, joissa äiti on työssä neljänä päivänä viikossa ja yhden kotona.

Jos vaikkapa perjantait ovat kotipäiviä, niin miten menetellään, jos pyhäpäivä osuu perjantaiksi? Menettääkö silloin tämän perjantain vapaan? Entä, jos pyhäpäivä on maanantai. Saako sen sitten ylimääräisenä vapaana? Vai pidetäänkö kiinni siitä, että viikkotyöaika on aina se 80% koko viikosta?

Itse teen osittaista niin, että olen perjantait kotona. Meillä homma toimii siten, että jos pyhäpäivä osuu perjantaille sitä ei mitenkään "korvata" mulle erikseen. Siis että saisin siitä hyvästä pitää esim. myös torstain vapaata. Jos taas pyhäpäivä on joku muu päivä, tulee siitä ylimääräinen vapaapäivä sille viikolle. Olen myös kuullut toisenlaisesta käytännöstä, joten taitaa olla ainakin osittain myös firmakohtaista.

Meillä on silleen, että tehdään loput jäljelle jäävästä viikosta 80%. Voi tehdä muut päivät lyhyempinä tai pitää yhden vapaan ja tehdä muut päivät vähän pidempinä. Musta ihan reilu käytäntö, niin ei ole siitä kiinni, minkä päivän on sopinut vapaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiki:
Meillä on silleen, että tehdään loput jäljelle jäävästä viikosta 80%. Voi tehdä muut päivät lyhyempinä tai pitää yhden vapaan ja tehdä muut päivät vähän pidempinä. Musta ihan reilu käytäntö, niin ei ole siitä kiinni, minkä päivän on sopinut vapaaksi.

Näinhän sen pitäis mennä! Eli mikä on tuntimäärä/viikko, niin siitä sitten se lyhennetty määrä.