Ostaako/makseleeko teistä useatkin osamaksulla?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naapuri

Vieras

Mua itteä kun ihmetyttää SUURESTI tuo meitin uus naapuri...Ne muutti hesasta,kerrostalosta tänne"landelle",omakotitaloon ja nyt kauhistelee asumiskustannuksia yms.Mutta siis,ne ostelee oikeestaan AINA osamaksulla!!Uudet pyörät tilas HobbyHallista-OSAMAKSULLA,auto on kuulemma hommattu OSAMAKSULLA,uus pesukone HobbyHallista(taitavat olla kanta-asiakkaita sielä=)?)OSAMAKSULLA,2 viikon loman etelään ja kuulemma sekin hoituu OSAMAKSULLA!!!??Mä en vaan käsitä,eiks siinäki joudu jotain korkoja tms.makseleen tms.??Kertokaa mulle onks tossa järkeä ja kannattaako tollanen OSAMAKSULLA ostaminen/maksaminen??Jos se on noin helppoa ja siitä löytyy hyviä puolia,ni sit mäkin siirryn OSAMAKSU ostamiseen.....

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei osteta osamaksulla. Musta tuo on tapa, jolla hankkii äkkiä itselleen maksuvaikeuksia.

No minulla ei ole tuon takia maksuvaikeuksia tullut.Sen hintaisen koneen ostin että on varaa maksaa kuukausi erät :)

Osamaksulla maksaminen kertoo kyvyttömyydestä oman rahoituksen suunnitteluun. Pesukone maksaa niin kerralla ostettuna kuin osamaksulla. Osamaksulla vaan siitä maksaa enemmän ja muuhun jää taas vähemmän rahaa. :headwall:

Mä en ymmärrä miten ihmisellä on varaa maksaa osamaksua kuussa 50e, mutta ei ole ollut varaa aikaisemmin säästää vaikka 40e. Kun pitää pientä vararahastoa, niin saa ostokset tehtyä silloin kun ne ovat halvempia ja ylimääräiset hilut jäävät itselle. Ajatus siis ei ole hautoa rahoja täältä hautaan vaan ne käytetään tarpeen mukaan ja taas aletaan keräämään puskuria. Puskuria taas on helpompi kerätä nopeasti, koska ei ole niitä osamaksulaskuja rasitteena.

Ainoa asia mitä tämä vaatii on muutaman kuukauden säästämisen, että tilillä on vaikka se 200-300e mistä voi lähteä liikenteeseen.

meillä ei ole osamaksulla ostettu mitään muuta kuin auto, ja sekin saatiin maksettua jo marraskuussa kokonaan.. Mutta jos jotkut ostaakin osamaksulla, niin mitä sitten? Se tuskin on sulta pois? :whistle:

Osamaksu on hyvä vaihtoehto jos pitää hankkia jotain tosi tarpeellista ja sitä rahaa ei kuitenkaan sillä hetkellä ole niin paljoa, että pystyisi käteisellä ostamaan.
Mutta jos niitä osamaksuja tulee enemmän ja aina vaan lisää, niin niistä kertyy äkkiä iso summa ja sit voi olla jo vaikeuksissa.

Pankkilainalla on ostettu talo ja auto, mutta koskaan ei olla osamaksulla ostettu mitään. Yhden hyvän puolen osamaksusta keksin: Jos kaikki rahat olisivat käytetty jo osamaksulla, ei voisi käyttää ruokakauppaan niin paljoa. Olisi pakko tinkiä ruoasta ja saisi kaikkea muuta kivaa. Nyt kun tuntuu, että meillä uppoaa ihan ruokaa ja kaikkeen muuhun pieneen mahdottomasti. Toisaalta en jaksaisi kuitenkaan sitä rahattomuutta ja sitä, ettei olisi käteistä, jos jotain kivaa sattuisi vaikkapa kirpparilla olemaan juuri silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Ei osteta osamaksulla. Musta tuo on tapa, jolla hankkii äkkiä itselleen maksuvaikeuksia.

No minulla ei ole tuon takia maksuvaikeuksia tullut.Sen hintaisen koneen ostin että on varaa maksaa kuukausi erät :)

Juu. Mutta jos ostaa useita isompia hankintoja osamaksulla, niin on äkkiä kusessa. Mä veikkaan, että aika monella on käynyt näin. Ajattelee, että ei tuo ole kuin 50? kuussa ja kohta niitä viiskymppisiä meneekin parin kolmensadan edestä joka kuukausi seuraavat vuoden pari...

Alkuperäinen kirjoittaja Norma:
Auto kyllä. Muuten ei.

No minusta joku auto on kyllä viimeinen minkä ostaisin osamaksulla.Pitääkö olla kallis auto, kun halvemmillakin pääsee samalla tavalla paikasta a paikkaan b???

Iso perhe tarvitsee isomman auton ja valitettavasti meillä ei käteistä ole riittänyt sen ostoon. On meillä miehellä ollut montakin käteisellä ostettua romukasaa (piha täynnä romuja), mutta isompaa autoa, vaikka pajon ajettua ja vanhaa ei kuitenkaan niin halvalla saa, että olisimme saaneet säästettyä.

Juu. Mutta jos ostaa useita isompia hankintoja osamaksulla, niin on äkkiä kusessa. Mä veikkaan, että aika monella on käynyt näin. Ajattelee, että ei tuo ole kuin 50? kuussa ja kohta niitä viiskymppisiä meneekin parin kolmensadan edestä joka kuukausi seuraavat vuoden pari...

Itse puhuin ostamastani pesukoneesta jonka kuukausi maksu on 30e..Muita osamaksuja ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Norma:
Auto kyllä. Muuten ei.

No minusta joku auto on kyllä viimeinen minkä ostaisin osamaksulla.Pitääkö olla kallis auto, kun halvemmillakin pääsee samalla tavalla paikasta a paikkaan b???

Iso perhe tarvitsee isomman auton ja valitettavasti meillä ei käteistä ole riittänyt sen ostoon. On meillä miehellä ollut montakin käteisellä ostettua romukasaa (piha täynnä romuja), mutta isompaa autoa, vaikka pajon ajettua ja vanhaa ei kuitenkaan niin halvalla saa, että olisimme saaneet säästettyä.

No tuo on ihan ymmärrettävää kyllä :)

kohtuus kaikessa.. kyllä sitä osaa järkevä ihminen laskea mihin on varaa ja mihin ei.

meillä auto osamaksuna...niin ja tilattiin 3vko sitten uuden tiskikoneen Hobby hallista kun edellinen meni rikki...uus kone on osamaksuna, ei oo varaa laittaa maksaa köntti summaa 400eur koska mieheni on lomautettu ja minä äp-lomalla :(

Yhteistyössä