Ostaisitko 1v 2 kk ikäiselle yhdistelmät vai pelkät rattaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Quu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

"Quu"

Vieras
Ostettiin käytettynä yhdistelmävaunut mutta nyt ne ovat kyllä tulleet tiensä päähän. Alkaa mennä hermot kun nepparit ovat irronneet ja kumilangat löpsähtäneet eli vaunun kankaat lentelevät minne sattuu kun tuulee vaikka kuinka koittaa hakaneuloilla virittää, pääpuoli on vääntynyt jotenkin niin alaspäin/ vinoon, että saa aina viritellä peitoilla ja naruilla, ettei makuuasento ole ihan pää alaspäin. Lisäksi tyttö ei pysy tuossa istumassa ilman makuupussia vaan valuu epämukavaan puolimakaavaan asentoon koska on aika pienikokoinen.

Vaunut ovat käytössä päivittäin koska meillä ei ole autoa ja usein tyttö nukkuu niissä päikkäreitäkin eli jonkun uuden menopelin haluan äkkiä. Niin totaalisesti meni hermot tänään kun koitin tuulessa laittaa vääntyneitä hakaneuloja kiinni, tyttö ei olisi malttanut olla vaunuissa ja minulla järkyttävän kova pissahätä :D

Mutta tukevat rattaat vai yhdistelmävaunut ilman kantokoppaa?

Toisesta lapsesta ei olla edes haaveiltu koska oli jo melkoinen lottovoitto, että saatiin viimeinkin edes yksi lapsi :) ikää meillä on jo yli 30 eli aika epätodennäköistä, että kävisi uudestaan yhtä hyvä tuuri. Jotenkin ollaan asennoiduttu siihen, että on yksi lapsi ja ollaan onnellisia näin mutta eihän sitä varmaksi voi koskaan tietää :)

Rattaat ja nimenomaan kuomurattaat. Meillä just ostettiin 1v3kk pojalle kun matkarattaat tuli tiensä päähän. Yhdistelmiä ei ole yli puoleen vuoteen enää edes käytetty.. Eivät ole ulkoisilta mitoilta matkiksia paljoa isommat mutta yhdistelmiä pienemmät kuitenkin. Nyt harmittaa etten tajunnut kuomurattaita aikasemmin ostaa, ihan mahtavat.:D

Meillä on Ora Terrat, niistä saa makuuasentoon portaattomasti selkänojan. Vastaavia sitten on Brion Racet, Emmaljungalla vissiin oli joku..Scooter? Brion Ponytkin on, mutta niistä ei saa selkänojaa makuuasentoon ja niissä ei kuomua ole (saa tosin lisävarusteena). Onhan noita.

Ja jos selkänoja menee makuuasentoon niin ne käy vauvasta asti kovan/pehmeän kantokassin kanssa.

Rattaat on joo varmasti näppärät siinä mielessä, että ovat pääsääntöisesti ketterämmät kuin yhdistelmät jne. Mutta ite suosisin tossa vaiheessa silti yhdistelmiä, tai sitten matka- tms. rattaita, joissa istuinosan saa käännettyä kasvot työntäjään päin. Itse oon pitänyt tärkeänä, että pystyn pitämään lasta kasvot muhun päin silloin, kun on aktiivinen vaihe menossa puheenkehityksessä. On aika paljon helpompi olla vuorovaikutuksessa lapsen kanssa, kun saa katsekontaktin ja pystyy kommunikoimaan vastavuoroisesti. Tämä on tietysti vaan mun kokemus ja näkemys, mutta suosittelen miettimään valintaa tältäkin kantilta :) Ja lisäksi kovalla tuulella on kiva pystyä kääntämään lapsi - oma kuopukseni ei pienempänä voinut sietää sitä, että tuuli kasvoille...

• Tykkää
Reactions: Namppis88
Kävin muutamapäivä sitten katsomassa rattaita ja scoottereissa ei mennyt selkänoja makuuasentoon. Muuten vaikuttivat erittäin hyviltä.

Netistä olin katsellut, että brio race voisi olla myös hyvä vaihtoehto jos rattaisiin päädymme nutta niitä ei ko. Liikkeessä ollut ja olisi kiva nähdä muutakin kuin kuva ennen kuin tilaa. osaako joku sanoa brio race:sta mielipiteen: kannattaako lähteä pidemmälle isompaan liikkeeseen, että pääsisi vertailemaan niitäkin?

Alkuperäinen kirjoittaja mikä mikä;29749352:
Ok
Scootereis ei mene selkänoja makuuasentoon asti?

Ei ihan makuuasentoon mutta hyvin alas silti. Pikkuvauvalle ei käy mutta tyyliin 6kk iästä eteenpäin ovat ihan ok.

Meillä sellaiset ja ne hankkisin ap:n tilanteessa. Tai jotkut vastaavat, en nyt tämän hetken tarjonnasta ole ihan perillä. :)

[QUOTE="Quu";29749847]Kävin muutamapäivä sitten katsomassa rattaita ja scoottereissa ei mennyt selkänoja makuuasentoon. Muuten vaikuttivat erittäin hyviltä.

Netistä olin katsellut, että brio race voisi olla myös hyvä vaihtoehto jos rattaisiin päädymme nutta niitä ei ko. Liikkeessä ollut ja olisi kiva nähdä muutakin kuin kuva ennen kuin tilaa. osaako joku sanoa brio race:sta mielipiteen: kannattaako lähteä pidemmälle isompaan liikkeeseen, että pääsisi vertailemaan niitäkin?[/QUOTE]

Tarviiko sen selkänojan ihan makuuasennossa ollakaan? Eihän se brion raceissakaan ihan alas mene (meneekö edes niin alas kuin noissa scootereissa?).

Scoottereissa selkänoja ei mene ihan alas ja Se turvapuomi edessä on kiinteä, että mitään vaunukoppaa ei varmasti onnistu laittamaan. Isommalle sitten puolestaan tosi ketterät ja kestävät. Ainoastaan tuo hullareiden kokomusta väri näyttää tosi ankealta!

1v 2kk, ikäinen ei kyllä koppaa enää tarvi, muutoinkin kesää kohden ollaan matkalla, niin ei tarvi enää vaunupäikkäreillekään kauheesti topata. Itse ostaisin jotkut näppärät käytetyt rattaat, mulla kun lapset ei juurikaan parin vuoden jälkeen ole suostunut rattaissa istumaan ja ainakin tuo 3 vuotias alkaa olemaan jo liian isokin niihin, vaikka kooltaansa pikkanen onkin.

Liputan Scootereiden puolesta. Brio Spin vois kans olla yksi vaihtoehto mutta ne olivat sisämitoiltaan kapeammat kuin Scooterit. Meidän Scooterit on kestäneet moitteettomina jo neljällä lapsella ja ne ovat vimpat rattaat mitkä meillä pidetään.

Yhteistyössä