Ostin huutiksesta paidan, ja kainalot haisevat hielle, annoin jo posit. palautteen ja nyt vasta huomasin. Mitä tekisitte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ostin siis jo jokin aika sitten paidan, ja nyt otin sen käyttöön ja huomasin että todella pinttynyt hien haju kainaloissa, pesin 60 asteessakin, muttei lähde pois. Tekisi mieli laittaa myyjälle asiasta postia, mutten oikein tiedä viitsiikö, kun kaupan teosta on jo kauan aikaa (yli puoli vuotta). Enkä voi häneltä enää vaatia kaupan purkuakaan tms. Oma moka kun en tarkistanut aikaisemmin. Haluaisin vain jonkinlaisen palautteen kuitenkin antaa, harmittaa posit. palaute kun tuote ei ollut kuitenkaan käyttökelpoinen. Lisäksi myyjä otti liikaa postareita ja piti huonosti yhteyttä...

Osta uusia ja hajuttomia vaatteita kaupasta. Postarit on varmaan ilmoitettu jo myynti-ilmossa ja jos ne olet hyväksynyt, niin ei tarvitse valittaa. Ja kyllä ostetut tuotteet pitää alle puolen vuoden reklamoida. En puuttuisi asiaan lainkaan, kun et ole aikanaan ostamiasi vaatteita tarkastanut. Käytetty on aina käytetty ja siinä on omat riskinsä.

No ei luulisi kovin paha haju olevan, jos et huomannut asiaa heti, vaan avsta puolen vuoden säilytyksen jälkeen. Pese uudelleen, mutta laita kainaloihin sappisaippuaa ja koneeseen etikkaa huuhteluaineeksi niin lähtee hajut.

No ei luulisi kovin paha haju olevan, jos et huomannut asiaa heti, vaan avsta puolen vuoden säilytyksen jälkeen. Pese uudelleen, mutta laita kainaloihin sappisaippuaa ja koneeseen etikkaa huuhteluaineeksi niin lähtee hajut.

Mun mielestä sappisaippua ei aina ihan tehoa... Eihän sitä hienhajua vaatteessa huomaakaan, ennenkuin se vaate päällä lämpenee.:$

[QUOTE="vieras";22457780]Silloin on kyllä kyse ihan omasta hikoilusta eikä hieltä haisevasta paidasta :D :D :D Enpä ole tuollaiseen ennen törmännyt, että paita alkaa haista toisen hieltä, kun minä lämpeään sen sisällä :D[/QUOTE]

Tai kyse on siitä, ettet haista niin tarkasti, kuin minä.

Tai kyse on siitä, ettet haista niin tarkasti, kuin minä.

Niinpä. Tuo paita kyllä haisee jo kylmänäkin, mutta tosiaan haju voimistuu vielä. Missään muussa paidassani ei ole tuota ongelmaa.

En meinannutkaan vaatia häneltä rahoja takaisin, mutta haluaisin jotenkin varoittaa muita ostajia hänestä, tai kysyä häneltä huomasiko hän itse asiaa.

Yleensä liiat postarit palautetaan, hän laskutti kympin postareita, ja kulut olivat alle 6 e, eikä palauttanut mitään, ja yhteydenpito oli tosi hidasta, mutta eipä tuo olisi alkanut harmittamaan jos tuote olisi ollut käyttökelpoinen. Mutta joo, oma moka kun nyt vasta huomasin asian...

Tosiaan, eipä kai sille mitään mahda. En ainakaan itse osta enää ko. tyypiltä mitään, mutta olisin vain halunnut varoittaa muitakin. Eipä nyt varmaan sitten mitään voi enää tehdä.

Laita kainaloihin Bio Shoutin tahranpoistajaa (ainoa joka poistaa hikitahrat). Pese paita muutaman kerran kunolla ja jos vielä haisee tee uudestaan. Riippuu miten pinttynyt tahra on. Kyllä se siitä kuitenkin lähtee ja kannattaa laittaa tuonne pakkaseen myös muutamaksi päiväksi roikkumaan.

[QUOTE="vieras";22457831]Niinpä. Tuo paita kyllä haisee jo kylmänäkin, mutta tosiaan haju voimistuu vielä. Missään muussa paidassani ei ole tuota ongelmaa.

En meinannutkaan vaatia häneltä rahoja takaisin, mutta haluaisin jotenkin varoittaa muita ostajia hänestä, tai kysyä häneltä huomasiko hän itse asiaa.

Yleensä liiat postarit palautetaan, hän laskutti kympin postareita, ja kulut olivat alle 6 e, eikä palauttanut mitään, ja yhteydenpito oli tosi hidasta, mutta eipä tuo olisi alkanut harmittamaan jos tuote olisi ollut käyttökelpoinen. Mutta joo, oma moka kun nyt vasta huomasin asian...

Tosiaan, eipä kai sille mitään mahda. En ainakaan itse osta enää ko. tyypiltä mitään, mutta olisin vain halunnut varoittaa muitakin. Eipä nyt varmaan sitten mitään voi enää tehdä.[/QUOTE]

Ymmärtäkää nyt jo viimein, että myyjällä on oikeus myös veloittaa pakkauskulut ja lähetyksen toimittamisesta postiin tulevat kulut. Nämä tietysti sillä ehdolla, että postituskulut on ilmoitettu etukäteen. Mikään laki tai huutiksen säännöt eivät määrää lähetyskuluja vain psotimaksun suuruiseksi, kunhan ne on ilmoitettiu etukäteen. Ostaja voi aivan vapaasti päättää, maksaako ilmoitetun hinnan vai ei ja sitten on turha vinkua jostain 20 sentistä postareita polautettavaksi, kuten olen nähnyt.

[QUOTE="vieras";22457852]Pese se paita. Jos et osaa niin hiki haisee. Jos osaat, hiki ei haise.

Esim. liota etikassa ne kainalot ja sitten kuumassa pesu ja valkaisu.[/QUOTE]

Valkaisu esim. mustalle paidalle on todella fiksu ratkaisu.

Ei sitä palautetta edes pysty muuttamaan enää puolen vuoden päästä kaupasta. Kohteet katoaa 2-3 kk päästä ja sen jälkeen palautetta ei voi enää muuttaa.

Laita se paita pakkaseen, siellä kuolee bakteerit jotka sen hajun aiheuttaa. Sit normi pesu ja raikas on.

etikkaan likoamaan yön yli. sitten tavallinen pesu. ei haise sen jälkeen hiki.

Mutta minusta vahinko tapahtui jo, aikaa on mennyt liian kauan. miten sä voit edes muistaa keneltä sen ostit?

vastaisuuden varalta tarkista tuote hyvin heti kun sen saat ja anna vasta sitten palaute.

Ei taida oikein herua ymmärrystä tälle asilalle täältä. Paita maksoi reilu 30 e plus postarit 10 e. Mielestäni oli kallis, ja harmittaa heittää se roskiin. Olen kokeillut pestä sitä 60 asteessa ja käyttää etikkaa huuhteluaineena mutta ei auttanut. Kiitos muistakin vinkeistä, kokeilen niitä jotka ei tule liian kalliiksi. Tiedän, että olisi pitänyt tarkistaa paita heti.

En haluaisi tartuttaa hienhajupöpöjä muihin vaatteisiin tai pakkasessa oleviin ruokiin... Ulos pakkaseen voisin kyllä laittaa, kunhan tulee kylmempää täälläkin.

[QUOTE="vieras";22458614]Ei taida oikein herua ymmärrystä tälle asilalle täältä. Paita maksoi reilu 30 e plus postarit 10 e. Mielestäni oli kallis, ja harmittaa heittää se roskiin. Olen kokeillut pestä sitä 60 asteessa ja käyttää etikkaa huuhteluaineena mutta ei auttanut. Kiitos muistakin vinkeistä, kokeilen niitä jotka ei tule liian kalliiksi. Tiedän, että olisi pitänyt tarkistaa paita heti.

En haluaisi tartuttaa hienhajupöpöjä muihin vaatteisiin tai pakkasessa oleviin ruokiin... Ulos pakkaseen voisin kyllä laittaa, kunhan tulee kylmempää täälläkin.[/QUOTE]

Ei se nyt mikään tarttuva tauti ole se hienhaju. Laita se paita muovipussiin ja sieltä pakkaseen. Todennäköisemmin paitaan tarttuu ruuanhaju pakkasesta kuin toisin päin.

[QUOTE="vieras";22458614]

En haluaisi tartuttaa hienhajupöpöjä muihin vaatteisiin tai pakkasessa oleviin ruokiin... [/QUOTE]

Laita se ensin muovipussiin tai isoon minigrip pussiin ja sitten pakkaseen.

Yhteistyössä