Otetaanko neuvolasta yhteyttä vauvan syntymän jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvan äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvan äiskä

Vieras
Vai pitääkö sinne itse soittaa? Mielestäni synnärillä sanottiin, että ottavat yhteyttä neuvolasta kunhan kotiudutaan. Kotiutumisesta kulunut tänään tasan viikko eikä neuvolasta ole kuulunut mitään. Pari kertaa olen soittanut sinne muttei ole vastattu.

ei ne voi tietää milloin olet synnyttäny joten ei ota silloin yhteyttäkään

mä olen aina soittanut että nyt on synytyny,ja sitten on samalla sovittu aika neuvolan kotikäynnille

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

mä olen aina soittanut että nyt on synytyny,ja sitten on samalla sovittu aika neuvolan kotikäynnille

Synnärillä sanoivat, että lähettävät kaikki paperit neuvolaan. Joten kaipa ne niistä arvaavat että olen synnyttänyt...

Kaipa jatkan soittelua neuvolaan päin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Synnärillä sanoivat, että lähettävät kaikki paperit neuvolaan. Joten kaipa ne niistä arvaavat että olen synnyttänyt...

Kaipa jatkan soittelua neuvolaan päin.

Meillä ainakin 8v sitten tuli neuvolasta yhteydenotto kun päästiin sairaalasta kotiin ja sairaalasta oli tiedot menneet neuvolaan. Sovittiin sitten ensimmäinen neuvolan terveydenhoitajan kotikäynti. Kotikäynnillä sitten sovittiin eka neuvolakäynti.

Täällä ainakin kestää se paperien lähetys, kuopuksen jälkeen oltiin viikko sairaalassa ja vauva oli siis n.2vkoa kun kotona kävi th, eikä sillä vieläkään ollut niitä papruja

Espoossa on käytäntö, että itse otetaan yhteyttä heti, kun päästään sairaalasta. Meidän piti käyttää vauva jo neuvolassa, kun on viiikon ikäinen...Tälläinen käytäntö Espoossa siis.

Meillä kans neuvolaan piti soittaa heti kun pääsee kotiin vauvan kans. Ensimmäinen käynti ku vauva viikon ikäinen. Eikö sulla lue siinä äitiyskortissa se soittoaika? Meidän neuvolassa soittoaika klo 8-9 arki aamuisin.

Itse soitin laitokselta omalle terkalle, vaikka syntymäpäivä olikin tiedossa suunnitellun sektion takia, mutta silloin siis sovittiin eka kotikäynti olettaen että oltiin sillon jo kotiuduttu.

Yhteistyössä