otin nolona lahjoja vastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Siskoni kanssa sovittiin että meidän perhe menee heille perinteisesti syömään joulupäivänä. Heillä on kolme isoa lasta, osa jo täysi-ikäisiä, meillä pari alle kouluikäistä. Siskoni sanoi yks päivä tässä puhelimessa että he eivät hommaa mitään lahjoja meille kun hänellä ei ole rahaa. No minä sit että okei, ei tarvitsekkaan. Sit ajattelin että en minäkään hommaa heille mitään. Ostin ainoastaan heidän yhdelle lapselle lahjakortin, olen siis hänen kumminsa. Ja veimme vielä heille kaikille yhteiseksi karkkia ja se perinteinen kahvipaketti.
No he nyt sit olivatkin hommanneet meille lahjoja, lapsille sekä meille aikuisille. Sit siinä hiukan nolona otin vastaan ne lahjat kun me emme olleet ostaneet heille mitään.
Nyt ärsyttää kun ekana he sanoivat että eivät osta mitään ja sit olivat kuitenkin ostaneet.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että jos joku ei osta sulle, niin säkään et sitten osta sille. Me ostettiin sisaruksille vaikka tiedettiin, ettei osa osta rahatilanteen vuoksi mitään meille.

Mikset sä sitten ostanut heille lahjoja jos teillä kerran olisi ollut niihin varaa? Typerää ajatella että en mäkään vie kun ei toisella ole varaa ostaa meille=( Hyvä antaa vähästään,paha ei anna paljostakaan=(

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt sitä, että jos joku ei osta sulle, niin säkään et sitten osta sille. Me ostettiin sisaruksille vaikka tiedettiin, ettei osa osta rahatilanteen vuoksi mitään meille.

tätä samaa mä ihmettelen..
mä ostan lahjoja juuri niille joille haluan jotain antaa, miettimättä sitä ostavatko he meille jotain =)

No ensinnäkin, ei sitä ylimääräistä rahaa ole meilläkään. Omien lasten lahjoihin meni jo ihan riittävästi rahaa. Piti ostaa sukset jne. Mut siis ärsyttää kun ekana sanoo että ei me osteta mitään ja sit ostaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mä ostan lahjoja juuri niille joille haluan jotain antaa, miettimättä sitä ostavatko he meille jotain =)

Mä en taas ymmärrä että ostellaan aikuisille ja stressataan sen kanssa. Musta vois ihan sopia siskon kanssa ettei osteta lahjoja, noin yleensäkään (tai vaan kummilapsille) ihan turhaan tulee tätä.
Ja on jeesustelua sanoa että ei lahjoja anneta sen takia että itse saisi takaisin, niin se vaan yleensä toimii ja kyllä esim. lapset ihmettelee jos toiset saa ja toiset ei jne.
Selkeät säännöt, silti voi rakastaa ja olla läheisiä, mutta lopputulos tässäkin oli pahamieli!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ensinnäkin, ei sitä ylimääräistä rahaa ole meilläkään. Omien lasten lahjoihin meni jo ihan riittävästi rahaa. Piti ostaa sukset jne. Mut siis ärsyttää kun ekana sanoo että ei me osteta mitään ja sit ostaakin.

Jos teillä ei ollut varaa ostaa, niin eihän siinä silloin mitään noloa ole!

Ehkä heidän ei ollut tarkoitus ostaa kun heillä ei ollut rahaa, mutta jos sitä rahaa sitten jäikin ja he halusivat teitä muistaa, kun pystyivät?

Tuskin siis vittuuksissaan teitä lahjoivat.

Alkuperäinen kirjoittaja hui:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä en taas ymmärrä että ostellaan aikuisille ja stressataan sen kanssa. Musta vois ihan sopia siskon kanssa ettei osteta lahjoja, noin yleensäkään (tai vaan kummilapsille) ihan turhaan tulee tätä.
Ja on jeesustelua sanoa että ei lahjoja anneta sen takia että itse saisi takaisin, niin se vaan yleensä toimii ja kyllä esim. lapset ihmettelee jos toiset saa ja toiset ei jne.
Selkeät säännöt, silti voi rakastaa ja olla läheisiä, mutta lopputulos tässäkin oli pahamieli!!

no hui itelles! :D mulla ei oo paha mieli, eikä kenellään meidän perheestä =) rakkaille ostetaan lahjoja ja ollaan sitli läheisiä ja rakastetaan :D ja ei, en todella mieti, että ostin nyt tuolle kympin lahjan ja sain vaan vitosen arvoisen, kauheeta :D

Jos mekin oltais ostettu heille kaikille lahjat niin kyllä sinne olisi vaan helposti mennyt ainaskin 100e. Ja kyllä tuo raha on ainaskin meille iso. No nyt lupasin sit antaa tälle kummilapselle hiukan rahaa autokoulua varten, onneks siihen on vielä muutama kuukausi aikaa niin saan säästettyä.

Meillä ei itselläkään ole liikaa rahaa, on työttömyyttä, joten jos joku mulle sanoo noin, mä kyllä otan sen ihan helpottuneena vastaan. Jos olisin varoissani, voisin ostaakin, mutta jos on sovittu, niin toisista se voi tuntua nololta.

Yhdelle vielä vähävaraisemman perheen lapselle ostan aina jotain jouluksi, koska hän ei saa muuten juuri mitään. Kyseessä on ystäväni, totaali-yh, pienipalkkainen. Olen tehnyt selväksi, että haluan tehdä näin, eikä tarvitse meidän lapselle ostaa vastavuoroisesti, vaan joskus jos on paremmissa rahoissa, niin muistaa jotain, jolle se on on niitä ainoita paketteja, mitä saa.

Niinpä :(

Jos vielä mennään valmiiseen joulupöytään vaikka tietää että toisilla taloudellisesti tiukkaa niin TOSI NOLOA olla viemättä muuta kuin kahvipaketti....

Sietääkin hävetä!

Älytön ajatus olla ostamatta lahjoja toiselle jos sekään ei anna sulle. Siis jos sinulla on rahaa ja olisit muuten kyllä ostanut. Mielestäni todella lapsellista.

Meillä on sovittu suvun kesken ettei mitään lahjoja osteta kellekkään. Rikoin sääntöä ja tein kaikille käsintehdyn lahjan. Tiesin etten itse saa mitään. No, ystävältä tuli viinipullo. Ainoa joululahja ja oikein mukavalta ja tunnelmalliselta se joulu silti tuntui. Ilman nöyristelyä.

Tiedäb tuon tilanteen. Se joka ensin sanoo olevansa ostamatta lahjoja voisi sanansa pitää. Noloa todellakin ottaa sittenb lahjoja vastaan kun ei itse ole mitään toiselle ostanut!!

mekään ei ostettu kellekkään lahjoja, paitsi lapsille.
tää on jo sovittu muutama vuosi sitten kaikkien kesken. :)
aina joku aikuinen on kuitenkin jotain ostanut, ja ei siitä kannata nolostua.
meillä ei ole varaa ostaa koko suvulle lahjoja, lapset ovat tärkeimmät ja jouluruoat.
jos joku meille ostaa niin siinähän ostaa, ja kiitos sanotaan.

Yhteistyössä