Ottaa kuuppaan hysteerisesti ruokaa hamstraavat ihmiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naurettavaa touhua.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jos kerran ihmiset vallan hyvin pärjää kolme päivää ilman lihaa ja leipää, niin mitä ihmettä sinä sitten valitat? Pitäisihän sinun siis itsekin silloin pärjätä ilman.

Ei täällä pahemmin toi lakko näkynyt leipähyllyissä, kun on niin paljon noita pieniä leipomoita, joiden tuotteita muutenkin menee paljon, joten niillehän tää lakko oli todella hyvä asia. Tässä kaupungissa on varmaan kymmenkunta leipomoa ainakin, ihan tässä lähistöllä on jo ainakin 4, joten leipää kyllä saa.
Jauhelihaakin oli joka kerta kun kaupassa kävin, mutta sitä en itse kyllä nyt pariin päivään tarvinnut, kun oli pakkasessa ja syötiin muuta.

Enpä ole hamstrannut, itse asiassa kävin ostamassa kaupasta vain maitoa... Meillä on lihaa pakastimessa enemmän kuin omiksi tarpeiksi, ja jos kaupasta sattuu makkara loppumaan niin sitten palvataan lihaa ja sitä laitetaan leivän päälle... Ja jos myös leipä loppuu niin sitten leivotaan ite.

No tuota noin. Minä itse ostan monestikin 6 paketillista leipää ja vaikka tuon ison laatikollisen näkkäriä. Ja lihaa saatan ostaa jopa 4-6 pakettia. Miksikö? Meillä on iso perhe 2 aikuista ja 5 lasta. On myös pakastin käytössä. Joten suurin osa mitä ostan leivästä ja lihasta menee pakastimeen. Joka päivä en tosiaan viitsi lähteä hakemaan kaupasta ruokaa. Ihan jo matkankin takia. Ja toiseksi eipä joka päivä työn jälkeen jaksa mennä kauppaan jonottelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
mä hamstraan kyllä muutenkin. Aina ku on "tilipäivä", käyn kaupassa ostamassa kerralla enemmän ruokaa.
HAmstraan siski että jos sattuu käymään niinettei jostai syystä rahaa tulekaan nii o kuitenki ruokaa.
ostan paljo lihaa, kalaa ja säilykkeitä /kuivatuotteita kaappeihin.

Miksi niitä pitää hamstrata? Sama raha niihin menee ostatko ne kerralla vai pienemmissä erissä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tuota noin. Minä itse ostan monestikin 6 paketillista leipää ja vaikka tuon ison laatikollisen näkkäriä. Ja lihaa saatan ostaa jopa 4-6 pakettia. Miksikö? Meillä on iso perhe 2 aikuista ja 5 lasta. On myös pakastin käytössä. Joten suurin osa mitä ostan leivästä ja lihasta menee pakastimeen. Joka päivä en tosiaan viitsi lähteä hakemaan kaupasta ruokaa. Ihan jo matkankin takia. Ja toiseksi eipä joka päivä työn jälkeen jaksa mennä kauppaan jonottelemaan.
Mä käyn kerran kuukaudessa tai kahdessa tekemässä pelkästään lihaostokset. Syystä että täällä on oikeastaan vain yksi kauppa, mistä saan mieleistäni lihaa. Mulla ei ole autoa eikä ajokorttiakaan, joten julkisilla kuljen ja määrä, minkä saan kerralla tuotua on rajallinen. Muita elintarvikkeita saan kyllä muistakin kaupoista, mutta lihoja oikeastaan vain tuosta yhdestä. Niinpä ostan aina kerralla lihaa niin paljon kuin jaksan kantaa ja laitan pakastimeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Miksi niitä pitää hamstrata? Sama raha niihin menee ostatko ne kerralla vai pienemmissä erissä.
Et kysynyt multa, mutta vastaan silti. Mitä harvemmin käyn kaupassa, sitä vähemmän teen heräteostoksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Et kysynyt multa, mutta vastaan silti. Mitä harvemmin käyn kaupassa, sitä vähemmän teen heräteostoksia.

Sama logiikka on kyllä mulla. Ehkä mä en just siksi tuota lakon takia hamstraamista tajuakkaan, kun "hamstraan" yleensäkin :laugh:

Ja siis se mikä tässä ärsyttää on just toi lakon takia hamstraaminen. :D Ei mikään muu. Se kun näkyy joka puolella. Ja me kyllä pärjätään hyvin ilman lihaa ja leipää. Ja sitä paitsi osaan itse leipoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja siis se mikä tässä ärsyttää on just toi lakon takia hamstraaminen. :D Ei mikään muu. Se kun näkyy joka puolella. Ja me kyllä pärjätään hyvin ilman lihaa ja leipää. Ja sitä paitsi osaan itse leipoa.
Mä kävin Citymarketissa, Siwassa ja K-marketissa enkä huomannut juurikaan lakon vaikutuksia. Siwassa oli hieman tyhjemmät leipätiskit kuin normaalisti, mutta muuten näytti olevan kaikkea mitä yleensäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja totta kai:
No haloo, jos ei kolmeen päivään saa kaupasta leipää, niin tottakai sitä täytyy ostaa ennakkoon ainakin kahdeksi viikoksi. :laugh: Ja jos kotoa sattuisi leipä loppumaan, niin mitään muuta syötävää ei mitenkään kykenisi keksimään. Näin se on. ;)

Peesi. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eniten mua kaupassa ihmetytti se laatikollinen näkkäriä. Semmonen määrä millä pärjää 4 henkinen perhe puoli vuotta.
Voihan siihen olla joku järkisyy. Mekin ostettiin laatikollinen ketsuppia, koska sitä menee paljon ja vieraan paikkakunnan kaupassa se oli 50 centtia halvempaa per pullo kuin oman kaupungin kaupoissa. Eipähän tarvitse olla jatkuvasti ostamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja naurettavaa touhua.:
Lakko kestää vain 3 päivää! Edellinenkin oli vain kolme päivää. Kyseessä ainoastaan liha ja leipä puolen lakko. Leipää ja lihaa riittäisi kaikille jos kaikki ostaisivat sitä normaaliin tapaan. Noin lyhyet ajat pärjää mainiosti ilman noitakin. On olemassa muutakin ruokaa!

Nauratti vaan kaupassa kun edellä meni kaksi pariskuntaa. Toisella oli laatikollinen näkkäriä ja toisella parilla kuusi säkkiä sämpylöitä. Onko se mikään ihme jos hyllyt on ihan tyhjillään? Kaupoilla on varmuuden vuoksi varastossa ruokaa, mutta ei se hyödytä mitään kun toiset ostaa ihan älyttömiä määriä pariksi päiväksi.

Jos on pakko hamstrata varastoon niin miksi ei voisi mieluummin leipoa pakkaseen?

Meillä tuo 6 pussia sämpylöitä kestää korkeintaan 3 päivää, että ihan normaali ostos.

mä hamstraan kyllä muutenkin. Aina ku on "tilipäivä", käyn kaupassa ostamassa kerralla enemmän ruokaa.
HAmstraan siski että jos sattuu käymään niinettei jostai syystä rahaa tulekaan nii o kuitenki ruokaa.

vähemmin menee ruokaan kun kerralla tuopi. Ostan myös paljon niitä -30% tuotteita.
Mulla on isot pakastimet joihin voin laittaa ruokaa, nyt onkin taas pakastimen täyttöaikaa, kun näyttää kumoisevan tyhjyyttä ;)

eli en oo jaksanu kuunnella uutisia erinäisestä syystä johtuen...niin mitäs ja kuka koska..eli lakkoi?ja taasko ostelee jotain pitäs mennä...

Alkuperäinen kirjoittaja mitenniin:

vähemmin menee ruokaan kun kerralla tuopi.

Häh, tätä en kyllä nyt oikeen tajunnu...?
:o

vähemmin menee RAHAA ruokaan kun kerralla tuo isomma määrän.
Kun tietää mitä tarvitsee niin ostaa vaan niitä eikä tuu niitä heräteostoja niin paljo

vähemmin menee ruokaan kun kerralla tuopi. Ostan myös paljon niitä -30% tuotteita.
Mulla on isot pakastimet joihin voin laittaa ruokaa, nyt onkin taas pakastimen täyttöaikaa, kun näyttää kumoisevan tyhjyyttä ;)

Pakastatko vielä ne -30% tuotteet? Aika vanhaa syötte sitten aina!

Yhteistyössä