ottaa päähän sossussa käyvät ihmiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Saan toki, kun lapsi on syntynyt. Kysynkin miten pystyn hommaan kaiken keskellä pakkastalvea, vastasyntyneen kanssa? Suoraan sairaalasta taxilla lastentarvikekauppaan, ilman turvakaukaloa, vai bussilla pakkasella vastasyntynyt sylissä?
Kumpaa ehdotat?
Kumman tavan sairaala katsoo sopivaksi, ettei tee meistä ls ilmoitusta?
Nukkuuko vauva ensimmäiset yönsä lattialla vai mun ja kissojen kanssa samassa sängyssä?

No voi että. Sairaalasta pääset taksilla kotiin, saat siihen kelasta tukea. Vauva voi nukkua äitiyspakkauksen pahvilaatikossa.

Ja jos se vauva syntyy vasta talvella, niin sähän ehdit käyvä vaikka töissä ja säästää!?

Taksilla juu, mutta TAKSITKIN VOI AJAA LIUKKAALLA KOLARIN!! JA JOS VAUVAA PITÄÄ SYLISSÄ SE LENTÄÄ PÄIN TUULILASIA!!
Olen nähnyt minkälaista jälkeä siitä syntyy, en halua samaa kohtaloa omalle lapselleni.
Tuskin yksikään sairaala nykyään päästää edes kotiin ilman turvakaukaloa.
Kauppaan on mentävä, oli kesä tai talvi.
Vauva syliin, tai jää kotiin nukkumaan. Kumpikohan olisi fiksumpi valinta?
Vai saisinko perhetyöntekijän käymään meille kaupassa pari kertaa viikossa, ei tarvisi itse kantaa painavia kauppakasseja. Sehän tuleekin sossulle loppupeleissä halvemmaksi.
PYYDÄ SELLAINEN TAKSI JOSSA ON TURVAKAUKALO. Ja säästä siihen kaukaloon, kun jo nyt tiedät että vauva on tulossa. Käytettyjä saa halvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Saan toki, kun lapsi on syntynyt. Kysynkin miten pystyn hommaan kaiken keskellä pakkastalvea, vastasyntyneen kanssa? Suoraan sairaalasta taxilla lastentarvikekauppaan, ilman turvakaukaloa, vai bussilla pakkasella vastasyntynyt sylissä?
Kumpaa ehdotat?
Kumman tavan sairaala katsoo sopivaksi, ettei tee meistä ls ilmoitusta?
Nukkuuko vauva ensimmäiset yönsä lattialla vai mun ja kissojen kanssa samassa sängyssä?

No voi että. Sairaalasta pääset taksilla kotiin, saat siihen kelasta tukea. Vauva voi nukkua äitiyspakkauksen pahvilaatikossa.

Ja jos se vauva syntyy vasta talvella, niin sähän ehdit käyvä vaikka töissä ja säästää!?

Taksilla juu, mutta TAKSITKIN VOI AJAA LIUKKAALLA KOLARIN!! JA JOS VAUVAA PITÄÄ SYLISSÄ SE LENTÄÄ PÄIN TUULILASIA!!
Olen nähnyt minkälaista jälkeä siitä syntyy, en halua samaa kohtaloa omalle lapselleni.
Tuskin yksikään sairaala nykyään päästää edes kotiin ilman turvakaukaloa.
Kauppaan on mentävä, oli kesä tai talvi.
Vauva syliin, tai jää kotiin nukkumaan. Kumpikohan olisi fiksumpi valinta?
Vai saisinko perhetyöntekijän käymään meille kaupassa pari kertaa viikossa, ei tarvisi itse kantaa painavia kauppakasseja. Sehän tuleekin sossulle loppupeleissä halvemmaksi.

No takseillakin on turvakaukalot, kun vaan pyydät sellaista. Ei välttämättä tule yhtä nopeasti kohteeseen, kuin normaali mutta tuskinpa sulla on sieltä sairaalasta ilmaisia vaippoja käyttämästä mikään kiire.

Meillä oli kerran naapuri (yh) joka kävi pimeästi töissä ja sossu maksoi kaiken tietysti sille,oikein kehuskeli kun sossu maksaa ja rahaa on("tienasi" sillä tavoin enemmän kuin me yhteensä).Kerran me erehdyttiin hakemaan sossusta apua,kyseessä olis ollu yksi kuukausi niin ei myönnetty.Hyväksyn sossusta hakemisen silloin kun sitä tarvitsee väliaikaisesti eikä totu helppoon rahaan,käsitykseni vain on että silloin kun sitä apua kipeimmin tarvitsisi niin eipä sieltä mitään tipu,samaan aikaan kaikki maailman puliukot ja akat käy siel vähän lirkuttelemassa niin johan rahaa alkaa tulee.Ja naurettavinta on se että kun haet tukea ja koko ajan etsit töitä samalla niin sossusta tulee kieltävä vastaus että myy autos niin saat rahaa,niin no millä mä sitten töihin menen...

Alkuperäinen kirjoittaja persvakoonasana:
Marilii hei, mitä siis teit siellä sossussa? Teitkö etuuskäsittelyn päätöksiä?
Kyllä minä jouduin niitä tekemään. Olin tosin hirveän epävarma niissä, enkä missään nimessä enää haluaisi sinne töihin.

Marilii hei, mitä siis teit siellä sossussa? Teitkö etuuskäsittelyn päätöksiä?
Tein myös Kelalla ja yliopistolla etuuskäsittelyjä ja myös tulovalvontaa, jossa punnittiin kaikki tulot sekä menot ja kuka maksaa takaisin mitäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mä kävin töissä sillä tavalla että kitkuutin toimeentulotukirajalla. Samalla vietin enemmän aikaa lapseni kanssa, tämä oli päivähoidon toivomus, myöskin ls näkökulmalta.
Sitten meni sekin työpaikka alta.
Mutta, kuten olen miljoona kertaa todennut, ei kannata käydä töissä vaan nostaa tukia.

Miten päivähoito/ls voi sanella, kuinka sä käyt töissä?

Muuten... kun vuonna kivi ( ei kyllä niin kauaa sitten ) kävin normi 8 h töissä, lapseni joutuivat olemaan 10- tuntia hoidossa matkojen takia. Se ei ollut kenenkään meidän etu! ja päiväkodin johtaja kutsui mut " puhutteluun" et liian pitkät päivät lapsilla.... pojat oli pieninä eri päiväkodeissa, toinen eri kaupunginosassa. Siinä sit busseilla suhailin. No, se työ loppui HYVIn lyhyeen...

Alkuperäinen kirjoittaja Ex-sossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii-:
Hakekaa ihmiset muutosta päätöksiin, jos ette ole tyytyväisiä. :attn: :attn:

Tulkoon yksikin tänne, joka on saanut muutoksenhakuun myöntävän päätöksen. Minä ostan sille paukun.
Omilta työajoiltani on kokemus, että kyllä se joskus kannattaakin.

Minä valitin joskus siihen muutoksenhakulautakuntaan, kieltävä päätös, ja edelleen lääninhallitukseen, sieltä tuli päätös että minulle kuului myöntää toimeentulotukea.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex-sossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii-:
Hakekaa ihmiset muutosta päätöksiin, jos ette ole tyytyväisiä. :attn: :attn:

Tulkoon yksikin tänne, joka on saanut muutoksenhakuun myöntävän päätöksen. Minä ostan sille paukun.
Omilta työajoiltani on kokemus, että kyllä se joskus kannattaakin.

Minä valitin joskus siihen muutoksenhakulautakuntaan, kieltävä päätös, ja edelleen lääninhallitukseen, sieltä tuli päätös että minulle kuului myöntää toimeentulotukea.
Hienoa! Minkä paukun juot? Tää tarjoo. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna:
Muuten... kun vuonna kivi ( ei kyllä niin kauaa sitten ) kävin normi 8 h töissä, lapseni joutuivat olemaan 10- tuntia hoidossa matkojen takia. Se ei ollut kenenkään meidän etu! ja päiväkodin johtaja kutsui mut " puhutteluun" et liian pitkät päivät lapsilla.... pojat oli pieninä eri päiväkodeissa, toinen eri kaupunginosassa. Siinä sit busseilla suhailin. No, se työ loppui HYVIn lyhyeen...

Olis sopinu mua koittaa mua puhutella B) :whistle: :whistle:

Yhteistyössä