ottaa päähän sossussa käyvät ihmiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmästi sanoit:
Ihan vaan ot. jännä homma, että pitää ruveta lisääntyyn, jos vauvalle ei ole varaa laittaa mitään itse.

lue alotus!!

Lue sä mun viesti. Ja eiköhän ap oo saanu lopputilin, joten kyllä sen pitäis vähäksi aikaa piisata.

En saanut kun en ollut vakituinen vaan keikkalainen. Ihan normi tili, osaaikaiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Ex-sossu:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävää..:
musta toikin on typerää että tarvii viedä kuitit että saa rahaa... jos ei helvekko ole sitä rahaa ostaa mitään!! siinä sitten odotellaan ihmettä ja sitten viedään kuitteja että saa rahat takaisin?? jos sitä rahaa olisi ni eikai sitä jumalauta pyydettäis!! raivostuttavaa!! sitten kaikki puliukot ja narkkarit saa rahaa, sanomalla "jos ette anna rahaa niin ryöstän ja ostan huumeita, jos annatte rahaa en ryöstä vaan käytän rahat ruokaan" JUST JOO!!!! ja noita paapotaan!! tiedän tasan yhen tapauksen joka teki just noin, ja sai 900 EUROA HELVETTI!! siinä oli "vuokraan ja elämiseen"!! siellä se kerskui kapakassa ja sanoi kuinka tyhmiä ne sossutädit on... hienoa että valehteli ja vielä haukkui päättäjät kaiken päälle, vaikka sai rahansa..
Meidän kunnassa oli ainakin neuvotteluvaraa siinä, pitikö ne kuitit toimittaa etu- vai jälkikäteen.

Oman urani aikana taas yhtään tuollaista uhkailua ei tullut, eikä se kyllä mitään olisi vaikuttanutkaan. Kaikkeahan sitä saa puhua. Ja kyllä, monenlaisia on niitä sossujakin.

kyllä otti päähän kuunnella sitä kerskumista... tyyppi on ollut pitkän aikaa sossun asiakkaana ja on jossain jälki hoidossa tai jossain sellasessa..( ollut nuorisokodissa)?? mutta tyhmää että sai noin paljon rahaa

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä kävin töissä sillä tavalla että kitkuutin toimeentulotukirajalla. Samalla vietin enemmän aikaa lapseni kanssa, tämä oli päivähoidon toivomus, myöskin ls näkökulmalta.
Sitten meni sekin työpaikka alta.
Mutta, kuten olen miljoona kertaa todennut, ei kannata käydä töissä vaan nostaa tukia.

Miten päivähoito/ls voi sanella, kuinka sä käyt töissä?

Onneksi tässä päätöksessä luki perusteluna vain että ei ole perusteltua myöntää avustusta nyt,vasta vauvan syntymän jälkeen:
perustelin noi aloituksessa mainitsevani kohdat, niin uskoisin että menee läpi.
Väsyttää vaan tällainen, eka tappelet työkkärin ja kelan kanssa, sitten tämä.

Alkuperäinen kirjoittaja persvakoonasana:
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Täällä olen ikävä kyllä kuullut sellaista, etteivät tuota harkinnanvaraista kovin helpolla anna. Jos ei ole ollut jo pitkäaikainen asiakas.

No itse asiassa se täydentävä (harkinnanvarainen) tuki on suunnattu pääasiassa pitkäaikaisille toimeentulotuen saajille, joilla ei ole mahdollisuutta säästää pienistä tuloistaan isompia menoeriä varten.

Mä kävin töissä sillä tavalla että kitkuutin toimeentulotukirajalla. Samalla vietin enemmän aikaa lapseni kanssa, tämä oli päivähoidon toivomus, myöskin ls näkökulmalta.
Mutta, kuten olen miljoona kertaa todennut, ei kannata käydä töissä vaan nostaa tukia.

Tee siitä päätöksestä kirjallinen muutoksenhaku. Voihan se olla, että jaosto päättää toisin. Vai onko muutoksenhakuaika jo mennyt? Tapasitko muuten sosiaalityöntekijän vai tehtiinkö päätös kirjallisen hakemuksen perusteella? Jos et ole tavannut työntekijää, niin pyydä tapaamisaikaa ja yritä selvittää tilannettasi. Tsemppiä!

Miten päivähoito/ls voi sanella, kuinka sä käyt töissä?

Taisivat sielläkin ylittää rajansa, en tiedä. Tein siis pitkiä päiviä, mulla OLI vakipaikka, josta itseni irtisanoin. Yh kun olen, lapsi oli pitkät päivät hoidossa, ei ollut muuta mahdollisuutta.
Sitten aloin keikkumaan tukiviidakossa ja tehdä osa-aikaista työtä. Sitten meni sekin alta.

Taisivat sielläkin ylittää rajansa, en tiedä. Tein siis pitkiä päiviä, mulla OLI vakipaikka, josta itseni irtisanoin. Yh kun olen, lapsi oli pitkät päivät hoidossa, ei ollut muuta mahdollisuutta.
Sitten aloin keikkumaan tukiviidakossa ja tehdä osa-aikaista työtä. Sitten meni sekin alta.

Oon ollu 2 lapsen yh, ja lapset olleet pitkiä päiviä hoidossa, eikä siihen oo puuttunu kukaan. Hieman epäilyttää tää sun juttus...

Oon ollu 2 lapsen yh, ja lapset olleet pitkiä päiviä hoidossa, eikä siihen oo puuttunu kukaan. Hieman epäilyttää tää sun juttus...

kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia, yhtä jaksavia, lapset eivät myöskään.. minäkin lopetin pitkien päivien tekemisen ihan lasteni takia. Nyt on ammatti, jossa lyhyet päivät.

Onneksi tässä päätöksessä luki perusteluna vain että ei ole perusteltua myöntää avustusta nyt,vasta vauvan syntymän jälkeen:
perustelin noi aloituksessa mainitsevani kohdat, niin uskoisin että menee läpi.
Väsyttää vaan tällainen, eka tappelet työkkärin ja kelan kanssa, sitten tämä.

Niin mahtaako se sossu etukäteen (ainakaan montaa kukautta aiemmin) avustaa tavaroiden hankinnassa, kun ei ikävä kyllä koskaan tiedä, miten raskaus etenee... Tai kun eivät kuitenkaan voi nähdä tulevaisuuteen ja tietää varmaksi sun rahallista tilannetta (eihän ne tiedä, vaikka saisit rahaa vaikkapa perintönä) silloin kun sulla sit on tarvetta niille tavaroille. Joten varmaankin sitten kun vauvan syntymä on ajankohtaista, voit apua tarvikkeisiin saadakin.

Tämä on täysin tosi juttu. Kun lapset ovat PITKIÄ päiviä hoidossa, päiväkoti tekee siitä ( on velvollinen ) ilmoituksen sossuun. Oletan, että esim. sinun tapauksessa kuvioissa on isovanhempia tms. tukiverkkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna:
Kun mulla oli vuosia sitten vastaava tilanne, soitin johtavalle sosiaalityöntekijälle joka hoiti rahat samantien tililleni. tee samoin.

Toi oli johtava työntekijä joka päätöksen teki :(
Mutta pistän valituksen menemään.
Niin, käytettynä ostaisin mielelläni, mutta täälläpäin sossu haluaa kuitit ensin, käytettynä siis ei ole mahdollisuutta ostaa.

teette käsinkirjotetun kuitin, täällä ainakin kepaa

"pitkä päivä" on vähän liukuva käsite. Minä teen normaalisti 12 tuntista päivää vuorotyönä, siihen päälle yhteensä tunti työmatkoja. Tukiverkkoja ei ole.
Jos jäisin yh:ksi, niin mun olis jossain vaiheessa kait pakko irtisanoutua. Lapsi joutuisi tuolloin vuorotyöpäiväkotiin, joka lisäisi työmatkaa vielä yhteensä tunnilla per työpäivä. Nyt käy normihoidossa, kun mies kuskaa sinne ja pois.

Nuo työajat ei todellakaan sovi jos olisi yksin päivähoitoikäisen lapsen kanssa, ilman lastenhoitoapua.

Ei täälläpäin ainakaan mihinkään turvakaukaloon myönnetä tukea. Vaunuihin kyllä, mutta yleensä vasta kun lapsi on syntynyt. Ei auton menoja huomioida varmaan lähes missään.

.

Jaa! Eli saat kuitenkin sen tuen, mutta rouvalle pitäisi olla jo ennen kuin on koko lasta. Samoin ne kaikki muutkin sossun asiakkaat saa, kun lapsi on syntynyt.

Siis voi että mikä valitusaloitus, ja sitten kolmannella sivulla myönnät että tulet kyllä tukea saamaan. Hirveä rutisija.

Peesaan otsikkoasi, ottaa päähän jotkut sossussa käyvät ihmiset.

Saan toki, kun lapsi on syntynyt. Kysynkin miten pystyn hommaan kaiken keskellä pakkastalvea, vastasyntyneen kanssa? Suoraan sairaalasta taxilla lastentarvikekauppaan, ilman turvakaukaloa, vai bussilla pakkasella vastasyntynyt sylissä?
Kumpaa ehdotat?
Kumman tavan sairaala katsoo sopivaksi, ettei tee meistä ls ilmoitusta?
Nukkuuko vauva ensimmäiset yönsä lattialla vai mun ja kissojen kanssa samassa sängyssä?

Saan toki, kun lapsi on syntynyt. Kysynkin miten pystyn hommaan kaiken keskellä pakkastalvea, vastasyntyneen kanssa? Suoraan sairaalasta taxilla lastentarvikekauppaan, ilman turvakaukaloa, vai bussilla pakkasella vastasyntynyt sylissä?
Kumpaa ehdotat?
Nukkuuko vauva ensimmäiset yönsä lattialla vai mun ja kissojen kanssa samassa sängyssä?

Milloin vauvasi siis syntyy? Ei sinun tarvitse häntä heti ulos viedä. Saitko äitiyspakkauksen? vauva voi nukkua siinä laatikossa, siinä on patja mukana. Kaukalon saa vuokrata neuvolasta esim.
Mutta soita vielä sinne sossuun ja kysy, kelpaako niille yksityisen henkilön tekemä kuitti?

Kumpaa ehdotat?

No voi että. Sairaalasta pääset taksilla kotiin, saat siihen kelasta tukea. Vauva voi nukkua äitiyspakkauksen pahvilaatikossa.

Ja jos se vauva syntyy vasta talvella, niin sähän ehdit käyvä vaikka töissä ja säästää!?

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna:
Kun mulla oli vuosia sitten vastaava tilanne, soitin johtavalle sosiaalityöntekijälle joka hoiti rahat samantien tililleni. tee samoin.

Toi oli johtava työntekijä joka päätöksen teki :(
Mutta pistän valituksen menemään.
Niin, käytettynä ostaisin mielelläni, mutta täälläpäin sossu haluaa kuitit ensin, käytettynä siis ei ole mahdollisuutta ostaa.

Meillä tehtiin aikoinaan niin, että vein mainoksen rattaista, jotka halusin ostaa (siis oli edulliset rattaat, ei mitkään kalliit), sossun työntekijä antoi sen perusteella tilille rahat. Ja antoi lopuksi enemmänkin, kun sanoi itse, että hän katsoi papereita ja huomasi, että en ole hakenut vaunuihin ja turvakaukaloon, niin saan enemmän rattaisiin.

meillä oli samankaltainen juttu. mies ei saanutkaan kesätöitä kovasta yrityksestä huolimatta, oltaisi haettu esim. sosiaalilainaa tms. muutamaksi kuukaudeksi että selvitään syksyyn. ei. pitäisi myydä auto, ottaa sijoitukset pois, mutta toki jos pera haluaa viinaa ni tuu hakee ruokakortti täältä vaa. (kiukun purkua kiukun purkua)

neuvolatädit pudistelivat päätä tälle systeemille kans.

lasten harrastusten maksu on ok, jos vanhemmista ei tosiaan oo elättämään lapsiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Kumpaa ehdotat?

No voi että. Sairaalasta pääset taksilla kotiin, saat siihen kelasta tukea. Vauva voi nukkua äitiyspakkauksen pahvilaatikossa.

Ja jos se vauva syntyy vasta talvella, niin sähän ehdit käyvä vaikka töissä ja säästää!?

Taksilla juu, mutta TAKSITKIN VOI AJAA LIUKKAALLA KOLARIN!! JA JOS VAUVAA PITÄÄ SYLISSÄ SE LENTÄÄ PÄIN TUULILASIA!!
Olen nähnyt minkälaista jälkeä siitä syntyy, en halua samaa kohtaloa omalle lapselleni.
Tuskin yksikään sairaala nykyään päästää edes kotiin ilman turvakaukaloa.
Kauppaan on mentävä, oli kesä tai talvi.
Vauva syliin, tai jää kotiin nukkumaan. Kumpikohan olisi fiksumpi valinta?
Vai saisinko perhetyöntekijän käymään meille kaupassa pari kertaa viikossa, ei tarvisi itse kantaa painavia kauppakasseja. Sehän tuleekin sossulle loppupeleissä halvemmaksi.

Yhteistyössä