Ottaa päähän :( (turhaa valitusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lomalaiset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lomalaiset

Vieras
Lupasin ottaa siskoni 3 lasta (4-12v) hoitoon viikoksi kun vanhemmilla ei ole vielä lomaa ja päiväkoti kiinni ja alakoululaisetkaan eivät osaa kuulemma olla keskenään.
Jestas että on avuttomia lapsia .
- mansikoita eivät osaa perata mun pitäisi perata ne heille valmiiksi
- uudet perunatkin pitäisi kuoria , ne on pesty ja jynssätty miltei kuorettomiksi
-voileipää ei osata tehdä
-lautasia ei osata viedä tiksikoneeseen saati tiskipöydälle
- sänkyä ei osata pedata
Lapset ei tee yhtään mitään :( kaikki pitäisi tehdä heille valmiiksi . Eilenkin yksi huusi sohvalta että mulla on jano tuo mehua. Mä sanoin että tiedät hyvin missä lasit on ja hanasta tulee vettä, hyvä ettei käynyt itkemään kun en tuonut mehua.
En oletakaan että tekisivät meillä kotitöitä muuta kuin että siivoaisivat omat jälkensä .

Jaa-a. Talossa talon tavat; olisiko korkea aika näidenkin muksujen oppia tekemään asioita itse? Varmasti tekisi hyvää heille itselleenkin, kun alkaisivat hallita tällaiset perusasiat, joten ehkäpä olet vaan passaamatta ja toteat, että meillä toimitaan nyt näin.

No sulla on viikko aikaa opettaa ne tätilän tavoille ja jatkossa on mukava ottaa heidät kylään kun tietävät,ettei teillä mikään täyshoitola ole. Vaikka ne kitiseekin passauksen vähyydestä niin uskon jokasen lapsen silti myös nauttivan kun saavat hyvää palautetta omatoimisuudesta.

Todellakin, talossa talon tavat. Vaikka oletkin luvannut lapset hoitoon ottaa, ei se varmasti tarkoita 24/7 totaali täys hoitoa. Nyt vaan kovana, hyvää tekee muksuille vähän opetella itse tekemään.

Yhteistyössä