Ottaa taas päähään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Milanna85

Tunnettu jäsen
14.02.2014
8 708
193
63
Ostin taas yhden laukun Ebaysta, kuvista päätin että varmasti aito, kun kaikki kuitit ym löytyy. Mutta ei ollutkaan aito vaan täysin feikki. Laukku olisi pitänyt tulla joululahjaksi mun ädille kun hän tätä toivosi, omistan itsekin aivan samanlaisen laukun niin tiedän mikä on aito ja mikä ei, näissä kun ero on suuri. Toinen kerta nyt tuli ostettua sieltä jotain ja ymmärsin että ei enää ikinä, jos jotain ostan niin vain liikkeestä. Minulla niin pahaa mieli nyt jäänyt, kun halusin tehdä yllätyksen äidille.

Ei niihin ilmoituksen valokuviin kannata luottaa. Ethän sä edes voi tietää ovatko kuvat nimenomaan myynnissä olevasta tuotteesta.
No tämä kuva ei edes voi olla tästä tuotteesta:

sorry poistin linkin:

kahvat olivat liikaisia, pinta on sileä ja aidossa se on karheampi, liian ohut ja datecode aika sekava ja lappu missä datecode ihan sellainen feikki. Minua niin ottaa päähään. Kun viimeksi kun minut huijattu, odotin rahoja 3kk. Tästä myyjästä ajattelin että on varmasti hyvä kun niin hyviä palauteita.

Viimeksi muokattu:
Mun ystävällä on taas hyviä kokemuksia ja esim laukkuja jotka ei enää saa liikkeestä saanut Ebaysta ja olivat aitoja tai sitten hän ei osaa tunnista ne.

Tai sitten hänellä ollut hyvä tuuri?
No itse en ostaisi.

Mutta en tarkoittanut pahaa :)

Itse tilasin tänään ilmeisesti paskan ompelukoneen enkä tarkistanut onko se edes hyvä.
Et näitä sattuu. Sinä sentään koitit olla tarkka :)

Tai sitten hänellä ollut hyvä tuuri?
No itse en ostaisi.

Mutta en tarkoittanut pahaa :)

Itse tilasin tänään ilmeisesti paskan ompelukoneen enkä tarkistanut onko se edes hyvä.
Et näitä sattuu. Sinä sentään koitit olla tarkka :)
No voi ei :/. Toivottavasti tulee hyvää ompelukone.

No niinpä ehkä näin. Jos sen laukun olisin voinnut vielä saada LV kaupasta niin tietysti olisin ostanut sieltä, mutta kun juuri tätä ei saa ja äiti jatkuvasti puhui minulle miten hän tykkää tästä väristä, ajattelin tehdä yllätys hänelle, kun hän auttaa niin paljon muutenkin lasten kanssa ja nyt kävi taas huono tuuri vaikka olin aivan varma jo että aito tuote saan.

No voi ei :/. Toivottavasti tulee hyvää ompelukone.

No niinpä ehkä näin. Jos sen laukun olisin voinnut vielä saada LV kaupasta niin tietysti olisin ostanut sieltä, mutta kun juuri tätä ei saa ja äiti jatkuvasti puhui minulle miten hän tykkää tästä väristä, ajattelin tehdä yllätys hänelle, kun hän auttaa niin paljon muutenkin lasten kanssa ja nyt kävi taas huono tuuri vaikka olin aivan varma jo että aito tuote saan.

Juu toivotaan... :)

Tuli kyllä minullekkin ihan pahamieli siun puolesta :/
Mutta ehkä keksit vielä jotain muuta mikä saattaisi ilahduttaa. Ei kaikki piloilla ole, vaikkei tämä varmasti mukava juttu ollutkaan.

Ebay ostoksista saa aina rahat takaisin tuollaisessa tapauksessa jos maksu on tehty PayPalilla. Rahat kilahtavat PayPal tilille hyvin pian sen jälkeen kun on avannut casen ja ilmoittanut lähetystunnuksen. Outoa että myyjällä ei ole yhtään negatiivista palautetta, vaikka ap:n olisi kannattanut antaa sellainen heti.

Maksoin 1199 feikistä ? En maksaisi edes aidosta. Voin sieluni silmin kuvitella sun n. 60 v. työttömyyseläkeläismammasi stripparirytkyihin ja Lv keikkumaan käsivarrelle :LOL:

Ebay ostoksista saa aina rahat takaisin tuollaisessa tapauksessa jos maksu on tehty PayPalilla. Rahat kilahtavat PayPal tilille hyvin pian sen jälkeen kun on avannut casen ja ilmoittanut lähetystunnuksen. Outoa että myyjällä ei ole yhtään negatiivista palautetta, vaikka ap:n olisi kannattanut antaa sellainen heti.
Juu mä annan jos ei tulee minkälaista vastausta. Harmittaa kyllä. Ensiksi kokeilen saada myyjän kiinni ja sitten teen sen PayPalin kautta jos vastausta ei tulee

Saat rahasi takaisin. eBayssa toimii todella hyvin tuo puoli. Mikäli maksoit Paypalilla, teet valituksen sinnekin. Kestää tosin n. kuukauden kun käsitteleevät asian.

juu tiedän että saan, jos ei vaan käy niin että kyseinen myyjä lopettamassa ja vienyt jo kaiken.

Ei. Luottokorttiyhtiö takaa sen, että myyty tuote on sen mukainen, mitä kerrotaan. Mikäli myyjä on rosvo, luottokortiyhtiö korvaa sinulle ja aloittaa sitten vaatimukset myyjää vastaan eri toimenpiteenä.

Juu mä annan jos ei tulee minkälaista vastausta. Harmittaa kyllä. Ensiksi kokeilen saada myyjän kiinni ja sitten teen sen PayPalin kautta jos vastausta ei tulee

Muista lähettää se sillä tavalla takaisin, että "allekirjoitus vaaditaan vastaanottajalta, eli "signed for". Se varmistaa rahojen takaisin saamisen casessa. Muutenkin ne varmaankin saa, mutta varma on varmaa. Ei ole mitään syytä olla avaamatta casea heti. Huijaus on huijaus.

Ok kiitos :). Sitten odotan vielä 2pv ja jos myyjä ei vasta teen sen PayPalin kautta.

Minä tilaan vuodessa ~ 10 - 15 000 eurolla kamaa eri puolilta ja joka kerran (tosi harvoin) noiden huijareiden jutut on kyllä korvattu. Kestää vain usein sen kuukauden, koska myyjälle pitää antaa aikaa vastata.

Ainoa tappio tuli kerran eräässä casessa, jossa ilmoitettu hinta ei sisältänytkään tullia ja alvia ja luulin tuotteiden tulevan EU:sta. Ne tulikin Kiinasta. Luottokorttiyhtiön kanta oli se, että he eivät voi puuttua paikallisen lainsäädännön tuomiin lisäkustannuksiin, olkoonkin, että ilmoituksesta sai kuvan siitä, että tuote tulee EU:n alueelta.

Maksoin 1199 feikistä ? En maksaisi edes aidosta. Voin sieluni silmin kuvitella sun n. 60 v. työttömyyseläkeläismammasi stripparirytkyihin ja Lv keikkumaan käsivarrelle :LOL:
Äiti on ollut töissä yli 40 vuotta sekä Suomessa että Virossa ja muissa Baltian maissa että ei hän mikään työtön eläkeläinen ole :) tällä hetkelläkin tulossa meidän firmaan töihin.

juu tiedän että saan, jos ei vaan käy niin että kyseinen myyjä lopettamassa ja vienyt jo kaiken.

Sillä ei ole merkitystä. Myyjä voi lopettaa, huijata tai valehdella, tyhjentää Paypal tilinsä jne., mutta silti PayPal palauttaa rahat. Ostaja saa valita avaako casen eBayssa vai PayPalissa. Itse avaisin ehkä PayPalissa mutta toisaalta sen voisi avata Ebayssakin, varsinkin koska Saksassa Ebay-turva on hyvä.

Minä tilaan vuodessa ~ 10 - 15 000 eurolla kamaa eri puolilta ja joka kerran (tosi harvoin) noiden huijareiden jutut on kyllä korvattu. Kestää vain usein sen kuukauden, koska myyjälle pitää antaa aikaa vastata.

Ainoa tappio tuli kerran eräässä casessa, jossa ilmoitettu hinta ei sisältänytkään tullia ja alvia ja luulin tuotteiden tulevan EU:sta. Ne tulikin Kiinasta. Luottokorttiyhtiön kanta oli se, että he eivät voi puuttua paikallisen lainsäädännön tuomiin lisäkustannuksiin, olkoonkin, että ilmoituksesta sai kuvan siitä, että tuote tulee EU:n alueelta.
Juu jotkut myyjät jälleenmyy sillä tavalla että tuotteet tulevat suoraan jostain muualta, pahinta että eivät kerro tätä.

Sillä ei ole merkitystä. Myyjä voi lopettaa, huijata tai valehdella, tyhjentää Paypal tilinsä jne., mutta silti PayPal palauttaa rahat. Ostaja saa valita avaako casen eBayssa vai PayPalissa. Itse avaisin ehkä PayPalissa mutta toisaalta sen voisi avata Ebayssakin, varsinkin koska Saksassa Ebay-turva on hyvä.
Mutta Ebaysta ehkä kestää kauemmin ja joskus he pyytävät sen tehdä paypalin kautta.

Yhteistyössä