ottaistteko tälläisillä tuloilla asuntolainan G

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ilman omaisuutta en ottas millään tuloilla noin isoa lainaa, koska kumpi tahansa VOI jäädä työttömäksi. En pidä sitä todennäköisenä, mutta en haluais olla maha kuralla jos jomman kumman työpaikasta sanottais että heippa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja jejuli:
meinaako joku pankki ihan oikeesti antaa tollasen määrän noilla tuloilla??

on myöntänyt jo :whistle:



Jotain vakuuksia täytyy olla tai hölmö virkailia.

Mulle ei tulisi pieneen mieleenikään tollaista lainaa ottaa. Millä ihmeellä noilla tuloilla sitä makselisi... ellei vanhempamme maksaisi elatustamme muuten tai jotain vastaavaa.
 
Oletan että kun kyseinen laina on myönnetty pankista niin takaajat on kyllä tsekattu tarkkaan ja kyllä on hyvin todennäköistä että tuossa kuviossa takaajat myös maksumiehiksi päätyvät. Tuntuu holtittomalta lainanannolta kun eihän noille tuloilla tuosta lainasta selvitä ja eletä vielä samalla!
 
Alkuperäinen kirjoittaja määää:
Oletan että kun kyseinen laina on myönnetty pankista niin takaajat on kyllä tsekattu tarkkaan ja kyllä on hyvin todennäköistä että tuossa kuviossa takaajat myös maksumiehiksi päätyvät. Tuntuu holtittomalta lainanannolta kun eihän noille tuloilla tuosta lainasta selvitä ja eletä vielä samalla!

kuulemma vain talo vakuutena
 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja määää:
Oletan että kun kyseinen laina on myönnetty pankista niin takaajat on kyllä tsekattu tarkkaan ja kyllä on hyvin todennäköistä että tuossa kuviossa takaajat myös maksumiehiksi päätyvät. Tuntuu holtittomalta lainanannolta kun eihän noille tuloilla tuosta lainasta selvitä ja eletä vielä samalla!

kuulemma vain talo vakuutena

ilmeisesti omatakaus..maksetaan jokunen euro..meillä se oli päälle tonnin juttu..ja lainaa päälle 100t
 
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja jejuli:
meinaako joku pankki ihan oikeesti antaa tollasen määrän noilla tuloilla??

on myöntänyt jo :whistle:

en ottas.. :o paljos ois kuukausi erä?? :o

no korkoja jo yli tonnin, olikohan 1300-1400?kk

Mä muuten tiiän yhen nuorenparin joka otti vastaavan lainan, lyhennystä 1700e/kk. Ja ne ei oo mitenkään hyvätuloisia. Se oli säälittävää/surullista jotenkin, kun vaimo joutui jo äitiyslomalla töihin, yötöitä vielä et tienaa paremmin. Ja siis kun tilanne oli se että hän ei olisi halunnut töihin niin pienen vauvan äitinä vielä, mutta oli pakko.

Aika erikoista et on pakko painaa ympäripyöreitä päiviä että on fiini koti, mut sitte syödään pelkkää makaroonia. Luulis että joskus ois kiva ostaa pullatkin kahvin kera..
 
niinpä.. tai sit siinä on pankki kivasti laskeskellu että nämä nuoret ny rakentaa kivan talon ja sit he myy sen ku eivät sitä jaksa maksaa..??
meillä menee 500?kk lainaan jota 55000 ja13vuotta maksu aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja jejuli:
meinaako joku pankki ihan oikeesti antaa tollasen määrän noilla tuloilla??

on myöntänyt jo :whistle:

en ottas.. :o paljos ois kuukausi erä?? :o

no korkoja jo yli tonnin, olikohan 1300-1400?kk

Mä muuten tiiän yhen nuorenparin joka otti vastaavan lainan, lyhennystä 1700e/kk. Ja ne ei oo mitenkään hyvätuloisia. Se oli säälittävää/surullista jotenkin, kun vaimo joutui jo äitiyslomalla töihin, yötöitä vielä et tienaa paremmin. Ja siis kun tilanne oli se että hän ei olisi halunnut töihin niin pienen vauvan äitinä vielä, mutta oli pakko.

Aika erikoista et on pakko painaa ympäripyöreitä päiviä että on fiini koti, mut sitte syödään pelkkää makaroonia. Luulis että joskus ois kiva ostaa pullatkin kahvin kera..


tänä päivänä on asuntojen hinnat varsinkin pääkaupunkiseudulla ihan järkyt..200t pyydetään ihan täysin remontoitavistakin kämpistä.. :o ihan hullua.. :o
ja näiden isojen lainojen vaikutus tulee vielä näkymään :/
 
Meidän tulot on nyt n. 3000 netto kun olen kotihoidontuella. Lainaa otetaan 150 000 ja tuntuu et toi on ihan maksimilaina noilla tuloilla (en meinaa pitää kiirettä takas töihin). Omakotiasumisessa tulee aika paljon muitakin kuluja ja saahan sitä rahaa vähän jäädä huvituksiinkin
 
Hui, mahtaa teillä olla kuukaudessa lainamaksut! Meillä tulot samaa luokaa, ja ollaan otettu paaaljon lainaa,mut saadaankin myös valtiolta 125000 0% tukilainaa (ei Suomessa.. Vois muuten Suomikin ottaa mallia ja tukea rakentajia!)
 

Yhteistyössä