Ottakaa kantaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minerva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minerva

Vieras
Mitäs sanotte tähän: 2,5vuotinen seurusteluni päättyi 2kuukautta sitten. Jonkun aikaa sitten huomasin että ystäväni ei ole pitkään aikaan ottanut minuun mitään yhteyttä ja aloin sitten ihmetellä sitä. Sain tässä juuri vähän aikaa sitten tietää yhdeltä toiselta hyvältä ystävältäni että tämä ystäväni on alkanut seurustella minun exäni kanssa, jonka kanssa seurustelin tuon 2,5vuotta... Exäni ja ystäväni tutustuivat toisiinsa minun kauttani. En oikein tiedä, että mitä pitäisi ajatella. Toisaalta olen todella vihainen tuolle ystävälleni... Netissäkin tuo ystäväni on kirjoittanut kuvaansa tekstin: ""Näin, halusin, sain."" Ja tuo ystäväni on todella piilov*ttuilun mestari... Pitäisikö minun unohtaa koko ystävyys vai mitä tekisin?

Saman kokeneena voin kertoa, että pahiten tuota ""ystävää"" kirpaisee, jos osoitat välinpitämättömyytesi heidän suhteelleen eli kun/jos tulevat vastaan niin hymyilet ystävällisesti ihan kuin koko asia ei sinua hetkauttaisi suuntaan tai toiseen.

Mitä tulee ystävyyteen, se todellakin lienee tullut tiensä päähän. Ystävä ei ilku moisella ""saavutuksella"", saati lopeta yhteydenpitoa. Tietenkään toisten rakastumiselle/ihastumiselle/seurustelulle et mitään voi ja heillä on kai oikeuskin onneen keskenään, mutta sepä onkin sitten toinen tarina...

Omalla kohdallani ystävyyttä kesti jonkin aikaa, mutta tuo kettuiluosastolle siirtyminen ylitti oman sietokykyni ja sanoin ystävyyden irti, vaikka exän ja ystäväni suhteen olisin muuten sietänytkin. Sain myös huomata, että kun ystäväni jossain vaiheessa tajusi, ettei exäni iskeminen hetkauttanut minua, kaatui heidän suhteensakin hyvin nopeasti. Toisin sanoen loppujen lopuksi tuli hyvin selväksi ystäväni motiivi iskeä exäni. Eli se ystävyydestä...

Ei ole ystävä tuollainen, kyllä ystävän entisetkin ovat ""kiellettyä riistaa"", puhumattakaan nykyisistä. Näin ainakin niissä piireissä, joissa minä liikun.

No tuskin tosiaan koskaan olikaan. Luokseni tänne maalle aina kesälomilla tuli ja nyt vasta ymmärrän, että sen takia hän tuli että pääsi rellestämään tämän kylän ukkojen kanssa! Oli aina niin vaivaantunut täällä arkisin, mutta sitten kun vkl koitti niin piti hirveällä hingulla päästä kylän baareja koluamaan. Eikä ikinä tullut ryyppy iltanaan kotiini yöksi, vaan aina seuraavana päivänä piti hakea ties minkälaisen ukon luota...

Yhteistyössä