oudointa/hassuinta mitä sulle on (lapsen)neuvolassa sanottu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RottenCorpse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

RottenCorpse

Aktiivinen jäsen
08.08.2006
2 844
0
36
ei voi olla totta ku oli tytön 2vee neuvola niin neuvolantätin mukaan meijän 2vee PITÄISI OLLA JO paivä- ja yökuiva! :o :o
sanoin että ei noin pieni voi olla vielä yökuiva ja ei meillä käytetä päivällä vaippaa, pottahommat kyllä onnistuu.
niin täti sano että eikai siinä jos jaksat vaippoja vaihdella :o
eihän mun tarvi jatkuvasti niitä vaippoja vaihtaa, 2 vaippaa menee päivässä.

ja sit se täti sano et lapset pitäisi siirtää jo omiin huoneisiin nukkumaan että minä ja mieheni saataisiin olla yö keskenään ja rauhassa! :o :o

mitähän se täti ois sanonu, ku oisin sanonu et eipä tuo kolme ja puoli veekään oo vielä yökuiva :whistle:

Noooh....se lääkärineuvola, missä lääkäritäti vaan hihkui ja lässytti vauvalle hokien että "oletpa sinä ihana, kaunis kaunis vauva, ihana vauva!" oli aika mielenkiintoinen. Neuvolakorttiinkin kirjoitti että "ihana, kaunis vauva!" :D

Mutta lääkäri oli raskaana...se selittänee jotain :D

Sijainen, jonka mielestä 95 cm pitkä ja 15 kg painanut 1 v 10 kk ikäinen poikani oli suorastaan järisyttävän ylipainoinen, oli myös aika...no, outo :whistle: . Etenkin kun kaikki muut (juu, menin hakemaan toista mielipidettä :) ) sanoivat että lapsen painon ja pituuden suhde on ihanteellinen.

Ei neuvolassa, mutta viime vuonna ekaluokkalaisen kanssa kouluterkkarilla... Esikoinen ollut pienestä pitäen isokokoinen! Ei siis missään tapauksessa lihava(!!), vaan melkein tälläkin hetkellä äitinsä pituinen ja toki paljon vähemmän painaa...Mutta kouluterkkari oli sitä mieltä viime vuonna, että lapsen pitää ruveta juomaan rasvatonta maitoa, ettei liho!! :o Kun on jo niin iso!! Olin hiukan suu auki! No yllätys yllätys, emme ruvennet juomaan rasvatonta... Ja tyttö edelleen aivan normaaliapinoinen! Että kyllä sitä sit mielummin luopuu herkuista ym. kuin maidosta...

Meille on sanottu 1-v neuvolassa, että täytyy tarkkailla onko pojalla autismia! ? !(kerroin juuri toisessa ketjussa). :o POika oli tuolloin 1v ja pari viikkoa päälle ja oppinut juuri juoksemaan - ei siis pysynyt paikoillaan kun piti nähdä KAIKKI :D . Lisäksi hän oli "hukannut" sanat, jotka oli jo oppinut ja vielä kaiken huipuksi ei nukkunut neuvolatädin kriteerien mukaan päiväunia kuten olisi pitänyt. Tämän jälkeen opin kertomaan neuvolassa vain sitä mitä he haluavat kuulla :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja HölinäKeiju:
Meille on sanottu 1-v neuvolassa, että täytyy tarkkailla onko pojalla autismia! ? !(kerroin juuri toisessa ketjussa). :o POika oli tuolloin 1v ja pari viikkoa päälle ja oppinut juuri juoksemaan - ei siis pysynyt paikoillaan kun piti nähdä KAIKKI :D . Lisäksi hän oli "hukannut" sanat, jotka oli jo oppinut ja vielä kaiken huipuksi ei nukkunut neuvolatädin kriteerien mukaan päiväunia kuten olisi pitänyt. Tämän jälkeen opin kertomaan neuvolassa vain sitä mitä he haluavat kuulla :saint:

ai, onko päikkäreitten nukkumiseenki jotkut omat säännöt :D

No tuota.. jo alle 2veet voivat olla yökuivia, joten oma väitteesikin kyllä on väärä, että "Ei näin pieni voi olla" Ja aika moni lapsi olisi yökuiva, kun se vaippa jätettäisiin rohkeasti pois.

Alkuperäinen kirjoittaja RottenCorpse:
Alkuperäinen kirjoittaja HölinäKeiju:

ai, onko päikkäreitten nukkumiseenki jotkut omat säännöt :D

Juu, vähäuniset lapset ovat jotenkin ilmeisesti "viallisia" - törmännyt useaan otteeseen tähän. Viimeaikoina ollut pinnalla päiväkotikuvioissa sama aihe. ... ja minä kun olen kuvitellut että kyseessä saattaisi olla peritty piirre - nimimerkillä vähäuninen äiti - ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
No tuota.. jo alle 2veet voivat olla yökuivia, joten oma väitteesikin kyllä on väärä, että "Ei näin pieni voi olla" Ja aika moni lapsi olisi yökuiva, kun se vaippa jätettäisiin rohkeasti pois.

päiväkuiva on mutta jos yöksi jättäisin vaipan pois niin sais joka päivä pestä pissasen patjan, ei kiva.

Ei ole itselle sanottu mutta kerran kun oltiin neuvolassa ovesta juoksi ulos tulipunainen nainen joka huusi vielä peräänsä että vittu mä mikään läski ole katsoisit omaa persettäs. oli aika vaikea pitää naurua poissa.:)

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Poika oli 3 kk, kun nlan täti tuumasi, että pitäisi rajoittaa vauvan syömisiä, ettei liho liikaa.

Mulla kiehahti niin, että käskin arvon rouvan rajoittaa ihan vaan omia syömisiään :laugh: :laugh: :laugh:

vauva 3kk! kauheeta.... heti vauvasta siis vaan dieetille.
herranjestas.

päiväkuiva on mutta jos yöksi jättäisin vaipan pois niin sais joka päivä pestä pissasen patjan, ei kiva.

Sitä varten on patjansuojuksia ja tuskin kovin kauaa joutuisi lakanoita pesemään. Lapsilla on taipumusta tehdä sinne vaippaan, silloin kun se on päällä. Tämän viisaan neuvon kuulin itse 2v neuvolassa, kun tyttö oli lähes kuiva mutta pidin varuilta vaippaa. Pari päivää riitti pissapyykkiä, iski jo melkein epätoivo itselleni että mitähän tästä tulee mutta tadam, kaikki pissat alkoikin tulla pottaan. Olisi varmasti jo toiminut aiemmin, mutta en tietämättömänä moista hoksannut ennen kuin se sanottiin. Kyllä ne joskus jotain neuvolassa tietääkin :)

Hassuja näkemyksiähän saa riippuen neuvolatädeistä, toiset ymmärtää esim. perhepedin mutta jotkut ovat siitäkin motkottaneet ja eräs lääkäri jopa piti sitä vauvalle hengenvaarallisena :o

Poika oli 3 kk, kun nlan täti tuumasi, että pitäisi rajoittaa vauvan syömisiä, ettei liho liikaa.

Mulla kiehahti niin, että käskin arvon rouvan rajoittaa ihan vaan omia syömisiään :laugh: :laugh: :laugh:

mun äiti kerto et ku olin 2kk niin neuvolantäti laitto mut laihikselle :whistle:
mut kyllä mä olinki vauvava aika pulska :D

Sitä varten on patjansuojuksia ja tuskin kovin kauaa joutuisi lakanoita pesemään. Lapsilla on taipumusta tehdä sinne vaippaan, silloin kun se on päällä.

Ei mun lapsilla oo tuollaisia taipumuksia ollut...ei olisi tullut mieleenkään laittaa heitä pissaamaan housuunsa yöllä vain siksi, että oppisivat nopeammin yökuiviksi. Me nukutaan yöllä, kuivissa vaatteissa ja lakanoissa.

Yövaippa lähti, kun vaippa alkoi olla aamuisin kuiva. Esikoinen oli 2 v 2 kk eikä oo kertaakaan pissannut yöllä sänkyynsä sen jälkeen. Kuopus oli yli 3 v.

Meidän esikoisella on kehitysvamma ja saimme toisen lapsen. Neuvolassa vaihtui henkilökunta tiuhaan tahtiin ja aina jotakin kommenttia tuli kun lapseni siellä käytin:(
Nyt muutettiin toisen alueen neuvolaan ja siellä olikin eräs täti joka oli ollut kerran meillä sijaisena tuolla toisessa neuvolassa ja hän totesi minulla
'ai tästä siis tulikin normaali? osasiko muka ajoissa puhua,näin teidät silloin kun oli lapsi tasan kaksi ja olin ihan varma että vammainenhan tämäkin on'

Niin,tuhoontuomittu kaikki lapsenihan on kun yksi on kehitysvammainen:(

Paras oli 3v neuvolassa kun teki niitä testejä sitten lapselleni,alkoi neuvolan täti valittamaan että lapseni ei osaa ja katsotaan nyt mitä lääkäri sanoo.
Menin lääkärin pakeille hiukan peloissani ja lääkäri katseli ihmeissään testin tuloksia sillä yksi oli tehty vain väärin ja lapselleni oli tämä täti tehnyt 4vuotiaan testit.
Ja taas sain lapselleni terveen paperit:)

Sitä varten on patjansuojuksia ja tuskin kovin kauaa joutuisi lakanoita pesemään. Lapsilla on taipumusta tehdä sinne vaippaan, silloin kun se on päällä. Tämän viisaan neuvon kuulin itse 2v neuvolassa, kun tyttö oli lähes kuiva mutta pidin varuilta vaippaa. Pari päivää riitti pissapyykkiä, iski jo melkein epätoivo itselleni että mitähän tästä tulee mutta tadam, kaikki pissat alkoikin tulla pottaan. Olisi varmasti jo toiminut aiemmin, mutta en tietämättömänä moista hoksannut ennen kuin se sanottiin. Kyllä ne joskus jotain neuvolassa tietääkin :)

Hassuja näkemyksiähän saa riippuen neuvolatädeistä, toiset ymmärtää esim. perhepedin mutta jotkut ovat siitäkin motkottaneet ja eräs lääkäri jopa piti sitä vauvalle hengenvaarallisena :o

enpä usko et meillä toimis. uloskin on pakko laittaa vaippa tai tulee pissat housuun... kokeiltu on ja aika monesti :D

Meillä on poika joka on tosi vilkas ja sosiaalinen tapaus..ei ole vierastanut ketään paitti ihan pienenä joskus miehen veljeä...Sattuipa sitten nuori mies lääkäri neuvolassa ja hän oli oman diangnoosinsa tehnyt että meidän lapsi on ujo ja arka =) oli meillä vähän naurussa pitämistä samoin pojan hoitotädeillä =)

Meillä neuvolantäti tuumasi, et 2-vuotiaalle lapselle täytyy tarjota VAIN rasvatonta maitoa ettei lapsi liho liikaa. Juuri edellisessä lauseessa kysyi, että syöko lapsi mitään, kun paino menee alakäyrällä (joo-o, syntyessään oli pieni, hyvinkin alle kolmikiloinen.)

3-vuotis neuvolassa tuumasi, et lapsi pitäisi laittaa YKSIN PIHALLE, näin lapsen luottamus kasvaa, kun äiti/isä ei ole aina vieressä vahtimassa. Kerroin meidän asuvan kerrostalossa, jonka pihapiirissä ei asu muita lapsia, vaan hän saisi todellakin olla yksin. Kerroin myös, etten todellakaan aio päästää lasta yksin KERROSTALON PIHAAN ulkoilemaan, terkka oli vakaasti sitä mieltä, että lapsi täytyy päästää sinne yksin ja VÄLILLÄ KÄYDÄ IKKUNASTA KURKKIMASSA! Joo, tätä neuvoa en todellakaan ole noudattanut!

mun äiti kerto et ku olin 2kk niin neuvolantäti laitto mut laihikselle :whistle:
mut kyllä mä olinki vauvava aika pulska :D

Meillä sälli ei ollut edes mitenkään lihava, painoa oli joo, mutta niin oli pituuttakin. Hyvin ksavoi omassa kanavassaan.

Alkuperäinen kirjoittaja perheessämme erityislapsi:
Meidän esikoisella on kehitysvamma ja saimme toisen lapsen. Neuvolassa vaihtui henkilökunta tiuhaan tahtiin ja aina jotakin kommenttia tuli kun lapseni siellä käytin:(
Nyt muutettiin toisen alueen neuvolaan ja siellä olikin eräs täti joka oli ollut kerran meillä sijaisena tuolla toisessa neuvolassa ja hän totesi minulla
'ai tästä siis tulikin normaali? osasiko muka ajoissa puhua,näin teidät silloin kun oli lapsi tasan kaksi ja olin ihan varma että vammainenhan tämäkin on'

Niin,tuhoontuomittu kaikki lapsenihan on kun yksi on kehitysvammainen:(

Paras oli 3v neuvolassa kun teki niitä testejä sitten lapselleni,alkoi neuvolan täti valittamaan että lapseni ei osaa ja katsotaan nyt mitä lääkäri sanoo.
Menin lääkärin pakeille hiukan peloissani ja lääkäri katseli ihmeissään testin tuloksia sillä yksi oli tehty vain väärin ja lapselleni oli tämä täti tehnyt 4vuotiaan testit.

No onpas tökerökin tökerömpi tapaus. Kyllä ei ihme jos vanhemmille tulee pahamieli. Ekaksikin mun mielestä heillä ei ole oikeutta arvostella kehitysvammaista lasta, koska jokainen lapsi on lahja vanhemmilleen eikä häpeä niinkun tuon tätin käyttäytymisestä voisi päätellä.
Ja taas sain lapselleni terveen paperit:)

Eikös se ole hormoneista kiinni milloin "oppii" yökuivaksi. Ei siihen opetteleminen auta.
Meillä käytettiin yövaippaa, kahdelta vanhimmalta lapselta yövaippa pystyttiin jättämään pois kun olivat 2,5vuotiaita (tyttö ja poika)
Kyllä siis "oppii" yökuivaksi vaikka vaippaa pitääkin.

mulle maanantaina just neukka täti sano samaa nelikuisesta...ja nyt musta tuntuu että poika syö entistä enempi :D
Mutta pakkohan se lapsi on syöttää jos sillä on nälkä ;)

Yhteistyössä