oudointa/hassuinta mitä sulle on (lapsen)neuvolassa sanottu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RottenCorpse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
tytöni oli 2v neuvolassa 92,5cm pitkä, joka kuulemma ton neuvolasijaisakan mielestä oli liian pitkä! pituutta kuulemma tullut puolenvuodenpäästä tosi paljon ja nyt pitää tarkkailla ettei ala ksvamaan liian pitkäksi. jos näin jatkuu että tyttö vaan kasvaa niin pitää kuulemma alka katselemaan minun ja lapsen isän pituuskäyriä..ei elvetti :laugh: :laugh: :laugh:

no ompa kyllä pitkä! mutta ei se kasvu hidastu niitä käyriä seuraamalla :D tai no en minä tiedä, neuvolassahan ne tietää :D

tytöni oli 2v neuvolassa 92,5cm pitkä, joka kuulemma ton neuvolasijaisakan mielestä oli liian pitkä! pituutta kuulemma tullut puolenvuodenpäästä tosi paljon ja nyt pitää tarkkailla ettei ala ksvamaan liian pitkäksi. jos näin jatkuu että tyttö vaan kasvaa niin pitää kuulemma alka katselemaan minun ja lapsen isän pituuskäyriä..ei elvetti :laugh: :laugh: :laugh:

No just :) Saitko hyviä ohjeita, miten sitä pituuskasvua vois kotikonstein rajoittaa tai hillitä? Vai autaako se, jos vaan tarkkailee ihan tikkana?

Mun 1 v 10 kk ikäinen poikani pituudesta (95 cm) ei sanottu sanaakaan, eikä kasvuvauhdista (1 v iässä oli 83 cm muistaakseni). Vaikka mä oon 168 cm ja mies 174 cm.

Mutta serkulle oli aikoinaan alettu tyrkyttämään jotain hormoneja, ettei lapsesta tule liian pitkä :o . Hänen isänsä on parimetrinen ja äitikin jotain 170.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No just :) Saitko hyviä ohjeita, miten sitä pituuskasvua vois kotikonstein rajoittaa tai hillitä? Vai autaako se, jos vaan tarkkailee ihan tikkana?

juu..tikkana pitää tarkkailla..sehän voi alka kasvaa vaikka ihan silmissä senttejäkin, :headwall: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Mun 1 v 10 kk ikäinen poikani pituudesta (95 cm) ei sanottu sanaakaan, eikä kasvuvauhdista (1 v iässä oli 83 cm muistaakseni). Vaikka mä oon 168 cm ja mies 174 cm.

Mutta serkulle oli aikoinaan alettu tyrkyttämään jotain hormoneja, ettei lapsesta tule liian pitkä :o . Hänen isänsä on parimetrinen ja äitikin jotain 170.

no mun tytön isä on 175 ja minä 170..mä en taua..eikö mun lapsella olisi ihan vaan vaikka pieni kasvupyrähdys..mulle jos ne alkais siel jotain hormoonja tyrkyttää niin saisin kunnon hepulin!!..tää on tätä nykyaikaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
3v neuvolassa ihmeteltiin kun poika on jo yökuiva. Vaipat jäi kokonaan pojan ollessa reilu 2v1kk, mutta en kertonu sitä neuvolassa. Ei varmasti ois edes uskonut, kun niin kovasti ihmetteli miten 3v voi olla yökuiva. :D Päiväkuivaksi poika oppi vähän vajaa 2-vuotiaana. 2v neuvolassa oli eri täti kun 3v neuvolassa. Tyttö oppi päiväkuivaksi vasta vajaa 4v ja kokonaan kuivaksi 5v

meillä täti ihmetteli kun meidän 3v oli jo yökuiva :D

mutta lääkärineuvolassa lääkäritäti oikein etsimällä etsi 6-vuotisneuvolassa jotain vaivaa. Lapsella ei ole koskaan ollut esim. korvatulehdusta ja kun näki korvassa vähän vaikkua sanoi että on täällä varmaan joskus ollut tulehdus.
Lapsi aina kokoisekseen pitkä ja muutenkin kookas. Sanoi että on niin kalpea, kyllä pitää mennä ottamaan verikoe. Heh, no ei menty kun ruokakin maistui ihan kivasti.
Vasta koulussa en muista millä luokalla terkka otti verikokeen ja hyvä globbari oli.

Mua naurattaa vielä kuuden vuoden jälkeenkin se, kun esikoisen ollessa vauva neuvolan th kertoi minulle, että miten peruna soseutetaan haarukalla. :D

Kaverini äiti on töissä neuvolassa, ja hänen kanssaan juteltuani en enää ihmettele, miksi nuokin asiat pitää kädestä pitäen neuvoa.

Joku tuore äiti oli laittanut ranskikset uuniin ja ihmetellyt miksei vauvalle maistu...

Tämä tapahtunut jo -80-luvun alussa:
Pikkusysteriä sanottu neuvolassa nälkiintyneeksi !
(No, hoikkahan tuo on aina ollut mutta tuskinpa nyt kuitenkaan nälkiintynyt.. )

Mun isommilla lapsilla on sellanen vanhahko täti-ihminen terkkarina. Oli varmaan joku hihhuli kun joka kerta muisti kertoa ettei omista telkkaria ja että se on lasten pään sekoittava sama vekotin :/ ja kertoi myös aina omat sairaudet joka kerta kun kävin lasten kanssa.

Mun lapsi on heikkonäköinen ja sama täti sitten jossaki 6v tarkastuksessa kehui että siellä koulussa minne lapsi menee on tosi paljon muitakin VAMMAISIA lapsia, että ne kyllä osaa ottaa vammaiset huomioon :snotty:

Naapurille oli kertonut että kyllä 5v pitää kello osata, että äiti vaan katselee telkkarista kauniita ja rohkeita sen sijaan että opettais lapselle kelloa :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Pinkki:

Mun sisko määriteltiin kehitysvammaiseksi kun ei se 1v4kk juuri puhunu sanoja. Ehän siinä tytössä vikaa ollu ja puhe kyllä tuli normirajoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinkki:

Pikkuveljeä on vielä yläasteellakin pidetty nälkiintyneenä ja hieman vaivihkaa tiedusteltu minun vanhemmilta, että ettekö te anna sille ruokaa... (hujahti hieman pituutta niihin aikoihin).
Tosin sitä ruokahommaa epäiltiin jo päiväkodissakin veljen osalta, kun se söi hyväälä ruokahalulla aina aamulla 2 lautasellista puuroa. Jossain vaiheessa äiti muisti kertoa niille, että se kyllä syö jo kotona yhden lautasellisen... :D

Ei varsinaisesti mulle ole sanottu,mutta äidilleni neuvolan täti oli sanonut että "kai sinä nyt ihan oikeasti teet abortin,taitaa olla paras ratkaisu tähän ongelmaan". Äitini oli tuolloin parikymppinen. Samainen neuvolan täti oli sitten mun syntymän jälkeen tullut kotikäynnille ja lässyttänyt että voi miten ihana ja terhakka vauva,paljon onnea uudelle äidille. Äiti kertoi että oli siinä joutunut oksennusta pidättelemään..

Meidän poika oli 1,5kk neuvolassa tosi pitkä ja hoikka ja 2kk neuvolassa yllättäen pullero vaikka painon nousu oli hitaampaa! Mutta se ei kuulemma haittaa kun minä eikä mieheni olla mitään läskejä! :laugh: Mittas vaan pituuden väärin. Eihän sitä silmämääräisesti voi arvioida sitä pulleutta.
Ja joo on sitä munkin römpsää jälkitarkastuksessa nätiks kehuttu :D

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja RottenCorpse:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Poika oli 3 kk, kun nlan täti tuumasi, että pitäisi rajoittaa vauvan syömisiä, ettei liho liikaa.

Mulla kiehahti niin, että käskin arvon rouvan rajoittaa ihan vaan omia syömisiään :laugh: :laugh: :laugh:

mun äiti kerto et ku olin 2kk niin neuvolantäti laitto mut laihikselle :whistle:
mut kyllä mä olinki vauvava aika pulska :D

Pieni vauva laihikselle..!! :o

Oma vauvani on tosi pullero, 3,5 kk, 63 cm ja 8 kg, ihan pelkällä tissimaidolla mennään. Kysyin 3 kk neuvolassa täytyykö pojan syömistä alkaa jotenkin rajoittaa. Sanoi kivasti, että pikkuvauvat saakin olla pullukoita, ja että kyllä se paino yleensä normalisoituu kun vauva alkaa liikkumaan.

paljon lapsella oli syntymä kokoa? ja juu tasottuuhan se paino kun lapsi alkaa likkua

Ei mikään pieni syntyessäänkään ollut, 3778 g ja 51 cm.

:headwall: :headwall: Olipa hassu sijainen. :D Ette varmaan itsekään mitään lyhyitä ole. Kaverilla sama juttu, tyttö suunnilleen saman pituinen saman ikäisenä. Eikä se ihme olekaan, koska äiti on 180 cm ja isä 193 cm. Ihmeellisempää olisi jos olisi lyhyt lapsi.

meidän neidistä sanottiin joskus 4-5kk ikäsenä että paino ei sais kauheesti nousta ja samaan hengenvetoon terkkari totes että "juu kyllä tän vauvan pitää enemmän syödä" :D pikkasen olin hoomoilasena :D

Meille sanottiin ollessamme vilkkaan n. 9-kuisen esikoisemme kanssa neuvolassa, että "teillä tulee kyllä olemaan haastava kasvatustehtävä tämän lapsen kanssa". Tuoreina vanhempina mietimme, mitäköhän täti mahtoi tarkoittaa. Lapsi on nyt 5-vuotias eikä paljon helpompaa ja aurinkoisempaa lasta vois olla, vaikkakin vilkas hän kyllä on edelleen.

lapsi ei suostunut hyppäämään tasajalkaa, kaiken muun teki. Varasi kahden kuukauden päähän neuvola-ajan, ,jotta nähdään hyppääkö lapsi silloinkaan tasajalkaa. Muuten hänellä kuulemma on painetta päässä!! Odotellaanko aina kaksi kuukautta, kun epäillään olevan lapsella painetta päässä?

Neuvolan tätönen päivitteli nuorta ikääni mutta totesi että ainakin teille tulee kaunis lapsi jos ei muuta...en oikein tiennyt oliko tuo alentava kommentti vai jonkun sortin kohteliaisuus.

no, esikoisen aikoihin lastenneuvolan th sanoi mulle (tiedusteltuaan meidän koulutuksia), että hänen kokemuksensa mukaan lääkärit eivät hoida omia lapsiaan hyvin. Samaisessa neuvolassa lääkäri tiedusteli lapsen ollessa 11 kk vanha, että "MIKSI sä sitä vielä imetät?? Sille voi kehittyä vaarallisen vahva henkinen riippuvuus suhun!" Joo, varokaa vaan kaikki imettäjät, vauva voi tulla henkisesti riippuvaiseksi äidistään...

Alkuperäinen kirjoittaja :
no, esikoisen aikoihin lastenneuvolan th sanoi mulle (tiedusteltuaan meidän koulutuksia), että hänen kokemuksensa mukaan lääkärit eivät hoida omia lapsiaan hyvin. Samaisessa neuvolassa lääkäri tiedusteli lapsen ollessa 11 kk vanha, että "MIKSI sä sitä vielä imetät?? Sille voi kehittyä vaarallisen vahva henkinen riippuvuus suhun!" Joo, varokaa vaan kaikki imettäjät, vauva voi tulla henkisesti riippuvaiseksi äidistään...

No voi ny tsiisus!!!

Yhteistyössä