oudointa/hassuinta mitä sulle on (lapsen)neuvolassa sanottu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RottenCorpse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä neuvolatäti laittoi puheterapeutille kun ei ollut varma ymmärtääkö lapsi perussanojen merkitystä. Olin sitten pikkusen pihalla siinä kohtaa. Lapseni puhuu kahta kieltä ja sanat saattavat tulla "väärällä" kielellä, mutta ei ymmärryksessä mitään vikaa ole. No mentiin sitten, koska -r kanssa oli huikan vaikeuksia ja sanoin kyllä etten oikein ymmärrä neuvolatädin syytä. Terapeutti totesi heti ettei kyllä ymmärryksessä mitään vikaa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua naurattaa vielä kuuden vuoden jälkeenkin se, kun esikoisen ollessa vauva neuvolan th kertoi minulle, että miten peruna soseutetaan haarukalla. :D

Ihan sama, paitsi, että se kertoi myös miten peruna keitetään. Oletko Lahdesta?

En mä tiedä outoa mutta kaksosten ollessa aivan pieniä neuvolassa oli sijainen, joka sanoi ensin että toista lapsista pitäis saada syömään enemmän maitoa pullosta kuin 80ml kerralla. Seuraavalla kerralla kun käytiin viikon päästä, oli sitä mieltä että että kun oltiin saatu poika syömään kerralla 100ml se on aivan liian paljon. Enempää kuin 80ml ei sais antaa, ja katsoi jostain taulukkokirjasta.

Sittemmin olen oppinut että pulloakaan syövää lasta ei voi ruokkia liian paljon, jos vauva ei syömisen jälkeen oksentele maitoa pois.

Mutta kyllä mä silloin melkein itkin tuota että olen venyttänyt vauvani vastalaukkua jos kerran 100ml kerralla on liikaa... Ne hormonit, ne hormonit.

Alkuperäinen kirjoittaja :
lapsi ei suostunut hyppäämään tasajalkaa, kaiken muun teki. Varasi kahden kuukauden päähän neuvola-ajan, ,jotta nähdään hyppääkö lapsi silloinkaan tasajalkaa. Muuten hänellä kuulemma on painetta päässä!! Odotellaanko aina kaksi kuukautta, kun epäillään olevan lapsella painetta päässä?

Voi luoja :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
*teillä on kaikilla päässä jotain vikaa, kun lapset eivät opi puhumaan* perheessä siis kaksi kitalakihalkiolasta ja kaksi erityislasta

Voi apua mikä kommentti.

Tai siis olihan se tavallaan oikeassa, ainakin noiden kahden kohdalla. Onhan kitalakihalkio ihan kirjaimellisesti päässä. Mutta oikeasti siis, aika törkeää.

Meillä pojan neuvolatäti kysyi, kun poika oli n.4-5 v, että mitä suolaa me käytetään ruoanlaitossa, niin vastasin, että: "Pan-suolaa" .. siihen tämä terkkari sanoi, että minusta se ei maistu juuri miltään, tavallinen suolassa on enempi makua. Siis hitto, eikös näiden terkkareitten pitäis antaa terveellisiä ohjeita ruokaan liittyen, niin tämä suurin piirtein kehottaa käyttämään tavallista suolaa.. Ei aina ymmärrä noita :o

Alkuperäinen kirjoittaja papu:
mutta lääkärineuvolassa lääkäritäti oikein etsimällä etsi 6-vuotisneuvolassa jotain vaivaa. Lapsella ei ole koskaan ollut esim. korvatulehdusta ja kun näki korvassa vähän vaikkua sanoi että on täällä varmaan joskus ollut tulehdus.
Lapsi aina kokoisekseen pitkä ja muutenkin kookas. Sanoi että on niin kalpea, kyllä pitää mennä ottamaan verikoe. Heh, no ei menty kun ruokakin maistui ihan kivasti.
Vasta koulussa en muista millä luokalla terkka otti verikokeen ja hyvä globbari oli.

Öh, voihan hemoglobiini olla huono ruuan maistumisesta huolimatta ja toisekseen hemoglobiiniarvo ei kerro mitään parin vuoden takaisesta tilanteesta, sillä punasolujen elinikä on vain 3kk.. eli punasolut ja niiden määrä on ehtinyt muuttua muutaman vuoden aikana moneen kertaan..

kun ehdotin vauvan itkuisuuden syyksi allergiaa, niin neuvolalääkäri naurahti tyyliin "oletpa tyhmä" ja sanoi että ei se ole mahdollista kun vauva oli täysimetyksellä. kuulemma maitoon erittyy niin vähän äidin syömiä ruoka-aineita ettei ne voi aiheuttaa allergiaa.

no allergiahan sillä oli, mutta asian selviäminen pitkittyi tämän lääkärin takia.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
niijuu... Olihan seki aika koomista, ku synnytyksen jälkeen yks tikki vaivas kauheesti. kävin sitte neuvolassa, että se poistettas. Siinä pötköttelin jalat levällään tutkimuspöydällä ja neuvolantäti tuli haarojen väliin, löi kädet yhteen ja huudahti: "Kyllä on hyvännäkönen!!" :o
On sitte neuvolaa myöten kehuttu meikäläisen römpsä :snotty: :saint:

Minun myös B) , ehkäisyneuvolassa tosin.

Niin nätti ja siisti kuulemma. Olin vaan että "ööö...kiitos?" :xmas:

No, sama lääkäri sanoi että "aika hyvin kun oot synnyttänyt kaksi lasta ilman tikin tikkiä ". Esikoisesta eppari viidellä tikillä (jonka arven mä kyllä näen omin silmin kun tiirailen...) ja kakkosesta kuusi tikkiä vaatinut repeämä. Oli vissiin sokea lekuri :D. Ja jälkitarkastuksessa siis olin.

Odotin kakkosta ja olin neuvolalääkärillä. Täti kommentoi esikoisen synnytyksessä tullutta eppariarpea, että onpas kivan näköinen rautatie täällä! :D Noh, tulihan niitä tikkejä "muutama"...

Alkuperäinen kirjoittaja no:
kun ehdotin vauvan itkuisuuden syyksi allergiaa, niin neuvolalääkäri naurahti tyyliin "oletpa tyhmä" ja sanoi että ei se ole mahdollista kun vauva oli täysimetyksellä. kuulemma maitoon erittyy niin vähän äidin syömiä ruoka-aineita ettei ne voi aiheuttaa allergiaa.

no allergiahan sillä oli, mutta asian selviäminen pitkittyi tämän lääkärin takia.

Terve, täällä toinen. "Odottakaa nyt vaan rauhassa ainakin niin ja niin monta kuukautta, sehän voi olla vaikka koliikkia, allergiaa se ei kyllä ainakaan ole." Idiootit.

mulle sanottiin vauvan puntarissa käynnin jälkeen että olen pitänyt vauvaa nälässä (oltiin juuri kotiuduttu pari vkoa sitten sairaalasta ripulin vuoksi) joten paino oli väkistekkin laskenut.
Neuvolatäti kysy että mikä toi on? (=oli siis mansikkaluomi.) sanoi vielä että en ole sitä vauvalla nähnyt aijemmin vaikka käytiin aika tiheään.

niin ja rasvatonta maitoa pitää juoda ettei liho
vähän ajan päästä suositteli että lapsen pitää syödä muroja...sanoin että meillä kyllä syödään terveellisesti puuroa

Yhteistyössä