Oulun paras asuinalue perheelliselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja storm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

storm

Vieras
Vastapainoksi tuolle helsingin paras asuinalue-ketjulle voisin kysyä että mikä on mielestäsi Oulun paras asuinalue perheelliselle? Entä huonoin?

Minusta parhaat:
1. Kastelli
2. Karjasilta

Huonoimmat:
1. Kaukovainio
2. Rajakylä
3. Toppila

Vastapainoksi tuolle helsingin paras asuinalue-ketjulle voisin kysyä että mikä on mielestäsi Oulun paras asuinalue perheelliselle? Entä huonoin?

Minusta parhaat:
1. Kastelli
2. Karjasilta

Huonoimmat:
1. Kaukovainio
2. Rajakylä
3. Toppila

pyh! vanhaa tietoa ja mielikuvaa. kaketsu on ihan kiva asuinalue lapsiperheelle. ja taitaapa olla rajakyläkin jo nykyään. molemmissa on parempia ja huonompia alueita. ja sitäpaitsi kastellihan on ihan tuossa kaketsun vieressä :)

[QUOTE="sss";29318077]pyh! vanhaa tietoa ja mielikuvaa. kaketsu on ihan kiva asuinalue lapsiperheelle. ja taitaapa olla rajakyläkin jo nykyään. molemmissa on parempia ja huonompia alueita. ja sitäpaitsi kastellihan on ihan tuossa kaketsun vieressä :)[/QUOTE]

No itse en uskalla edes mennä sinne kaketsun ostarille niin sinne en ikinä muuttaisi mutta tämähän on vain minun subjektiivinen mielipide asiasta. Toppilassa olen asunut ja meri-toppilaan en ikipäivänä veisi lastani kasvamaan :D. Rajakylässä taas on ilmeisesti myös parempia alueita.

No itse en uskalla edes mennä sinne kaketsun ostarille niin sinne en ikinä muuttaisi mutta tämähän on vain minun subjektiivinen mielipide asiasta. Toppilassa olen asunut ja meri-toppilaan en ikipäivänä veisi lastani kasvamaan :D. Rajakylässä taas on ilmeisesti myös parempia alueita.

missähän Shangri-lassa itse asut? kaketsulla on normaalien ihmisten käyttämä ostari, jossa käyvät asioimassa ja koulu siinä muutaman metrin päässä ostarista. Jos et uskalla mennä sinne, minne sadat lapset uskaltavat mennä päivittäin, niin lienee parasta, ettet poistu ollenkaa kodistasi.

Rajakylässä 20v asuneena voin kertoa, että se on hyvä asuinalue perheelle. Pakkoko se on muuttaa vuokrakömmänään ostarin ja baarin viereen? Rajakylässä on omistusasuntoja ja omakotialueita, jotka ovat hyvinkin rauhallisia.

[QUOTE="sss";29318145]missähän Shangri-lassa itse asut? kaketsulla on normaalien ihmisten käyttämä ostari, jossa käyvät asioimassa ja koulu siinä muutaman metrin päässä ostarista. Jos et uskalla mennä sinne, minne sadat lapset uskaltavat mennä päivittäin, niin lienee parasta, ettet poistu ollenkaa kodistasi.[/QUOTE]

Kaksi kertaa olen käynyt kaketsun ostarilla, molemmat päiväsaikaan. Toisella kerralla joku äijä vei ihan pokalla kaupasta 12-packin ja käveli ulos eikä pieni thaimaalainen myyjä voinut mitään. Toisella kerralla jotkut humalaiset alkoivat huutelemaan minulle ja tytölleni. Asun raksilassa ja täällä ei kyllä tuossa marketeilla ole mitään vastaavaa sattunut koko neljän vuoden aikana kun olen täällä asunut.

Alkuperäinen kirjoittaja ette tiedä;29318146:
Rajakylässä 20v asuneena voin kertoa, että se on hyvä asuinalue perheelle. Pakkoko se on muuttaa vuokrakömmänään ostarin ja baarin viereen? Rajakylässä on omistusasuntoja ja omakotialueita, jotka ovat hyvinkin rauhallisia.

No voisitko kertoa sitten oman mielipiteesi Oulun huonoimmista/parhaista asuinalueista?

Kaksi kertaa olen käynyt kaketsun ostarilla, molemmat päiväsaikaan. Toisella kerralla joku äijä vei ihan pokalla kaupasta 12-packin ja käveli ulos eikä pieni thaimaalainen myyjä voinut mitään. Toisella kerralla jotkut humalaiset alkoivat huutelemaan minulle ja tytölleni. Asun raksilassa ja täällä ei kyllä tuossa marketeilla ole mitään vastaavaa sattunut koko neljän vuoden aikana kun olen täällä asunut.

olettaisin, että nuo on tapahtunut siinä Holovipubin edessä, joka on onneksi saatu nyt pois. Itse olen asunut täällä kohta 20 v, eikä kukaan ole koskaan huudellut mitään. raksilan markettien takana kulkevalla tiellä olen kyllä meinannut jäädä auton alle ja siellä on mulle yritetty myydä huumeita ja kyselty myös, paljollako pillua irtoo, kun olin matkalla puutaloalueen läpi prismaan ostoksille. että taitaapa olla sattumaa nämä asiat, kelle mitäkin sattuu ja missäkin.

[QUOTE="sss";29318183]olettaisin, että nuo on tapahtunut siinä Holovipubin edessä, joka on onneksi saatu nyt pois. Itse olen asunut täällä kohta 20 v, eikä kukaan ole koskaan huudellut mitään. raksilan markettien takana kulkevalla tiellä olen kyllä meinannut jäädä auton alle ja siellä on mulle yritetty myydä huumeita ja kyselty myös, paljollako pillua irtoo, kun olin matkalla puutaloalueen läpi prismaan ostoksille. että taitaapa olla sattumaa nämä asiat, kelle mitäkin sattuu ja missäkin.[/QUOTE]

Ehkä näinkin. Nuohan ovat vain mielikuvia joita minulle on muodostunut. Mutta miksei kukaan vastaa tähän omia mielipiteitään, ainoastaan kyseenalaistaa minun vastauksiani :P

Heh, Oulu on nykyään aika laaja käsite. Perinteisistä kaupunginosista välttelisin Meri-Toppilaa kaikin mahdollisin keinoin, muuten voisin asua lähes missä vain, jos koti ei nyt juuri siinä ostarin räkäsimmällä alueella ole. Niitä pultsariäijiä löytyy ihan joka kylältä.
Itse henk.koht. arvostan asumisessa väljyyttä, joten meidän koti ei ole tiukkaan ahdetuilla asuinalueilla vaan pienessä mutta aktiivisessa kylässä 20 km:n säteellä Oulusta.

Heh, Oulu on nykyään aika laaja käsite. Perinteisistä kaupunginosista välttelisin Meri-Toppilaa kaikin mahdollisin keinoin, muuten voisin asua lähes missä vain, jos koti ei nyt juuri siinä ostarin räkäsimmällä alueella ole. Niitä pultsariäijiä löytyy ihan joka kylältä.
Itse henk.koht. arvostan asumisessa väljyyttä, joten meidän koti ei ole tiukkaan ahdetuilla asuinalueilla vaan pienessä mutta aktiivisessa kylässä 20 km:n säteellä Oulusta.

Ritaharjua olen myös miettinyt, siitä en kyllä tiedä sen enempää kun en ole asunut siellä. Minun makuun se on ehkä vähän liian kaukana keskustasta mutta olen vielä niin nuori että vuosien saatossa mieli saattaa muuttua ja haluankin asua vähän väljemmin :)

Silloin kun mää olin lapsi kaakkurissa vuonna nahkaviitta, niin se oli lähinnä maaseutua =)

Jep, niin oli - mutta sinne on rakennettu aivan sikana vuokrakämppiä ja sellainen ostarintyyppinen systeemi, jossa on ihan ghettomeininki. Siis kuulemma, tuttuja asuu siellä mutta itse en ole kuin vieraillut vaan.

Kaikki pientalovaltaiset lähiöt on lapsiperheille ok, Rajakylästä ja Kaukovainioltakin löytyy ne rauhalliset alueet. Meri-Toppilaan en edelleenkään muuttais kuin pakon edessä, enkä Myllyojan keskukseenkaan.

[QUOTE="Jenis";29319095]Jep, niin oli - mutta sinne on rakennettu aivan sikana vuokrakämppiä ja sellainen ostarintyyppinen systeemi, jossa on ihan ghettomeininki. Siis kuulemma, tuttuja asuu siellä mutta itse en ole kuin vieraillut vaan.

Kaikki pientalovaltaiset lähiöt on lapsiperheille ok, Rajakylästä ja Kaukovainioltakin löytyy ne rauhalliset alueet. Meri-Toppilaan en edelleenkään muuttais kuin pakon edessä, enkä Myllyojan keskukseenkaan.[/QUOTE]

Juu oon kans kuullu että on rakennettu ihan täyteen mut en oo käyny siellä varmaan ainakaan 15 vuoteen. Vaikea kuvitella, silloin kauan sitten siellä ei tainnu olla ees ruokakauppaa kaikin ajoin...

Mun sisko on kasvatellu lapset kaukovainiolla rivitalossa ihan ongelmitta. Ja ite muutin tänne helsinkiin, idylliseen kallioon :D

Kaukovainiolla on rauhallisia alueita, joo. Silti lähikouluperiaatteella koko asuinalueen suuret ongelmat näkyvät alueen koulussa... Ikinä en muuttaisi Kaketsulle.

Sen sijaan suosittelen Kastellia, Ranta-Kastellia, Värttöä, Höyhtyää, Raksilaa, Karjasiltaa, ehkä myös Hintta/Laanila-seutua. Kohtuullinen etäisyys keskustaan ja hyviä alueita.

Juu oon kans kuullu että on rakennettu ihan täyteen mut en oo käyny siellä varmaan ainakaan 15 vuoteen. Vaikea kuvitella, silloin kauan sitten siellä ei tainnu olla ees ruokakauppaa kaikin ajoin...

Mun sisko on kasvatellu lapset kaukovainiolla rivitalossa ihan ongelmitta. Ja ite muutin tänne helsinkiin, idylliseen kallioon :D

Minä kasvattelen lastani tässä raksilassa mutta täälläkään en todellakaan uskalla päästää vielä 5-vuotiasta yksin ulos kuten monesti esim. rivitaloalueella lapset päästetään, en tiedä miten sitten kun koululainen on pakko päästää :D. Raksilassa on siis lähinnä pieniä kerrostaloja.

Kalliohan onkin boheemi, ei mikään rähjäinen ghetto ;)

Me asutaan tällaisessa puutalolähiössä suht. kaukana keskustasta, ja tää on lapsiperheiden kannalta just hyvä. Palvelut on, mutta ei liikenteen yms. aiheuttamia ongelmia, lapset uskaltaa päästää keskenään puistoon jne. Esim. Raksilassa en tästä syystä tahtoisi asua, vaikka siellä ihania taloja onkin. Sinne sitten kun lapset lähtee kotoa :D

[QUOTE="Jenis";29319240]Kalliohan onkin boheemi, ei mikään rähjäinen ghetto ;)

Me asutaan tällaisessa puutalolähiössä suht. kaukana keskustasta, ja tää on lapsiperheiden kannalta just hyvä. Palvelut on, mutta ei liikenteen yms. aiheuttamia ongelmia, lapset uskaltaa päästää keskenään puistoon jne. Esim. Raksilassa en tästä syystä tahtoisi asua, vaikka siellä ihania taloja onkin. Sinne sitten kun lapset lähtee kotoa :D[/QUOTE]

Juuri näin :whistle: :D No mulla ei oo lapsia, kyllä täällä aikuinen asuu ongelmitta.

Ritaharjussa on esimerkiksi koulu- ja päiväkoti asiat melko päin peetä, kun on yhtäkkiä tullu niin täyteen lapsiperheitä. Minä komppaan yhtä aikaisempaa vastaajaa; me myös asutaan noin 20 km:n päässä Oulun keskustassa pienellä, tiiviillä kylällä, maaseudulla. Parempaa paikkaa saa hakea!

[QUOTE="oululainen";29320321]Ritaharjussa on esimerkiksi koulu- ja päiväkoti asiat melko päin peetä, kun on yhtäkkiä tullu niin täyteen lapsiperheitä. Minä komppaan yhtä aikaisempaa vastaajaa; me myös asutaan noin 20 km:n päässä Oulun keskustassa pienellä, tiiviillä kylällä, maaseudulla. Parempaa paikkaa saa hakea![/QUOTE]

Kuka oikeasti jaksaa ajella kymmeniä kilometrejä päivässä? Oulu on kohtuullisen pieni kaupunki, joten myös lähellä keskustaa on hyviä asuinalueita. Pärjää jopa ilman autoa tai yhdellä autolla.

Järjettömintä olisi muuttaa johonkin sivukylille ja pitää kahta autoa pihassa ja ajella niillä moneen kertaan moneen suuntaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ei käyttäjätunnusta;29321313:
Kuka oikeasti jaksaa ajella kymmeniä kilometrejä päivässä? Oulu on kohtuullisen pieni kaupunki, joten myös lähellä keskustaa on hyviä asuinalueita. Pärjää jopa ilman autoa tai yhdellä autolla.

Järjettömintä olisi muuttaa johonkin sivukylille ja pitää kahta autoa pihassa ja ajella niillä moneen kertaan moneen suuntaan.

Riippuu vähän mitä kukakin arvostaa. Minä arvostan tiivistä kyläyhteisöä, kohtalaisen pientä kyläkoulua, omaa isoa tonttia (ja puutarhaa ja kasvimaata), omaa pihasaunaa jne. Minä olen niiden vuoksi valmis ajamaan vähän pidemmän matkan päivässä. Ja toiseksi, ainakaan Oulussa kaikkien työpaikat eivät sijaitse keskustassa, eli työmatkat tms. eivät automaattisesti ole pitkiä. Ja ruokakauppa, apteekit yms. on kolmen kilometrin päässä.

Terv. opettaja

Yhteistyössä