Oulun paras asuinalue perheelliselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja storm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kempele on paras paikka oulun alueella. Ja tää zeppeliinin puoli. eli honkanen, ylikylä, kokkokangas, linnakangas ja haapamaa. Parempaa paikkaa en kyllä voisi toivoa. Täällä olen asunut 5 vuotta. sitä ennnen oulussa monessakin eri paikassa. Kuivasjärvi ihana paikka. Samoin Mäntylä. Kaukovainiolla asuessa asuttiin rauhallisella omakotialueella, mutta ostarilla aina pultsareita.

[QUOTE="oululainen";29321370]Riippuu vähän mitä kukakin arvostaa. Minä arvostan tiivistä kyläyhteisöä, kohtalaisen pientä kyläkoulua, omaa isoa tonttia (ja puutarhaa ja kasvimaata), omaa pihasaunaa jne. Minä olen niiden vuoksi valmis ajamaan vähän pidemmän matkan päivässä. Ja toiseksi, ainakaan Oulussa kaikkien työpaikat eivät sijaitse keskustassa, eli työmatkat tms. eivät automaattisesti ole pitkiä. Ja ruokakauppa, apteekit yms. on kolmen kilometrin päässä.

Terv. opettaja[/QUOTE]

SIitäpä se juurikin riippuu, mitä arvostaa. Itselleni sinun visiosi olisi painajainen. En haluaisi asua omakotitalossa lainkaan. Kasvikset haen torilta tai marketeista ja saunon vain kesällä mökillä käydessäni, jos silloinkaan. Ruokakauppaan on 200 m ja kouluun sama matka. Bussipysäkki on ikkunan alla. Harrastuksiin pääsee kävellen tai pyörällä. Tämä on helppoa asumista lapsiperheelle. =)

[QUOTE="oululainen";29320321]Ritaharjussa on esimerkiksi koulu- ja päiväkoti asiat melko päin peetä, kun on yhtäkkiä tullu niin täyteen lapsiperheitä. Minä komppaan yhtä aikaisempaa vastaajaa; me myös asutaan noin 20 km:n päässä Oulun keskustassa pienellä, tiiviillä kylällä, maaseudulla. Parempaa paikkaa saa hakea![/QUOTE]

Minä olen käsittänyt että ritaharjuun on juuri tullut se jättimäinen koulu, eikö se olekaan hyvä :O?

Kaikilla asuinalueilla on niitä pahamaineisempia taloja ja alueita, sekä sitten niitä parempia.
Kaakkurissa on nuo tietyt,suht edulliset kerrostalot "keskustan" kupeessa kuulemma levottomia.
Vanha Kaakkuri(Kaakkurinkangas) taas on asia erikseen, enimmäkseen omakotitaloja ja muutomia rivareita ja luhtitaloja joissa ihan rauhallista ja asiallista porukkaa,perheitä.

[QUOTE="vieras.";29321821]Kumma kun kukaan ei ole maininnut Maikkulaa? Siellä asuin joskus monta vuotta sitten ja oli mitä parhain paikka lapsiperheelle asua.[/QUOTE]

Sielläkin on kaks "puolta" - pientaloalue on mukava ja rauhallinen, ostarin ympäristön kerrostalot ei niinkään.

Jos mulla olisi lapsia, niin toki asuisin mieluiten Karjasillalla, missä olen itsekin lapsuuteni viettänyt. Tykkään myös Välivainiosta, aika lailla sama tunnelma kuin Karjasillalla. Ritaharjuun tai muualle "jeeraan" en muuttaisi oli sitten lapsia tai ei.

Ritaharju on varmasti alueena hyvä, mutta koulu on niin tupaten täynnä että uudet tulijat joutuu kouluun Kuivasjärvelle. 650 oppilaan koulussa on jo yli 800 oppilasta eli enempää ei mahdu.

Hintta, Laanila ja Kynsilehto ainakin hyviä, samoin Talvikangas jonne vihdoin ymmärtääkseni on yläkoulukun tulossa.

Välttelisin Meri-Toppilaan, Kaijonharjua, Rajakylää, Kaakkuria ym ainakin vuokralle jos olisin muuttamassa..

[QUOTE="Jenis";29321895]Sielläkin on kaks "puolta" - pientaloalue on mukava ja rauhallinen, ostarin ympäristön kerrostalot ei niinkään.[/QUOTE]

No me asuttiin kyllä liki ostaria olevissa kerrostaloissa. Omistusasuntoja olivat joten ei siellä ongelmatapauksia ollut.

Yhteistyössä