Outo juttu synttärikutsuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aap"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29311308:
Taitaa olla vanhemille hyvä sauma ottaa sitä kuuluisaa "omaa parisuhde aikaa", kun on molemmat lapset maailmalla.
Ja parin vuoden kuluttua niille synttäreille on sitten tulossa kolme sisarusta...

Siis mitä hemmettiä? Pitää välttää pienemmän mielen pahoitus?

Entäs sen isomman mielen pahoitus? Nyt ei pääse yksillekään synttäreille kun vanhemmat eivät päästä jos kutsut ovat hänelle henk.koht.

Pienempi kyllä aikanaan saa omat kutsunsa ja voi mennäkin. Tuskin isosisko haluaa niihin mukaan.

Että lopun kaikkiaan yhdellä lapsella on elämässään synttäreitä ja toisella ei. Helvetin reilua.

Alkuperäinen kirjoittaja Epäreilua;29311334:
Siis mitä hemmettiä? Pitää välttää pienemmän mielen pahoitus?

Entäs sen isomman mielen pahoitus? Nyt ei pääse yksillekään synttäreille kun vanhemmat eivät päästä jos kutsut ovat hänelle henk.koht.

Pienempi kyllä aikanaan saa omat kutsunsa ja voi mennäkin. Tuskin isosisko haluaa niihin mukaan.

Että lopun kaikkiaan yhdellä lapsella on elämässään synttäreitä ja toisella ei. Helvetin reilua.

justiin samaa mieltä, pojalle ei saa tulla paha mieli, mutta tytölle saa. tulee tosi paha mieli tytön puolesta. ja varmasti tulee vihaamaan veljeään jossain vaiheessa. vaikka ei veljen syy olekkaan, vaan vanhempien.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29311308:
Taitaa olla vanhemille hyvä sauma ottaa sitä kuuluisaa "omaa parisuhde aikaa", kun on molemmat lapset maailmalla.

En tiedä, heillä on kyllä mummokin samalla paikkakunnalla ja nämä käyvät pari kolme kertaa vuodessa kahdestaan jossain lomalla tyyliin pidennetty viikoloppu.

Että on mahdollisuus muulloinkin kuin vain synttärien aikaan :)

kiusallista sille 6 vee pojallekin, olla nyt sitten itsekseen ihmeteltävänä jonku tyttösynttäreillä.. ihme touhua vanhemmilta. kai se tyttö teillä käy leikkimässäkin ilman velipoikaa- ei tässä suurta eroa, pakkoko sitä on niillä kotona toitottaa että sisko se lähtee nyt synttäreille. mikä porukkaa vaivaa?? en kyllä tiedä mitä itse tekisin. (kauheat vanhemmat pilaa monen lapsen päivän)

Ärsyttäis ehkä vähän, mutta eipä mulla nyt oo kiinnostusta sen enempää tehdä kenenkään elämää hankalaksi. Jospa heidän elämänsä on jo muutenkin hankalaa, ei se mun häviö oo. Jos oma mukula juuri sen yhden synttäreilleen haluaa, niin tuokoon se yks sitten sisaruksensa ja. Ei meillä seinät eikä talous kaadu yhdestä lapsesta.

Ja ens vuonna se veli ei sitten varmaan haluakkaan enää tulla, jos tänä vuonna sen mielestä teidän pirskeet on ihan ällöt tyttöjuhlat.

Meillä oli aikoinaan sama juttu. Kutsuttiin tyttäremme 6v prinsessa synttäreille hoploppiin siskokset (kaksoset) 7v
ja heidän (iso) veljeä (11v) ei kutsuttu, oli reilusti isompikin.
Nämä tyttöset jankutt iminulle noin 2viikkoa ihan suoraan että äitinsä on sanonut ettei hekään saa tulla jos veljensäkään ei synttäreille pääse.
Pyysin ilmottautumisia,
ja lapset itse sitten viimetipalla ilmoitti että he nyt sitten tulee vaikka veli ei ja äiti kuulemma suuttui kun ollaan näin julmia :D
Äidin mielestä kuuluu kuulemma koko perheen lasten saada tulla juhlimaan.
Siellä nämä tytöt sitten oli prinsessa juhlissa ja kun kiitospusseja jaoin
(täälläpäin tämä kirottu tapa)
niin tyttöset ilmoitti että heidän veljellä on jo tapeeksi paha mieli kun me syrjittiin häntä joten kyllä meidän nyt kuuluu antaa sille veljellekin kiitos pussi :O
Annoin molemmille lapsille kiitospussukan ja sanoin että voihan tytöt keskenään syödä yhden puoliksi ja antaa yhden veljelleen sillä minulla oli laskettu määrä pussukoita tehtynä.
Muistaakseni silloin palstallekin asiaa manasin ja kirjoittelin ennen juhlia mutta palstan mukaan minun olisi ehdottomasti kuulunut ottaa tämä ainut poika hoplop synttäreille, mammat haluaa nähtävästi maksattaa kakaransa muilla ;)
Sen jälkeen ei muuten olla enään kutsuttu näitä tyttöjä juhliin ;) Ja niin ovatkin aina naama väärinpäin näkyneet olevan kun kuulevat muiden naapuruston lasten taas olleen meidän lapsen juhlissa,
ihanaa tämä lähiö asuminen ;)

Mun mielestä ei ole niin hurjan vakava juttu, jos toisille on tärkeää, että tulee sisarus mukaan, niin mulle ihan sama. Sekaan vaan, tärkeintä on, että lapsilla on kivaa.

Vonet kutsua, koska eihän tuo poika tule tyttölauman keskelle. Johan se hävettäisi poikaa ihan koulussakin, kun hän on osallistunut ainoana poikana prinsessasynttäreille. Aika erikoinen tämä pojan äiti kyllä mielipiteineen... pukeeko hän poikansa mekkoonkin :D

No mä sanoisin just noin, kun tuo yks täällä huomas asian, eli että teillä saa tytölle tulla paha mieli mutta ei pojalle.
En kutsuisi siis poikaa, joten todennäköisesti tyttökään ei sitten tulisi. Mutta tuo tokaisu varmaan pistäisi äipän vähän ajattelemaan.

Mun mielestä ei ole niin hurjan vakava juttu, jos toisille on tärkeää, että tulee sisarus mukaan, niin mulle ihan sama. Sekaan vaan, tärkeintä on, että lapsilla on kivaa.

Lapsien on hyvä oppia sietämään pettymyksiäkin ja tämä on oikein hyvä paikka siihen ;)
Jotenkin tosi törkeää alkaa nyt kerjäämään ei kutsutuille sisaruksille myös lupaa.
Ei ihme kun ihmiset ajattelee noin kun hää kutsunkin saavat, miksi minä en saa viedä avecciani mukanani,
tai miksi aikuiset vaan on kutsuttu ei meidän lapset haittaa me tullaan lasten kanssa, huoh..
En enään ihmettele yhtään mistä nykyaikana ihmisten itsekkyys onkin siis opittu.

Ei olisi meidän talous kaatunut siihen 25€ mitä tuo hoplop juttu tuli per henkilö maksamaan mutta onhan se vähän törkeää että me maksetaan perheestä jo 2 lasta (50€) niin koetetaan kaikin keinoin laittaa reilusti isompi veli mukaan ettei hänelle vaan tule paha mieli.
Kieltämättä tästä yh perheestä jäi tunne että jos pidät juhlat jossakin maksullisessa kivassa paikassa heidän lapset piti kaikki kutsua.
Ei oltu ainut perhe joille noin kävi kyseisen perheen kera.

[QUOTE="tööt";29311428]kiusallista sille 6 vee pojallekin, olla nyt sitten itsekseen ihmeteltävänä jonku tyttösynttäreillä.. ihme touhua vanhemmilta. kai se tyttö teillä käy leikkimässäkin ilman velipoikaa- ei tässä suurta eroa, pakkoko sitä on niillä kotona toitottaa että sisko se lähtee nyt synttäreille. mikä porukkaa vaivaa?? en kyllä tiedä mitä itse tekisin. (kauheat vanhemmat pilaa monen lapsen päivän)[/QUOTE]

Käy kyllä ja molemmat hakee toisiaan ulos (siis pelkästään toisiaan ilman veljeä). mutta varmaan se synttäri käy kuitenkin ilmi vrt. tavallinen kyläily.

[QUOTE="vvieras";29311481]Vonet kutsua, koska eihän tuo poika tule tyttölauman keskelle. Johan se hävettäisi poikaa ihan koulussakin, kun hän on osallistunut ainoana poikana prinsessasynttäreille. Aika erikoinen tämä pojan äiti kyllä mielipiteineen... pukeeko hän poikansa mekkoonkin :D[/QUOTE]

Kyllä mä luulen että tulee, jos kutsutaan, kun vanhemmat pakottaa/vie ja ehkä haluaa itsekin, saada herkkuja jne.

Poika on eskarissa vielä.

Ei meilläkään talous tai talo kaadu yhteen lisävieraaseen... mutta silti, tekstasin ko. äidille että voisiko hän harkita, että vain X tulisi, kun koko muu porukka on tyttöjä ja meno aika tyttömäistä. Ja että mun tyttö toivoo kovasti että paras kaverinsa pääsisi mukaan. Kirjoitin etten ole muidenkaan sisaruksia kutsunut, niin se tuntuu vähän oudolta jos yhdellä on sisarus mukana sitten.

Katsotaan mitä vastaa ja onko oven takana sitten kummatkin vai toinen vai ei kumpaakaan. Omasta mielestä en siis kieltänyt jyrkästi, mutten ollut halukaskaan.

[QUOTE="vvieras";29311481]Vonet kutsua, koska eihän tuo poika tule tyttölauman keskelle. Johan se hävettäisi poikaa ihan koulussakin, kun hän on osallistunut ainoana poikana prinsessasynttäreille. Aika erikoinen tämä pojan äiti kyllä mielipiteineen... pukeeko hän poikansa mekkoonkin :D[/QUOTE]

Miksei poikaa saisi pukea mekkoon jos tämä siitä tykkäisi?
Saahan poika tulla jos itse haluaa jos ei rahasta kysymys. Hölmöä opettaa että kaverit pitäisi valita sukupuolen mukaan.

[QUOTE="aapee";29311581]Ei meilläkään talous tai talo kaadu yhteen lisävieraaseen... mutta silti, tekstasin ko. äidille että voisiko hän harkita, että vain X tulisi, kun koko muu porukka on tyttöjä ja meno aika tyttömäistä. Ja että mun tyttö toivoo kovasti että paras kaverinsa pääsisi mukaan. Kirjoitin etten ole muidenkaan sisaruksia kutsunut, niin se tuntuu vähän oudolta jos yhdellä on sisarus mukana sitten.

Katsotaan mitä vastaa ja onko oven takana sitten kummatkin vai toinen vai ei kumpaakaan. Omasta mielestä en siis kieltänyt jyrkästi, mutten ollut halukaskaan.[/QUOTE]

Kun yksi saa tuoda veljensä niin kohta siellä on muidenkin :D
kenelle se nyt ei herkut mastuisi :P
vaikka tytöt siinä sivussa leikkisi ja riehuisi tyttöjen juttuja. Voihan poikalauma sitten kuvut täynnä lähteä teiltä tyytyväisinä kun siskonsa jää juhlimaan juhlakalua.

[QUOTE="nuuh";29311598]Kun yksi saa tuoda veljensä niin kohta siellä on muidenkin :D
kenelle se nyt ei herkut mastuisi :P
vaikka tytöt siinä sivussa leikkisi ja riehuisi tyttöjen juttuja. Voihan poikalauma sitten kuvut täynnä lähteä teiltä tyytyväisinä kun siskonsa jää juhlimaan juhlakalua.[/QUOTE]

Tuskin muut tulee, eivät tiedä tästä yhdestä. Jos hän edes tulee. Varmaan muut ihmettelevät miksi tämä veli tuli.

[QUOTE="Vieraana";29311587]Miksei poikaa saisi pukea mekkoon jos tämä siitä tykkäisi?
Saahan poika tulla jos itse haluaa jos ei rahasta kysymys. Hölmöä opettaa että kaverit pitäisi valita sukupuolen mukaan.[/QUOTE]

Vielä hölmömpää se on opettaa että kaikkien sisarusten kuuluu saada tulla synttäreille ettei vaan tule paha mieli :D
Joku roti nyt mammojenkin typerille säännöille.
Perheessä perheen tavalla ja jos ei tavat millytä pysykää pois.

Meillä kävi eilen eräs poika kylässä joka ei uskonut ei millään ettei saanut mennä takkatupaan kun mies katseli siellä erästä sotaelokuvaa, jouduttiin ihan kunnolla sanomaan ja ei kun hän saa kotonakin katsella k 18 elokuvia. Piti sammuttaa elokuva ja ihan oikeasti tehdä selväksi se että jos meidän talon säännöt ei miellytä voi hän aina mennä kotiinsakin.

[QUOTE="aapee";29311616]Tuskin muut tulee, eivät tiedä tästä yhdestä. Jos hän edes tulee. Varmaan muut ihmettelevät miksi tämä veli tuli.[/QUOTE]

Vielä, onhan tässä sitten taas vuosi aikaa :D

[QUOTE="Vieraana";29311587]Miksei poikaa saisi pukea mekkoon jos tämä siitä tykkäisi?
Saahan poika tulla jos itse haluaa jos ei rahasta kysymys. Hölmöä opettaa että kaverit pitäisi valita sukupuolen mukaan.[/QUOTE]

Enpä usko, että on itse halunnut kutsuille, joissa kutsutkin olivat tyttöjen kutsujen näköiset Monster High-kutsut :) Äiti on halunnut, joku periaate heillä.

Ihan normaalisti veli pukeutuu, en ole mekossa nähnyt.

En ole opettanut, että kutsu vain tyttöjä, vaan niin se on vaan käynyt. 5-v oli vielä kaveripoikiakin, muistaakseni eskarivuonnakin. Ekalla ei ollut ja nyt tokalla ei oikein enää.

Outo periaate. Mutta miten on, käykö poika teillä leikkimässä yhdessä siskon kanssa tai erikseen? Meillä on yhden kaverin pikkusisko aina kulkenut mukana synttäreillä. Mutta molemmat on tyttöjä ja molemmat on käyneet meillä leikkimässä, yhdessä ja erikseen. Silti, tuskin yksinään tätä nuorempaa kutsuttaisiin.

[QUOTE="nuuh";29311632]Vielä, onhan tässä sitten taas vuosi aikaa :D[/QUOTE]

No, ensi vuoteen on pitkä aika ja silloin tyttöni on 9. Eikö se poikainho ole niihin aikoihin huipussaan alkaen sitten taas hiipua kun tullaan murrosikään :)