Outo ongelma: Mies ei pidä hoikkuudestani...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BMI hoikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BMI hoikka

Vieras
Tuntuu, että olen joutunut aivan absurdin ongelman eteen - mies pitää minua liian hoikkana. Naisena en ole tottunut koskaan ajattelemaan, että pitäisi LIHOA. En edes liho kovinkaan herkästi, olen aina ollut melko hoikka. Kuntoiluakaan en haluaisi lopettaa.

Hassuinta tässä kai on, että tunnen myötätuntoa miestäni kohtaan ja olen pahoillani, ettei hän saa seurustella mieleisensä naisen kanssa...

Ps. Ja vaikka lihoisin, tuskin lihoisin häntä miellyttävistä oikeista paikoista... Sen verran olen joksus nuorena ollut vähän pyöreämpi, että tiedän, mihin kiloni kertyvät.

Outoa... ellet sitten ole oikeasti liian laiha, ja mies yrittää hienovaraisesti vihjata sinulle siitä? Se selviää tuolla http://www.hermesetas.fi/data/fi/terveys/bmi.php

Mikäli et ole alipainon puolella, niin voit sitten esitellä tuloksen myös miehellesi.

Olet aina ollut hoikka? Mikä sinussa sitten alunperin(-kään) sai miehesi valitsemaan juuri sinut, jos ihannoi pyöreämpiä naisia? Voisiko taustalla olla pelko menettämisestäsi, jos vaikka sattuisit muiden(-kin) mielestä olemaan vetävä juuri hoikkana.... Taustalla saattaa olla toive saada sinut pyöristymään niin, ettet vetoa muihin...

Ehkäpä hän ajatteli minun siitä pikkuhiljaa pyöristyvän :) Ongelma on ollut tiedossa alusta asti. Ihailee selvästi rehevämpää mallia kuin minä. Tökkii vain ajatuksissa vastaan, että alkaisin ahmia yli nälkäni ruokaa, jotta lihoisin. Loppujen lopuksi syönkin aika paljon ja kaloreja laskematta, mutta kilot eivät helposti kerry.

Sanomattakin lienee selvä, että asia on vaikuttanut seksielämäämme ja tuntemuksiini omasta viehättäväyycdestäni. Aikaisemmissa miessuhteissani olen tuntenut itsenksi ihan normaalin viehättäväksi.

No mikä sun BMI sitten on?
Mieltymyksiä ei voi muuttaa, mutta kun mies on sinut tuollaisena alunperin kelpuuttanut niin ei mielestäni ole reilua alkaa valittamaan.

Yhden kerran olen nähnyt liian "hoikan" naisen. Ajattelen, että hän on joko a) sairas tai
b) anorektikko (sairaus sekin). Pahaa tekee, ei mitään muotoja, tyhjät housunpersukset... vaan ei kai hän sille mitään voinut..

Alkuperäinen kirjoittaja entäpä jos...:
Olet aina ollut hoikka? Mikä sinussa sitten alunperin(-kään) sai miehesi valitsemaan juuri sinut, jos ihannoi pyöreämpiä naisia? Voisiko taustalla olla pelko menettämisestäsi, jos vaikka sattuisit muiden(-kin) mielestä olemaan vetävä juuri hoikkana.... Taustalla saattaa olla toive saada sinut pyöristymään niin, ettet vetoa muihin...

Jospa kyseessä onkin fiksu mies, jonka mielestä seurustelusuhteen edellytys ei ole ulkonäkö vaan naisen luonne ja kemia.

Täydellistä kympin pakkausta voi etsiä kuin neulaa heinäsuovasta. Uskon, että itseni lailla suurin osa ihmisistä arvostaa ulkonäköä enemmän luonnetta ja arvoja jotka sopivat omien arvojen kanssa yhteen.

"Jospa kyseessä onkin fiksu mies, jonka mielestä seurustelusuhteen edellytys ei ole ulkonäkö vaan naisen luonne ja kemia."

Jos näin olisi, niin miksi hän valittaa naisen ulkonäöstä, hoikkudesta?

Onko kyse valittamisesta, eihän ap niin sanonut.

Mieheni pitää mm. Janita Frostellia "ihanne naisenaan". Minä pidän mm. nuoren Paul Newmanin ja Keanu Reevesin ulkonäöstä, mutta emme todellakaan valita toistemme ulkonäöstä. Eihän ne ihanteet minhinkään häviä, vaikka rakastuisi, vai?

Miten niin outoa? Monet miehet pitävät naisellisista naisista joissa on oikeasti muotojakin. Itseasiassa suuri osa (ei siis suurin, mutta suuri). Tosin olen siinä samaa mieltä että jos olet hoikka, niin miksi mies on kanssasi alkanut seurustella jos kerran haluaa muodokasta naista. Ihan sama kuin alkaisi pullean naisen kanssa seurustella ja pyytäisi tätä laihduttamaan. Jos miehesi ei pidä sinusta hoikkana niin hanki sellainen joka pitää.

Missä on raja hoikan ja laihan välillä?Kyllä silmä sanoo jos puolueettomasti katsoo.Parisuhteessa voi kriteerit olla ehkä vähemmän puolueettomat.Jotain känää,toinen haluaa alistaa toista jostain syystä.Ehkä pohjustaa lähtöään toisen mukaan.Syy on saatava.Tekosyykin kelpaa.

...ikävä juttu! Kyllähän mies on tiennyt ottaessa, että olet hoikka. Lisäksi _mielestäni_ ulkonäön merkitys vähenee parisuhteen "ikääntyessä", sillä aluksihan usein ihastutaan ulkonäköön, mutta jos luonne on täysin sopimaton, ei suhde useinkaan jatku, sillä eihän sitä pelkkä ulkonäkö riitä.

Oliskohan niin, että miehesi haluaisi sinuun enemmän kurvikkuutta ja hän ajattelee, että lihomalla saisit sitä muotoa juuri peppuun ja rintoihin, vaikka lihomallahan rasva jakaantuu tasaisesti (esim. käsivarsiin, vyötärölle, sääriin jne)?

Onko miehellä itsellään paino-ongelmia? Ehkä häntä ärsyttää, että sinä onnistut pitämään painon kurissa, mutta hän ei? Tai ehkä häntä ärsyttää, että sinä olet kovemman tuntuinen kuin hän itse (siis jos silittää esim. kylkeä, vatsaa jne)?

Jos olet normaalipainoinen etkä alipainoinen ja etkä kyttää painoasi koko ajan, niin pidä ihmeessä kiinni oikeudestasi olla oman painoisesi. Jos se ärsyttää miestä, niin se on hänen ongelmansa, ei sinun. Tietenkin miehen pitää hyväksyä sinut sellaisena kuin olet, koska suhde kärsii siitä kovasti, jos hän arvostelee ulkonäköäsi.

Mies lihottaa sinua possuksi ettei muut katsele perääsi.

Älä ala tuohon juttuun. Olen tällaisen tapauksen nähnyt... Jos mies on mustasukkainen niin ota hatkat...

Voi olla kyse myös miehen kontrollihalusta. Eihän tässä ole kovinkaan pitkä aika, kun telkkarista tuli 4D-dokumentti, jossa mies syötti vaimoaan niin paljon, että vaimosta tuli niin sairaalloisen lihava, ettei hän pystynyt enää edes omin jaloin kävelemään. Joskus siis mustasukkaisuus ja omistamisen halu voivat mennä ihan sairaita piirteitä saaviin muotoihin.

Ikävä piirre tuossa AP:n tarinassa on se, että jos mies ei hyväksy naista sellaisena kuin hän on, niin nainen ei koe itseään seksikkääksi ja haluttavaksi, joka sitten heijastuu hellyydessä ja rakastelussa.

Sikäli outoa, että ylipäätään joku valittaa laihuudesta, kun niin paljon täällä Suomessa on ylipaino-ongelmaa. Jos mies haluaa pullukampaa, niin niitä on Suomi pullollaan. Samoin hoikalle naiselle on ottajia vaikka kuinka paljon, koska hoikat alkavat kohta olla vähemmistönä.

No, kyllä se nyt niin vaan on, että useat miehet pitää muodokkaista naisista ja luuviulut kiinnostaa lähinnä hyvin nuoria miehiä (vai pitäisikö sanoa poikia)...

Jos miehesi sanomiset loukkaavat sinua niin kerro miehellesi. Ja lähde lätkimään jos hän ei sinusta pidä sellaisena kuin olet.

Tuo on surullista. Henki ja sielu ja ruumis, eivät aina kulje käsi kädessä kaikki asiat rakastuessa. Joku varmasti tykkää hoikasta, joku muodokkaasta.Neuvoni on, että älä mieti omaa ulkonäköäsi vaan mieti, kannattaako suhde ja mitä pelkoja se sinussa kenties herättää. Miehillä tuntuu olevan aina oma "naistyyppinsä", joka saa kiihottumaan. Jollekin sääret, jollekkin uhkea pyöreä peppu, yhdelle pienet rinnat, neljännelle suuret rinnat... Tämä on faktaa mutta jos luulet, ettei yhdessäolonne kestä sitä, ettet vastaa juuri hänen ihannettaan..

Turha kai täällä on toisiaan neuvoa. Parasta jos puhuisit avoimesti hänen kanssaan asiasta suoraan. Ikävä juttu, etteivät ihanteenne kohtaa. Muista kuitenkin, että meillä on muitakin, joille on käynyt samalla tavalla. Itse olen seurustellut isot rinnat -friikin kanssa, ja kun ei itsellä niitä ole, en saanut seksiä todellakaan tarpeeksi. Se oli hirveää, elämäni kauhein kokemus.

Eli unohda oma ulkonäkö. On vain makuja jotka kohtaavat.

Tsemppiä,

yksi elli

Olen mies ja pidän pyöreistä naisista. Olen kuitenkin naimisissa laihan naisen kanssa. Ai miksikö menin hänen kanssa naimisiin? No siksi koska silloin virheellisesti kuvittelin että seksi ei olisi kovin tärkeä asia avioliitossa. Hänellä on kyllä nätit kasvot ja kiva luonne ja kemiat pelaa ja muutenkin kaikin puolin kiva olla yhdessä jne, mutta seksi on aika vähäistä koska mä en yksinkertaisesti kiihotu laihoista naisista. Hän haluaisi paljon useammin. Eli nuorille miehille vinkki ennenkuin menette naimisiin: ottakaa sellanen nainen jonka vartalosta pidätte. Seksillä ON iso merkitys avioliitossa. Sen huomaa varsinkin silloin kun se puuttuu.

Mun mies sanoi just eilen että tykkää musta juuri tällaisena kuin olen. Olen hieman pyöreä, on mistä ottaa kiinni. Harmi että naisille asetetaan niin paljon paineita siitä minkä painoinen pitää olla ja minkälainen kroppa pitäisi olla että mies on tyytyväinen.

Itse olen aina halunnut laihduttaa muutaman kilon koska olen pitänyt itseäni "liian pyöreänä" vaikka todellisuudessa olen ihan sopusuhtainen nätti nainen tällaisenaan. Mutta kun joka tuutista suolletaan laihuusihannetta ja tulee näitä huippumalli ohjelmia jossa jo nuoret tytöt näyttävät anorektikoilta ja luut törröttää niin se kyllä vääristää väkisinkin kuvaa omasta vartalosta. Toinen puoli on sitten tämä ap:n ongelma, että kun ollaan laihoja ja sovitaan siihen muottiin mitä meille toitotetaan, sekään ei ole hyvä. Mikä sitten on ihannevartalo? Ei sellaista olekaan, se on jokaisen makuasia mikä on kaunista ja mikä ei. Toiset tykkäävät laihoista, toiset pyöreämmistä.

Harmi vain jos parisuhteessa ei voi tuntea olevansa hyväksytty sellaisena kuin on. Ihmettelen vain sitä että ollaanko toisen ihmisen kanssa suhteessa pelkän vartalon takia? Onko niin pinnallista että vaikka rakastaisi kuinka niin toisen vartalo pilaa kaiken? Tuntuu jotenkin tosi kylmältä ajattelutavalta. Minä ainakin rakastun kokonaisuuteen, siihen ihmiseen itseensä, en pelkästään hänen vartaloonsa. Kun toista rakastaa aidosti, ei tuollaisilla ulkonäköseikoilla pitäisi olla mitään merkitystä. Tämä nykyinen maailmanmeno ihmetyttää monin tavoin ja tämä on yksi niistä ihmetyksenaiheista. Kun ei enää mistään muusta keksitä valittaa niin sitten siitä millainen toinen on tai millainen ei ole ja millainen pitäisi olla omasta mielestä. Juuri niin, itsekeskeisyys on kasvanut huippuunsa. Jos et ole sellainen kuin minä haluan, olet huono enkä halua sinua. Rakastan kyllä mutta kun sä olet tollanen niin ei tästä tuu mitään. Mihin olemme menossa? Ihan tosi.

Alkuperäinen kirjoittaja Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa:
Ihmettelen vain sitä että ollaanko toisen ihmisen kanssa suhteessa pelkän vartalon takia? Onko niin pinnallista että vaikka rakastaisi kuinka niin toisen vartalo pilaa kaiken? Tuntuu jotenkin tosi kylmältä ajattelutavalta. Minä ainakin rakastun kokonaisuuteen, siihen ihmiseen itseensä, en pelkästään hänen vartaloonsa. Kun toista rakastaa aidosti, ei tuollaisilla ulkonäköseikoilla pitäisi olla mitään merkitystä.

Mieheni ei ole mitenkään normikomea kropaltaan, ja rehellisesti sanottuna pidin ja pidän edelleen häntä turhan pulskana. Kaiken lisäksi luulin häntä liki kymmenen vuotta vanhemmaksi, minkä jälkeen ajattelin, ettei hän ole minulle sopiva. Silti rakastuin häneen aivan suunnattomasti. Ja yhdessä ollaan, seksissä ei ole moitteen sijaa ja rakkautta riittää.

Kyllä se rakkaus on jotain muuta kuin vartalonpalvontaa. Ja rakkaus on se, mikä saa haluamaan.

Minä olen nätti, siistivartaloinen, sopusuhtainen nainen. Mies jätti minut lihavan plösön vuoksi. Hän oli ainan nauranut lihavia ihmisiä, mutta niin vain tuo pallero kolahti, kun on muuten niin ihana.

Mies on itsekin pulska, joten sinä ovatkin varsinainen pari, kaksi tynnyriä.

Anteeksi teille, ylipainoiset. Olen vain katkera tilanteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja BMI hoikka:
Ehkäpä hän ajatteli minun siitä pikkuhiljaa pyöristyvän :) Ongelma on ollut tiedossa alusta asti. Ihailee selvästi rehevämpää mallia kuin minä. Tökkii vain ajatuksissa vastaan, että alkaisin ahmia yli nälkäni ruokaa, jotta lihoisin. Loppujen lopuksi syönkin aika paljon ja kaloreja laskematta, mutta kilot eivät helposti kerry.

Sanomattakin lienee selvä, että asia on vaikuttanut seksielämäämme ja tuntemuksiini omasta viehättäväyycdestäni. Aikaisemmissa miessuhteissani olen tuntenut itsenksi ihan normaalin viehättäväksi.

Et tietenkään ala muuttaa ulkonäköäsi, jotta miehesi pitäisi siitä enemmän. Sinä olet varmasti viehättävä nainen. Mies on typerä, jos tuollaisesta alkaa jankata. Jos hän tykkää pullukoista, sano että vaihtaa sellaiseen tai pitää mölyt mahassaan ja hyväksyy sinut sellaisena kuin olet. Ei toista noin voi mennä muuttelemaan. Jos mies ei halua jättää sinua siksi, että kokee sinun olevan liian laiha, hänen pitää vain hyväksyä asia ja oppia tykkäämään sinusta sellaisena kuin olet. Tai ainakin olemaan kommentoimatta ulkonäköäsi. Älä ainakaan pilaa itsetuntoasi moisen miehen takia.

Jos minä vaikka ajattelisin, että miehelläni on liian pieni pippeli, en todellakaan sanoisi sitä hänelle enkä ostaisi peniksenkehittäjää lahjaksi. Jos se vaivaisi minua kovasti, jättäisin miehen muihin syihin vedoten ja etsisin isomunaisemman. Jos se taas ei vaivaisi minua kovasti, hyväksyisin asian ja keskittyisin miehen minua enemmän viehättäviin osiin. Ei meistä kukaan ole täydellinen eikä sellaista pidä vaatiakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sinne meni:
Minä olen nätti, siistivartaloinen, sopusuhtainen nainen. Mies jätti minut lihavan plösön vuoksi. Hän oli ainan nauranut lihavia ihmisiä, mutta niin vain tuo pallero kolahti, kun on muuten niin ihana.

Mies on itsekin pulska, joten sinä ovatkin varsinainen pari, kaksi tynnyriä.

Anteeksi teille, ylipainoiset. Olen vain katkera tilanteesta.

Ehkä sillä lihavampi nainen oli sinua kauniimpi sisäisesti? Kuten itsekin sanoit: "kun oli muuten niin ihana". Eikö ole hyvä, että mies valitsee naisen muidenkin kuin pelkästään ulkokuoren mukaan?

Yhteistyössä