Outoa..kaksi lapsista menee tarhaan virike paikalle että mä saan olla vauvan kanssa rauhassa kotona..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Multakussuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Multakussu:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Mukavaa lapsille. =) Ja kyllähän se helpottaa sunkin arkea.

Samaa mieltä - vauvakin varmaan tykkää kun saa olla hetken äiskän kanssa rauhassa :-)
Meillä siis 3-vuotias tarhassa (4h/pv), itse olen 10-kuisen kanssa kotona. Niin paljon kun pikkuveli isonsiskon seurasta näyttää nauttivankin, huomaan myös miten pikkuinen selkeästi lepää varsinkin maanantai-aamupäivisin, kun viikonlopun hulinoiden jälkeen on hetken rauha !

Onko virikepaikat yleensä joka arkipäivänä vai sovitaanko se tapauskohtaisesti esim.3 krt/vko? =) :flower:

Mun tyttö ei ole sossunkautta paikkaa saanut vaan ihan itse paikkaa hain, tosin paikan nopeaan saantiin vaikutti, että perhetyöntekijä sitä suositteli ja soittikin ensin ihmiselle, joka tämän alueen hoitoja järkkäilee.

Itse sovin sitten hoitopaikan kanssa, että meidän neiti käy sielä 2 krt viikossa ja on koko päivän. Lapselle parempi olisi lyhyempi päivä, mutta tällä hetkellä meidän perheen tarpeisiin sopii toi pidempi päivä.

Perhetyöntekijä vrt. sosiaaliset perusteet... eli ihan samassa mennään, että teillä on ongelmia...

Kyllä vain meillä on ongelma (itse sairaana) ja tätä hoitopaikkaa sen vuoksi mielle ehdottivat. Mutta meillä ei ole sellaista ongelmaa, jotta lapset pitäisi huostaanottaa. Haluavat vain auttaa ennaltaehkäisevästi, ettei pahempia ongelmia tulisikaan. Me kylläkin joudumme maksamaan tästä lystistä normaalien taksojen mukaan. Samanlaiset olivat mietteeni kuin ap;llä että ottaako paikan vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti x:
Meillä oli sama kun ap:llä, sain pitää kodinhoitotuet vaikka lapset oliki hoidossa :) Enää tosin en saa sitä

Eli ilmeisesti sosiaaliset syyt antoivat pitää kotihoidontuen???
Miten voi olla niin älyttömästi sosiaalisin perustein päivähoidossa lapsia nykyään???

Niin... masennus ja väsymys on jossain määrin myös muotia, vaikka näin ei saa sanoa ilman, että joku vetää herneet nenään. Ehkä siihen on sit niin helppo vedota ja saada kaikki mahdollinen.

Masennus on nykyään kansantauti. En tiedä mistä johtuu. Itse myös samasta kärsinyt ja 5v terapiassa käyneenä tiedän asiasta jotain. Kävin silti töissä ja hoidin normaalit arkiaskareet, vaikkakin lopenuupuneena. Jos ei siis ole toimintakyvytön ja psykoosissa, niin arki auttaa jaksamaan ja parantumaan! Hyysääminen, anteeksi voimakas sana tässä yhteydessä, ei auta parantumaan. Tämä oli vähän ot, mutta halusin kommentoida.

Olisin niin mielelläni laittanut tuon kuopuksenkin tänään virikehoitoon kun sairastellaan esikoisen kanssa kotona. Olisi saanut leikkiä kavereiden kanssa ja pitää hauskaa, samalla kun me oltaisiin saatu levätä rauhassa. Harmi vaan kun ei ollut siihen mahdollisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti x:
Meillä oli sama kun ap:llä, sain pitää kodinhoitotuet vaikka lapset oliki hoidossa :) Enää tosin en saa sitä

Eli ilmeisesti sosiaaliset syyt antoivat pitää kotihoidontuen???
Miten voi olla niin älyttömästi sosiaalisin perustein päivähoidossa lapsia nykyään???

Niin... masennus ja väsymys on jossain määrin myös muotia, vaikka näin ei saa sanoa ilman, että joku vetää herneet nenään. Ehkä siihen on sit niin helppo vedota ja saada kaikki mahdollinen.

Masennus on nykyään kansantauti. En tiedä mistä johtuu. Itse myös samasta kärsinyt ja 5v terapiassa käyneenä tiedän asiasta jotain. Kävin silti töissä ja hoidin normaalit arkiaskareet, vaikkakin lopenuupuneena. Jos ei siis ole toimintakyvytön ja psykoosissa, niin arki auttaa jaksamaan ja parantumaan! Hyysääminen, anteeksi voimakas sana tässä yhteydessä, ei auta parantumaan. Tämä oli vähän ot, mutta halusin kommentoida.

Nimenomaan, lieväänkin masennukseen auttaa, kun itse tekee jotain, ei vain istu päiviä sisällä (ja koneella? ) . Varmasti masentuu ja tylsistyy, jos ei liikahda sohvalta mihinkään, tuijottaa vain aamusta iltaan jotain ruutua. Liikunnan merkitystä tuskin voi liikaa korostaa; auttaa ennaltaehkäsyyn ja lievään masennukseen jopa lääkkeitä paremmin. Eihän sitä aina jaksais, mutta kun potkasee itteensä persuksiin, noin niinku kuvaannollisesti, ja lähtee ulos ja ihmisten ilmoille, ni taatusti on mieli virkeempi. Jotain on tehtävä myös itse itsensä ja lastensa eteen =)

Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
tuota ajatusta mä en kans ymmärrä, tulee tunne, että suositellaan tekemään lapsia, lykkäämään ne sitten jonkun muun hoitoon tekemään lisää ja taas sama :headwall:

Enkä minä, en sitten millään. Lasten etu siitä on kaukana.

Joskus ne lapset vain ilmaantuvat ehkäisystä huolimatta :)
Hienoa että yhteiskunnalla on tälläisiäkin mahdollisuuksia, ei ole virikepaikkojen syy että tarhapaikkoja ei ole tarpeeksi vaan päättäjien!

hieno homma. en vaan käsitä miksi tehä lisää lapsia tuollaiseen tilanteeseen.

Siis millaseen tilanteeseen? :o Mullahan on kaikki HYVIN nykyään!Mulla on OLLUT masennus ja vauvan synnyttyä haluavat ennalta ehkäistä ETTEI TULISI UUDESTAAN kun synnytyksen jälkeen on äiti herkkä.

Mä siis EN OLE masentunut enää vaan OLEN OLLUT. :)

Mä oon onnellinen ison perheen äiti,hoidan ihania lapsiani niin hyvin ettei paremmin vois ja rakastan ihanaa miestäni.Kaikki hyvin,elämä hymyilee! :heart: =)

Minäpä hain ihan itse virikepaikan esikoiselle :saint: . Ei olla mitenkään ongelmainen perhe, mutta neuvolassakin olivat sitä mieltä että kolmevuotiaalle tuollainen toiminta on jo tosi hyvä juttu.

Ap, harkitse asiaa kaikessa rauhassa, ja jos siltä tuntuu niin ota paikat vastaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja jo on aikoihin eletty:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen mutsi:
Samaa mieltä - vauvakin varmaan tykkää kun saa olla hetken äiskän kanssa rauhassa :-)
Meillä siis 3-vuotias tarhassa (4h/pv), itse olen 10-kuisen kanssa kotona. Niin paljon kun pikkuveli isonsiskon seurasta näyttää nauttivankin, huomaan myös miten pikkuinen selkeästi lepää varsinkin maanantai-aamupäivisin, kun viikonlopun hulinoiden jälkeen on hetken rauha !

ÖÖÖÖÖH ...tarhassa. Rauha? :laugh:

Sinä osata lukea suomen kieli?
Rauha, kotona, sillä pikkuisella, kun isosisko on viikonlopun hulinoiden jälkeen maanantai-aamupäivänä päiväkodissa.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Älä hyvä ihminen laita lapsiasi päiväkotiin!!! Siellä ei ole hoitajilla kuitenkaan aikaa lapsillesi niin paljon kuin sinulla on antaa kotona ollessa. Lapsista tulee väsyneempiä, vilkkaampia ja rauhattomampia ylisuurissa päiväkotiryhmissä.

Minäkin ennen ajattelin näin, mutta olen huomannut että näin ei aina ole. Oma viisivuotiaani on aamupäivät päiväkodissa, ryhmässa on 16 lasta, joista kaikki eivät aina ole paikalla. Tekevät paljon juttuja 5-6 hengen pienryhmissä, etenkin nuo viskarit saavat tehdä "isompien juttuja" lto:n kanssa. Ja mikä oli myös tärkeä asia kun päiväkotipaikkaa meille suositeltiin, saa päivittäin mallia ikätovereiltaan, harjoitusta puheeseen, ryhmässä toimimiseen ja sosiaalisiin taitoihin.

Useimmille riittää kerhoilu eskariin asti, mutta ei päiväkodista kannata tehdä mitään peikkoa. Jos sitä suositellaan, niin kannattaa olla avoimin mielin!

Yhteistyössä