V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sr:en tiedä mutta ainut narsistinen ihminen jonka mä tunnen ei halua olla fb.ssä koska se on hänen mielestään lapsellista touhua.
jahas,no sitten minäkin olen narsisti....
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja sr:en tiedä mutta ainut narsistinen ihminen jonka mä tunnen ei halua olla fb.ssä koska se on hänen mielestään lapsellista touhua.
Alkuperäinen kirjoittaja Turbis:Turhanpäiväisiä kirjoittava saattaa myös luulla, että se vain kuuluu homman henkeen. Narsistin luulisi kirjoittavan dramaattisia juttuja. "Paistan lihapullia, vaikka mahaan koskee kauheasti ja epäilen mahasyöpää."
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tässä suora sitaatti lehdestä (katkelma), haastateltavana on mediatutkija Veijo Hietala.
"Kommunikaatiomuotona Facebook edustaa uuslapsellista leikkikulttuuria. Aikuiset ihmiset viestittävät asioita, joita kasvokkain saatettaisiin pitää omituisina. Omaa tajunnanvirtaa heitellessä ei ainakaan näennäisesti välitetä siitä, kiinnostaako ketään.
Mutta onko tämä, kuten on väitetty, merkki aikamme digitaalisesta narsismista tai tarkkaavaisuushäiriöisen polven verkottumisesta? Hietala uskoo niin.
-Narsismista toki on kyse, vaikka muustakin. Jos joku haluaa kuuluttaa maailmalle, että miettii uuri nyt, menisikö jääkaapille vai ei, se kielii melkoisesta narsismista. "
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oikeasti, minusta vähän tekosyvällistä pohdintaa.
Vedetään johtopäätöksiä tyyliiin: Kun ihminen päivät pitkät kertoilee vain itsestään, on hänellä pakko olla narsistisia piirteitä.
Todellisuudessa suurin osa ihmisistä ajattelee itsensä kiinnostavan muita, se on terve ajattelutapa, joka edistää ihmisen itsetuntoa. Sairaampaa on ajatella, että ei kenelläkään kiinnosta minun juttuni, minä olen vain tämmöinen.
Narsistiset piirteet on taas sairaalloisia piirteitä, niiden vetäminen mukaan vertaukseen vaatii kyllä hieman raskaampia perusteita, kun se että ihminen puhuu itsestään.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sr:en tiedä mutta ainut narsistinen ihminen jonka mä tunnen ei halua olla fb.ssä koska se on hänen mielestään lapsellista touhua.
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Veijo Hietala "tutkija" taitaa olla hiukka hukassa![]()
Miten joku voi väittää jotain noin epäloogista ja ilman perusteita. Sitten vielä jotkut urpot uskovat tätä Veijoa kun se sanoo olevansa tutkija...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Veijo Hietala tutki 1½ vuotta facebookin viestintää, jotta eiköhän jotain johtopäätöksiä osaa siitä vetää...
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Veijo Hietala "tutkija" taitaa olla hiukka hukassa![]()
Miten joku voi väittää jotain noin epäloogista ja ilman perusteita. Sitten vielä jotkut urpot uskovat tätä Veijoa kun se sanoo olevansa tutkija...
Alkuperäinen kirjoittaja sr:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sr:en tiedä mutta ainut narsistinen ihminen jonka mä tunnen ei halua olla fb.ssä koska se on hänen mielestään lapsellista touhua.
en kyllä väittänyt että kaikki joiden mielestä fb on lapsellista touhua on narsisteja vaan tarkoitin että narsisteja ei kiinnosta fb koska he eivät omasta mielestään tarvitse ketään.
Alkuperäinen kirjoittaja sr:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Veijo Hietala "tutkija" taitaa olla hiukka hukassa![]()
samaa mieltä.en ole ikinä kuullu tämän "tutkijan" sanoneen mitään järkevää.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Eivätkös narsistit nimenomaan käytä toisia ihmisiä hyväkseen. Eli kyllä tarvitsevat muita.
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Eivätkös narsistit nimenomaan käytä toisia ihmisiä hyväkseen. Eli kyllä tarvitsevat muita.
Jos he tarvivat live-yleisön? (Sörhis, tuleeko tuohon väliviiva, kun sotkee typerästi englantia ja suomea?)
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:Veijo Hietala "tutkija" taitaa olla hiukka hukassa![]()
http://media.utu.fi/veijo_hietala.html
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oikeasti, minusta vähän tekosyvällistä pohdintaa.
Vedetään johtopäätöksiä tyyliiin: Kun ihminen päivät pitkät kertoilee vain itsestään, on hänellä pakko olla narsistisia piirteitä.
Todellisuudessa suurin osa ihmisistä ajattelee itsensä kiinnostavan muita, se on terve ajattelutapa, joka edistää ihmisen itsetuntoa. Sairaampaa on ajatella, että ei kenelläkään kiinnosta minun juttuni, minä olen vain tämmöinen.
Narsistiset piirteet on taas sairaalloisia piirteitä, niiden vetäminen mukaan vertaukseen vaatii kyllä hieman raskaampia perusteita, kun se että ihminen puhuu itsestään.
Minä kyllä ajattelen aivan aidosti, että minun juttuni eivät mitä suurimmalla todennäköisyydellä kiinnosta juurikaan ketään, mutta itsetuntoni on kuitenkin ilmeisen korkea, vissiin liiankin, mitä nyt johonkin koulutukseen liittyvissä testauksiin on luottaminen. Mutta luulen sen johtuvan siitä vastavuoroisuuden periaatteesta, että koska minua ei kiinnosta juurikaan toisten jutut (siis sillä facebook-tasolla, josta minun ei tietty pitäisi sanoa mitään, kun en siellä ole) niin eivät varmaan minunkaan lihapullanpaistoni kiinnnosta muita. En kyllä mielelläni ottaisi sairaanpapereita tästä ominaisuudestani![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Kukka kuitenkin:Toissapäivänä luin sanomalehdestä, kun joku tutkija väitti, että facebookin käyttäjillä ilmenee paljon narsistisia piirteitä. Itse en ole facebookiin perehtynyt juurikaan, tiedän kyllä suurin piirtein mistä on kyse. Nyt kun aloin miettimään tuota narsisti- asiaa, niin onhan se kyllä aika typerää kuvitella, että toisia ihmisiä kiinnostaisi se, että "kävin kaupassa" tai "täällä on ihana ilma, olin lasten kanssa puistossa"...
Alkuperäinen kirjoittaja Kukka kuitenkin:Toinen juttu mitä ystävän kanssa pohdittiin, oli se, että miksi ihmiset haluavat antaa siellä elämästään jotenkin täydellisen kuvan? Kirjoittaako siellä kukaan, että "mulla menee tosi huonosti, oon lihonu 20kg ja ei ole rahaa edes tupakkaan..." ? No eihän nyt toki! Nuo asiat jätetään kertomatta, ja keskitytään siihen, että "kävin juuri Pariisista ostamassa uudet kengät."
Alkuperäinen kirjoittaja Kukka kuitenkin:Kaikki selittää, että kuinka kätevä se on, kun löytää vanhoja kavereita jne. Kysyn vaan, että kuinka moni ihminen oikeasti (siis ilman nettiä) haluaa pitää yhteyttä niihin facebookin "ystäviin"?
Alkuperäinen kirjoittaja Kukka kuitenkin:Minusta oikeasti tuntuu, että suurin syy facebookin suosioon on se, että halutaan päästä kyyläämään, että miten niillä vuosien takaisilla "inhokeilla" tai "suosikeilla" menee. Sitten ne jotkut narsistit kuvittelevat olevansa suosittuja, kun heillä on 500 "ystävää".
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En väitäkään sinun olevan sairas ja täytyy yrittää selittää asiani paremmin, jos noilla perusteilla millä sinä perustelet, että olisin väittänyt sinun olevan sairas....
Jos pakotetaan kaksi asiaa vierekkäin ja ajatellaan ehdottomasti jomman kumman olevan sairas, niin sairaampi on ajatustapa, että ajattelee että kenelläkään ei kiinnosta minun jutut kuin se, että kyllä ihmiset ovat kiinnostuneet minunkin kuulumisistani.
Ja en tarkoita facebook - tasoa tällä vertauksella, vaikka se keskustelun ydin on. Vaan lähinnä yleisesti ottaen. Toivon mukaan suurin osa siis ajattelee, että jollakulla kiinnostaa minun juttuni. Tottakai, joku asia voi olla tylsä ja se ei kenelläkään kiinnosta, mutta monesti ihmisillä on myös jotain muuta kerrottavaa elämästään kuin lihapullan paisto, joka sitten herättää ystävien kiinnostuksen.
Voipa olla, että tästä on hankala saada kiinni tästä minun pointistani, jos on päättänyt lukea tekstini tiettyyn sävyyn, mutta koitan parhaani mukaan selittää, jos epäselvyyttä jää.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oikeasti, minusta vähän tekosyvällistä pohdintaa.
Alkuperäinen kirjoittaja aivot sallittu:Alkuperäinen kirjoittaja Kukka kuitenkin:Toissapäivänä luin sanomalehdestä, kun joku tutkija väitti, että facebookin käyttäjillä ilmenee paljon narsistisia piirteitä. Itse en ole facebookiin perehtynyt juurikaan, tiedän kyllä suurin piirtein mistä on kyse. Nyt kun aloin miettimään tuota narsisti- asiaa, niin onhan se kyllä aika typerää kuvitella, että toisia ihmisiä kiinnostaisi se, että "kävin kaupassa" tai "täällä on ihana ilma, olin lasten kanssa puistossa"...
Otas huomioon, että nykypäivänä ystävät usein asuvat eri paikkakunnilla. Eli tuo on sitä ihan jokapäivästä juttua, jonka voi haluta jakaa ystävien kanssa. Eli enpä usko, että facebookin käyttäjät olisi narsisteja yhtään sene enempää kuin muutkaan. Otetaanpa huomioon, että fb on ensisijaisesti nuorten ja nuorten aikuisten juttu..joten he ovat myös se ryhmä, joka on anyway kiinnostunut omasta ulkonäöstään ja toisista ihmisistä ym.
Alkuperäinen kirjoittaja Kukka kuitenkin:Toinen juttu mitä ystävän kanssa pohdittiin, oli se, että miksi ihmiset haluavat antaa siellä elämästään jotenkin täydellisen kuvan? Kirjoittaako siellä kukaan, että "mulla menee tosi huonosti, oon lihonu 20kg ja ei ole rahaa edes tupakkaan..." ? No eihän nyt toki! Nuo asiat jätetään kertomatta, ja keskitytään siihen, että "kävin juuri Pariisista ostamassa uudet kengät."
Miten niin ei jaa? Kyllä minulla ainakin jaetaan ystävien kanssa hyvät ja huonot asiat tuossa fb:ssä..tuohan on kii siitä, kuinka julkinen se oma fb on. Miten sinä voit sanoa, miten siellä asioita jaetaan, jos sulla ei ole mitään käsitystä käytännössä siitä mikä se fb on ja kuinka siellä toimitaan? Jos ei koskaan muutenkaan sano ystäville, ettei oo rahaa ostaa keuhkokääryleitä..niin ei sitä muuten kerro fbssäkään. Huomioippa se.
Alkuperäinen kirjoittaja Kukka kuitenkin:Kaikki selittää, että kuinka kätevä se on, kun löytää vanhoja kavereita jne. Kysyn vaan, että kuinka moni ihminen oikeasti (siis ilman nettiä) haluaa pitää yhteyttä niihin facebookin "ystäviin"?
No tää on taas ihmisestä kiinni. Ota huomioon, että voit ihan itse valita ketkä otat ystäviksi. Mulla siellä ei ole ketään sellaista, jolle en voisi jakaa asioitani. Eli kyllä, pidän yhteyttä ystäviini sekä fb että muutoin. Asun vain eri kaupungissa, joten tämä on aika paljon helpompaa...samassa paikassa voin lukea muiden kuulumiset, chatata, lähettää mailin jne..kätevää.
Alkuperäinen kirjoittaja Kukka kuitenkin:Minusta oikeasti tuntuu, että suurin syy facebookin suosioon on se, että halutaan päästä kyyläämään, että miten niillä vuosien takaisilla "inhokeilla" tai "suosikeilla" menee. Sitten ne jotkut narsistit kuvittelevat olevansa suosittuja, kun heillä on 500 "ystävää".
Kerrot nyt käytännössä sitä, miten itse muodostaisit oman facebook-tilisi. Eli sinä hyväksyisit kaikki suosikit ja inhokit ystäviksi ja kyyläisit. Se ei tarkoita, että kaikki muut näin tekisivät. Mulla ei ole yhtään inhokkia missää facebookissa, mitä järkeä siinä olisi? Se on ystävien kesken jaettu kätevä yhden sivuston paketti.
Tutustu siihen facebookiin, niin ymmärrät mistä siinä puhutaan. Ja hyväksy kavereiksi inhokit ja suosikit, jos siltä tuntuu. Älä hyväksy, jos et halua. Sen voi tehdä ihan niinkuin haluaa.