Ovatko musliminaisten uimavuorot sinulle ongelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Greippi uteliaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Mutta halleissa ei yleensä ole vuoroja pelkästään naisille, joten maahanmuuttajille (käytännössä muslimeille) nuo vuorot taitavat olla suunnattu. Meillä siis ainakin hallissa on heille vuoro ennen normaalia hallin aukeamisaikaa eli sunnuntaina 9-11.

Kyllä Porin uimahallissa on ainakin enne ollut vain naisille tarkoitettu tunnin uimavuoro viikossa. Tässä kaupungissa ei ole kai musliminaisia kuin muutama, joten heille ei ole omaa uimavuoroa. Mutta naisille sen sijaan on. Ollut kai jo 80-luvulta lähtien...?

Googletin:
Porin uimahalli : ke vain naiset klo 16.00 - 20.00
* Alle 7 v pojat pääsevät uimaan naisteniltana, touko-elokuussa ja joulukuussa ei naisteniltoja

Eli Porin uimahallissa on ollut naistenvuoro jo iät ja ajat

No, meidän hallissamme Espoossa kaikki vuorot on kaikille (siis miehille ja naisille), joten siksi varmaan on erikseen noita mamu-vuoroja ennen kuin halli aukeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
No, meidän hallissamme Espoossa kaikki vuorot on kaikille (siis miehille ja naisille), joten siksi varmaan on erikseen noita mamu-vuoroja ennen kuin halli aukeaa.

Onko ne siis oikeasti jotakin mamu-vuoroja? Vai kaikille naisille?

En tiedä, koska siitä ei löydy tietoa ainakaan Espoon sivuilta. Halli on siis tuolloin yleisöltä suljettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:

Onko ne siis oikeasti jotakin mamu-vuoroja? Vai kaikille naisille?

En tiedä, koska siitä ei löydy tietoa ainakaan Espoon sivuilta. Halli on siis tuolloin yleisöltä suljettu.

No voiko silloin olla kyse siitä, että joku yksityinen taho on vuokrannut hallin tuoksi ajaksi? Silloinhan voidaan määritellä ihan miten vaan se, ketä sinne tulee. Vaikka pelkästään maahamuuttajia tai vaikka vaaleatukkaisia 16-24 vuotiaita tampereelta kotoisin olevia homoseksuaaleja...

En ole ennen kuullutkaan tuosta. No mä en oo muutenkaan käynyt uimahallissa vissiin 7 vuoteen, joten eipä ole multa pois pari tuntia viikossa. En tosin tiedä onko täällä päin edes tollasta eri vuoroa

Ei ole mulle ongelma, mutta ihmettelen, etta Suomessa toteutetaan tallaisia vaatimuksia maahanmuuttajien taholta. Taalla se ei tulisi kysymykseenkaan...eika minulle tulisi mieleenkaan vaatia jotain vastaavaa...

MUTTA MIKSI IHMEESSÄ NE VUOROT EI VOIS OLLA YHTEISIÄ KAIKILLE NAISILLE, VAIN MIEHILLE OLIS PÄÄSY KIELLETTY?

PAREMMIN TUTUSTUISIVAT IHMISET KESKENÄÄN KU EI ERISTETTÄIS NIITÄ...

Alkuperäinen kirjoittaja EI OLE ONGELMA:
MUTTA MIKSI IHMEESSÄ NE VUOROT EI VOIS OLLA YHTEISIÄ KAIKILLE NAISILLE, VAIN MIEHILLE OLIS PÄÄSY KIELLETTY?

PAREMMIN TUTUSTUISIVAT IHMISET KESKENÄÄN KU EI ERISTETTÄIS NIITÄ...

no eikös tuolla jo sanottu että ne onkin... vai löytykö jostain vielä vuoro joka on vaan muslimeille? (yksityisvuorot erikseen, niitä voi varata kuka vaan)

No enpä ole koskaan ajatellut ko. asiaa ongelmana. Minusta on hienoa, että hekin pääsevät uimaan...en mä pääse Yrjönkadullekaan uimaan miesten uimavuorolla, eikä sekään ole ongelma. =)

Alkuperäinen kirjoittaja tk:
Mun mielestä se menee niin että maassa maan tavalla, se on ihan riittävästi että ne tulee tänne elämään verorahoilla.

No niin, ensimmäinen.
Mutta miten perustelet tämän, onko se siis jotenkin sinulta pois että et saa uida su aamuna hallissa klo 9-11?

Onhan se pois häneltä, ja kaikilta muilta paitsi musliminaisilta. Mutta sillä ei oikeastaan ole väliä. Kyseessä on enemmän periaate. Mun mielestä tällöin selkeästi asetetaan ihmiset uskonnon ja sukupuolen kannalta eriarvoiseen asemaan. Miesten ja naisten vuoroja on muuallakin erikseen, mutta niissä vuorot menevät tasan.

Tällä keinoin tietysti pyritään kotouttamaan ja pitämään maahanmuuttajia virkeänä. Uiminen ei vain ole ainoa liikuntamuoto.

Ja manittakoon, että ei tää ole mulle ongelma. Pystyn ihon takia käydä vain harvoin uimassa. Silloin harvoin kun käyn, hallit on yleensä täynnä.

No todallakin on ongelma mulle, jos sellasia vuoroja on oikeesti.
Helvetti. Koko maailman pitäs pyöriä *päiden pillin mukaan,
NO CAN DO!!! :kieh:
Olkoot uimatta mun puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Saisko sitten erilliset uimahallivuorot ylipainoisille.. tai raskaana oleville...tai rukeatukkaisille... kuinka pitkälle tämmöset älyttömyydet pitää viedä?

Öööh, sori mun tyhmyyteni, mutta miksi mainitsemillesi joukoille pitäis olla erilliset vuorot? Musliminaisilla lienee niille kuitenkin Tarve isolla teellä.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Saisko sitten erilliset uimahallivuorot ylipainoisille.. tai raskaana oleville...tai rukeatukkaisille... kuinka pitkälle tämmöset älyttömyydet pitää viedä?

Öööh, sori mun tyhmyyteni, mutta miksi mainitsemillesi joukoille pitäis olla erilliset vuorot? Musliminaisilla lienee niille kuitenkin Tarve isolla teellä.

Demokratian vastaista, katsos, laittaa ihmisiä eriarvoiseen asemaan uskonnon tai etnisen taustan takia.

sama millä tavalla eriarvoiseen asemaan.

Liekkö nämä muslimivuorot nimenomaan nimetty "naistenvuoroiksi" syntyneen kohun takia ?

Muslimivuoro olisi näes lain vastainen, tai lain hengen vastainen ainakin.

Mitä tulee vapaaehtoisuuteen näissä "uskon asioissa" jos henkilö tulee yhteiskunnasta jossa uskonto on voimakkaasti läsnä ja roolimallit kummallekkin sukupuolelle on voimakkaasti läsnä.

Niin tuskin sanoisin että sellainen henkilö tekee mitään "vapaasta tahdosta" uskontoonsa liittyen , oli se sitten huivin pito tai jotain muuta.

Varmaan niitäkin on tosin.

Jaska

Hallivuoro naisille on minusta ihan riittävästi. Miksi pitää eritellä kuka on muslimi, kristitty, Ortodoksi ja kaikille erilliset uintivuorot? Kohta varmaan on erilliset uintivuorot lääkäreille, insinööreille, siivoojille, autokorjaajillekin.

Ei se elämää suurempi ongelma ole mutta vähän ihmetyttää, mikä tällaisen vuoron tarkoitus on? Ja muuten, miten muslimitaustaisuus selvitetään? Ovatko tumma hipiä ja huivi päässä musliminaisen tuntomerkit vai sopisiko esim. mun näköisen naisen marssia sisään, jos väittäisin olevani muslimi?

Yhteistyössä