Ovatko musliminaisten uimavuorot sinulle ongelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Greippi uteliaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
otsikosta kyllä sai käsityksen et tarkotettas vain niille tarkottuja...

ja sitten myöhemmin ketjussa todettiin, ettei asia näin todellisuudessa ole.

Voi se ollakin, kun en tiedä. Kun ei siis löydy tietoa tuosta vuorosta mistään.
Mutta arvaukseni kuitenkin on, että on mamu-toimintaa, koska siellä on siis pelkästään naisia ja varsin tummaihoisia kaikki.
Mutta kuten totesin, itselleni asialla ei ole väliä, mutta monella muulla tuntuu olevan.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Ei muslimien uintivuorot ole mikään ongelma minulle. Minä haluaisin myös valkoisille lihaa syöville heteromiehille oman uintivuoron. Onnistuukohan?

Eikö sellainen vuoro ole aina? Ainakin meidän hallissa, paitsi siis tuo kyseinen nimeämätön ajankohta sunnuntaina klo 9-11...

Ei ole ongelma. En käy uimahalleissa, koska samassa vedessä ui musliminaisia :whistle: No joo, tosi huono vitsi, tiedän. Mä ymmärrän ihan hyvin sen, että musliminaiset eivät voi käydä samaan aikaan uimahallissa miesten kanssa. Mutta jos musliminaiset eivät voi käydä samaan aikaan uimahallissa kristittyjen naisten kanssa, silloin jo mietin, että eivätkö nämä naiset edes halua kuulua tähän suomalaiseen yhteiskuntaan.

Asiasta kolmanteen, mä haluan meille pakanoille kans omat uintivuorot. ;)

Ei se varsinainen ongelma ole, mutta mä en pidä siitä että ihmisiä jaotellaan uskonnon mukaan. Vaikkakaan tällä uimavuorojutulla ei varmaan pahaa tarkoiteta, on se askel sellaiseen suuntaan johon mä en toivo Suomen menevän.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Ei muslimien uintivuorot ole mikään ongelma minulle. Minä haluaisin myös valkoisille lihaa syöville heteromiehille oman uintivuoron. Onnistuukohan?

Eikö sellainen vuoro ole aina? Ainakin meidän hallissa, paitsi siis tuo kyseinen nimeämätön ajankohta sunnuntaina klo 9-11...

mutta eihän musliminaisia kielletä menemästä sinne muina aikoina, toisin kuin näiti lihansyöjämiehiä kielletään:D:D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei ole ongelma. En käy uimahalleissa, koska samassa vedessä ui musliminaisia :whistle: No joo, tosi huono vitsi, tiedän. Mä ymmärrän ihan hyvin sen, että musliminaiset eivät voi käydä samaan aikaan uimahallissa miesten kanssa. Mutta jos musliminaiset eivät voi käydä samaan aikaan uimahallissa kristittyjen naisten kanssa, silloin jo mietin, että eivätkö nämä naiset edes halua kuulua tähän suomalaiseen yhteiskuntaan.

no nyt Keittis esitit asian fiksusti!

Tässä yhden musliminaisen kommentteja uimavuoroon, löytyy kun selaa kommentteja alaspäin.

http://piajardi.blogit.uusisuomi.fi/2008/09/24/perheen-arvot-ja-turvallisuus/#comments

"Emme jätä menemättä uimaan sen takia että miehet eivät meille anna lupaa, vaan siksi että se on meidän arvomaailmamme vastaista."

Minusta olisi ihan mielenkiintoista kuulla musliminaisilta, mikä kristityissä naisissa on niin pahaa, ettei samaan aikaan voisi mennä uimahalliin. Ja itse en kuulu kumpaankaan uskontotkuntaan, kunhan mielenkiinnosta kyselen.

Minusta olisi ihan mielenkiintoista kuulla musliminaisilta, mikä kristityissä naisissa on niin pahaa, ettei samaan aikaan voisi mennä uimahalliin. Ja itse en kuulu kumpaankaan uskontotkuntaan, kunhan mielenkiinnosta kyselen.

No tuossa vaaliblogissaan yksi vastasi, että suostuu uimaan muiden kuin musliminaisten kanssa jos saa itse pukeutua peittävästi ja muutkin naiset niin tekevät.

Mä alan olla kurkkuani myöten täynnä muslimien vaatimuksista länsimaissa. Väitetään, että länsimaisilla ihmisillä on heitä syrjiviä harrastuksia, joihin he eivät voi osallistua omien sääntöjensä takia! Ja viimeksi aamulehdessä oli artikkeli, että muslimi haastoi työnantajansa oikeuteen koska oli joutunut kuskaamaan alkoholia. Mitä vielä?

Hyvin sanottu.

Ihan yhtä hyvin samoilla perusteilla voi olla pelkästään valkoisille/tummaihoisille/mulateille/kristityille omat uintivuorot, jotka ei siedä toisen rotuisia/uskonnollisia yms.
-Keneltäkään ei ole pois, se, että vain valkoiset/tummaihoiset yms uivat keskenään
-kaikilla on valinnan oikeus omiin ajatuksiinsa.
-se ei ole keneltäkään pois, että ihminen ei halua uida toisen rotuisen ihmisen kanssa
-haluatteko, että nämä ihmiset eivät sitten enää ollenkaan ui?
-Parempi se on, että he uivat yhdessä kuin että maksetaan verorahoja sitten siitä, etteivät he kuntoaan ylläpidä ollenkaan.

Mutta jos tuollain olisi, niin taatusti tulisi älähdystä.

Tosi tylsä ja huonosti laadittu kannanotto minusta. Kannattaisi ehkä hieman tiivistää kirjoituksiansa, niin ehkä joku jaksaisi lukeakin...

Halla-aho voisi tehdä kirjoituksistaan sellaisen kansanversion, jota voisi sitten lukea ne ihmiset jotka ovat yleensä tottuneet lukemaan vain sarjiksia.

Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:
Tosi tylsä ja huonosti laadittu kannanotto minusta. Kannattaisi ehkä hieman tiivistää kirjoituksiansa, niin ehkä joku jaksaisi lukeakin...

Halla-aho voisi tehdä kirjoituksistaan sellaisen kansanversion, jota voisi sitten lukea ne ihmiset jotka ovat yleensä tottuneet lukemaan vain sarjiksia.

Jos tarkoitat kommentillasi minua, niin luen työkseni aika monimutkaisiakin lakitekstejä ja pitkiä juttuja enkä sarjiksia koskaan. Kirjoitan työkseni myös. Sillä ei juurikaan ole tämän asian kanssa tekemistä. Mutta kun kirjoittaa, kannattaa miettiä, miten kirjoittaa, ettei ihmisten ajatus katkea kesken ja punainen lanka häviä.

Jos tarkoitat kommentillasi minua, niin luen työkseni aika monimutkaisiakin lakitekstejä ja pitkiä juttuja enkä sarjiksia koskaan. Kirjoitan työkseni myös. Sillä ei juurikaan ole tämän asian kanssa tekemistä. Mutta kun kirjoittaa, kannattaa miettiä, miten kirjoittaa, ettei ihmisten ajatus katkea kesken ja punainen lanka häviä.

En tarkoittanut kommenttiani mitenkään henkilökohtaisesti, vaan puhuin yleisellä tasolla. Vain sarjiksia lukevat eivät jaksa lukea kovinkaan pitkiä sepustuksia läpi ja päinvastoin. Jos Halla-aho tekisi myös kansanversion kirjoituksistaan saisi hän myös enemmän lukijakuntaa ja tulisi paremmin ymmärretyksi kun tärkeimmät asiat olisivat tiivistetysti esillä. Vähän niinku selkokieliset uutiset radiossa:)

En tarkoittanut kommenttiani mitenkään henkilökohtaisesti, vaan puhuin yleisellä tasolla. Vain sarjiksia lukevat eivät jaksa lukea kovinkaan pitkiä sepustuksia läpi ja päinvastoin. Jos Halla-aho tekisi myös kansanversion kirjoituksistaan saisi hän myös enemmän lukijakuntaa ja tulisi paremmin ymmärretyksi kun tärkeimmät asiat olisivat tiivistetysti esillä. Vähän niinku selkokieliset uutiset radiossa:)

OK. Vähän turhan herkkänahkainen ; )
Samaa mieltä kanssasi.

Mua kiinnostaisi edelleen tietää, missä uimahalleissa & missä kaupungeissa niitä vain musliminaisille olevia uintivuoroja on?
Olisiko jollain kertoa ihan hallin nimi? Jakomäki ja Lauste eivät kelpaa, sillä niiden vuorojen on jo todettu olevan naisten ja miesten vuoroja, ei musliminaisten ja muslimimiesten vuoroja.

Yhteistyössä