Ovatko nämä niukat kuukautiset vai eivät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ehkä tyhmiä pohtiva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ehkä tyhmiä pohtiva

Vieras
Lapsi olisi haaveissa ja nyt olen reilu vuoden ollut syömättä e-pillereitä. Pillereiden aikana kunnon vuotoa (sidettä joutui vaihtamaan usein) oli noin 4 päivää ja runsasta mutta pienempää vuotoa vielä noin 3 päivänä. Kuukautiset vähenivät huomattavasti heti kun lopetin pillerit. Nyt vuotoa tulee 1-2 päivänä ja pyyhittäessä yhtenä päivänä, mutta tällöin ei enää tule pikkuhousunsuojaan mitään. Viime kuukautisten aikana käytin kokoajan kuukuppia, koska halusin mielenkiinnosta laskea vuodon määrän sain noin 10 ml (ehkä arvioin vähän yläkanttiinkin). Siteestä kun ei pysty sen tarkemmin arvioimaan muuta kuin tulee paljon tai vähän vuotoa.

Olen menossa gynelle ja mietin pitäisikö/kehtaisinko mainita tuota kuukautisvuodon määrää. Vaikuttaako oleellisesti siihen miksi en ole raskaaksi tullut tai vai pitääkö minua hysteerisnä pöljänä kun olen tällaisia laskelmia tehnyt?

Limakalvon paksuus on aika tärkeä tekijä raskaaksi tulemisessa. Pitää olla pintaa mihin hedelmöittynyt munasolu voi tarrata kiinni.

Niukat kuukautiset, ohut limis.

Runsaat kuukautiset, paksu limis.

Tuskin tulet raskaaksi, sillä sulla on keltarauhasen vajaatoiminta mikäli ovuloit kp 18 ja kierto 26-27vrk. Normaali luteaalivaihe on nimittäin 12-16, keskimäärin 14vrk vrk ja raskautumiseen tarvitaan ainakin 10 päivän luteaalivaihe. Saat gyneltä hormooneja avuksi.

Yhteistyössä