Ovelat miehet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
<<Kummasti nämä ""yhteinen yritys""-lätinät loppuvat siinä vaiheessa kun naisen pitäisi siirtyä saamapuolelta antajapuolelle.

Kettu, mittaat kaiken siis rahassa? Eli nainen ""ei anna mitään"" vaikka on tehnyt lapset ja hoitanut heidät ja kodin vuosia?

Niinpä niin. Se ei ole yhtään mitään.

""Mitä pyyteetöntä siinä on, että nainen vaatii mieheltään korvausta yhteisten lasten hoidosta, vaikka mies on vuosikausia elättänyt perhettä?""

Viitsisitkö Kettu nyt oikein perustella tämän väitteen. Mikä mahtaa olla se korvaus, mitä nainen mieheltään vaatii? Sekö että mieskin osallistuisi yhteisen kodin ja yhteisten lasten ja yhteisien parisuhteen hoitamiseen??

Entä miten mies on vuosikausia elättänyt perhettä? Valtaosa suomalaisista naisista käy ansiotyössä ja elättää perhettään siinä missä mieskin. Ja jos jonkun pitää yhteisiä lapsia kotona hoitaa, niin luulisi aikuisen ihmisen tajuavan mihin on sitoutumassa, ennen kuin niitä lapsia ryhtyy tekemään.

omasta puolestani voin sanoa, etten ole kotirouva ja että mulla on mieheni kans yhteinen yritys, kumpikin tekee hommia suurinpiirtein saman verran... mut kyllä se kotityöt yms kuuluu molemmille, edes jonkin verran saati sit jos molemmat töissä...
joten ""ketun"" kommentit ei kolahda minuun... mieskin on nyt myöhemmin tajunnu kuinka paljon ois voinu tehä yhteisen kodin eteen jo silloin ku lapset oli pieniä... mutta kiva että on nyt ""herännyt"" huomaamaan... ja sitä kautta parisuhde on parantunut, eikä onnex kumpikaan laske mitä kullonkin saa ja mitä joutuu antaan... ettet ny vaan ois katkeroitunut ""kettu""?????

pitkä tarina...
mieheni sanoi mm. seuraavaa:
henkinen masennus painoi päälle tehdyistä jutuista, samoin syyllisyys, tajusi ettei elämä voi jatkua niin (ryyppäämistä, huoraamista)... jatkuvaa salailua, pelkoa kiinnijäännistä jne.

heräs huomamaan minun ja lasten arvon ja ajatteli, ellei muutu joutuu luopuun meistä (kuten ois tapahtunu jollei muutosta ois tullu, alkoi mitta olla aikas täynnä mulla) itse heti tajusin, etten pysty häntä muuttaan enkä ees yrittäny. en ole nalkuttajatyyppiä. ja paheeni on liikakiltteys (kotoa opittua)...
mies tajus myös sen, ettei noin 20 vuoden yhteistä eloa kannata noin vain jättää...

moni varmaan miettii miten katoin 15 vuotta sellasta touhua... sitä itekkin aikoinani mietin ja joskus viäkin... tavallinen arki kuiteski sujui ihan ok, yhteiset lapset ja yritys... ja mies oli tosi hyvä hyvitteleen ja puhuun... eipä kait sitä ollu rohkeutta lähtee 3 pienen muksun kans... ja rakkauttakin täyty olla, eniten kuiteski oli mulla uskoa, ett joskus viä kaikki on hyvin... nyt tuntuu, että en ole turhaan uskonu...

raskas tiehän tää on ollu, reilu 2 vuotta asioita puitiin, puhuttiin,itkettiin....
nyt kolmisen vuotta tunnustuksista, aiemmin kiisti kaikki eikä mulla ollu varmaa tietoo ennemmin enkä kyllä kaikkee tiennytkään... enhän paljoo kulkenu missään, ku työ, koti ja lapset työllisti täysin. ja ystävistäkin pari osoittautui miehen huoraamiskavereiks, joten en heiltäkään voinu kuulla... ja jossain vaiheessa tuntu aivan samalta tehköön mitä tekee.. mut kyllähän nainen huoraamisen vaistoo...

siitä olen onnellinen, etten katkeroitunu ja olen pystyny antaan anteeksi, luottamuksen täys palautuminen on vielä kesken... nyt olen jo sentis oppinu siihen, ett mieskin osallistuu kotihommiin ja lasten kans oleiluun yms. aluksi oli vaikeeta tottua, ett mies onkin meidän kans...

täs jotain tästä stoorista...

sepä onkin varmaan sit kinkkisempi juttu...

oma mieheni oli ""paskamainen"" monin tavoin, silläpä meillä muuttui niin moni asia kun hän muuttui.... aluksi kyllä oottelin , ett koska muuttuu entiselleen, oli vaikea uskoa muutosta... mut edelleen on ""kunnon"" mies, joten kai tuo muuttui jäädäkseen. silläpä nautin tästä hetkestä täpöllä, josko muuttuukin entiseksi, niin oonpahan nyt ymmärtäny nauttia.. entistä en kyllä enää katteliskaan.

en tiä kuinka avoimesti puhut vaimon kans esim seksistä, toiveistasi, hänen toiveista jne. meillä ainakin toimi rehellisyys ja suorapuheisuus tuossakin asiassa.
täytyy myöntää, ett luulin itseäni suht ""kylmäksi"" seksin suhteen, mutt oli hieno huomata melki 4-kymppisenä, ett vau olenkin kuuma kapistus... ja vielä oman miehen kans.

silloin aikoinaankaan pettämään en itse lähteny, vaikka ottajia kyllä ois ollu silloin harvoin, kun olin liikenteessä... on kai niin korkea moraali.

toivotan tsemppiä sulle. kokeilehan panostaa siihen omaan vaimoon muiden sijasta... mut eihän sitä toista väkisin saa innostuun, sit teet omat ratkasus. se on sun asias.

Naiset ja miehet ova yhtä ovelia. Nainen on perheen hallituksen puheenjohtaja ja mies on toimitusjohtaja. Naiselt on kysyttävä lupa kaikkiin tekemisiin, aina.

Jos seksiä ei saa muuten, niin masturboikaa. Kumpikin kärsii ajoittaisesta puutteesta, mutta se menee ohi. Seksin puutteeseen ei ole kuollut kukaan eikä kuole, vaan ihmisiä kuolee paljon enemmän muihin asioihin, kuten tauteihin, onnettomuuksiin, itsemurhiin, murhiin, tappoihin, törkeisiin pahoipitelyihin ja moniin muihin asioihin.

Hankkikaa oma elämä ja menkää lääkäriin, jos olette kyvyttömiä seksiin, sekä miehet, että naiset.

Tavallaan noinkin, metsuri, kun järkiperisesti ajattelee. Mutta kun on ne tunteet? Parit nauttivat varmaan eniten silloin, kun on myös tunneyhteys, läheisyys ja aitoa keskittymistä toiseen, ei vain itseen.