Ovulaatiokipuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muillakin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muillakin?

Vieras
Tämä nyt ei varsinaisesti kuulu tänne, mutta...
Onko muilla kovia alavatsakipuja ovulaation aikoihin siis kierron keskivälillä??
Aiemmin olen tuntenut lieviä tuntemuksia, mutta minulle tehtiin viime tammikuussa sektio ja nyt siis reilu 10 kk vauva jota vielä imetän.
Menkat alkoi n 6 viikkoa synnytyksen jälkeen, imetyksestä huolimatta..

Viime yönä heräsin alavatsakipuun ( ollut joskus aiemminkin kierron keskivaiheilla, mutta ei näni kovaa) joka tuntuu eniten vasemmalla alavatsalla, jonkin verran myös oikealla. Painon tunne kuin kivi painaisi, ja kun liikku niin tuntuu kuin se "kivi" liikkuisi mukana ja saa aikaan epämiellyttävän olon ja kipua. äkkinäiset liikkeet sattuu, jomottaa, pakottaa ja tuntuu epämiellttävältä.
Alavatsalla siis inhottava tunne.

Minulta poistettiin myös sektion yhteydessä toisesta munasarjasta pieni kysta.

Onko kellään muulla vastaavaa??
Itseäni alkoi huolettamaan , että onko tämä ovulaatio kipua vai jotain muuta josta täytyisi huolestua!

Kiitos kaikille jotka vaivautuvat vastaamaan.

Kiinnitin huomioni kun mainitsit että tuntuu enemmän vasemmalla...Tietty voi olla oviskipuja mutta mulla oli raskauden jälkeen usein alavatsakipua ja tuntui selvästi joku möykky joka liikkui vatsassa.Kävin naistentautien lääkärillä ja vastaus oli tämä:raskauden jälkeen vatsanpeitteet ovat ohuemmat johtuen niiden venymisestä.Tällöin suolen toiminnan tuntee selvemmin kuin yleensä.Elikkä tunne siitä että joku "liikkuu" vatsassa ja myös kipukin johtuu ulosteen kulkeutumisesta suolistossa,ja paksusuolihan on vasemmalla.Mulla usein tuo tunne oli selinmakuulla ollessani.Tää vois olla yks selitys noihin sun oireisiin mutta ei liity mitenkään siihen mikä kierronaika on menossa.

Itse sain vauvan viime maaliskuussa ja menkat alkoivat syyskuussa. Minulla on joka kerta ovulaation aikoihin ollut melko kovia kipuja, joihin olen jopa herännyt yöllä...Eli ennen raskautta en ikinä edes huomannut mitään ovulaatiokipuja, mutta nyt raskauden jälkeen tosiaan joka ovulaatiossa (tai ainakin uskon ovuloivani) on kovat kivut. Onkohan muilla samaa havaittavissa? Tietääkö joku mistä voisi johtua? Ehkäpä tuo vatsanpeitteiden ohentuminen voi olla yksi teoria.

Mullakin oli aikoinaan menkkojen kierron puolivälissä (muistaakseni just vasemmalla puolella) alamahassa tosi inhottava tunne. Sitten söin e-pillereitä muutaman vuoden, jolloin mitään oviskipuja (?) ei tuntunu. Lopetin pillerit ja niitten jälkeen ehti tulla parit pillerittömät menkat, joitten välissä oli taas samanlaista mahakipua. Sit tuli raskaaksi eikä menkat oo vielä alkanu. Saas nähä, tuleeko mulleki taas ne kivut -ne oli niitä ei-kivoja päiviä:/

Minulla on ollut myös, tai ainakin luulen ovulaatiokivuksi, sellaista menkkamaista jomotusta, melko kovaa. Kestää vain vähän aikaa. Eikä tätä ole ollut ennen synnytystä. Synnytin alateitse.

Mulla sektiosta 13 kk ja pitkään on kans ollu samanlaisiakipuja.
Onko teillä kellään myös runsasta, limaista valkovuotoa?
Tai aiempaa runsaammat menkat, tummaa, melkein mustaa verta ja pitkään?
Ite oon menossa lääkäriinkin parin viikon päästä sulkemaan tulehdukset ym pois.

Lääkärissä kävin, tuli lähete vatsan ultraääneen... Lääkärikin tunsi vasemmalla alamatsassa "möykyn", epäili kyllä että olisiko vaan suolessa tavaraa, mutta joka tapauksessa pisti verikokeisiin, kakkanäyte pitää kuskata(?!) ja sit toi ultra.
Toi valkovuoto on kuulemma ihan normaalia, vaikka on noin runsasta. Tulehdusta ei oo, niin ja klamydiatestikin otettiin.

Kerrankin ihan terveyskeskuslääkäri ottaa vaivat tosissaan, menin jo sinne sellaisella asenteella, et jos lääkäri ei heti keksi mistä vois olla kyse ni sanoo jotain et seuraillaan tai muuta pätevää.

Tulenpa sitten taas ens viikolla ilmottelemaan lisätietoja.

Vastasin jo ap:lle ensimmäisenä mutta lisään vielä että kun itse kävin kyseisestä vaivasta lääkärillä niin sanoi monien naisien käyvän saman asian takia,ja useimmiten se syy tuo mitä jo kirjoitin;suolessa tavaraa niinkuin apulis mainitsi.Mutta hyvä aina selvittää jos itseä asia huolestuttaa.

Yhteistyössä