P*rkeleen päivystys ja äitipoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Januliittus

Aktiivinen jäsen
19.12.2007
4 359
0
36
Jyväskylä
Menin päivystykseen siskoni kanssa ku en niitä liikkeitä ole viikkoon tuntenut. Eivät ottaneet sinne vastaan, joten soittivat äitipolille että ottavatko sinne. No vastaus kuului että ei noilla viikoilla (16+4) tunne vielä mitään liikkeitä, joten emme ota vastaan.

ja minä siis olen tuntenut liikkeet tosi hyvin, mut nyt en ole viikkoon tuntenut mitään :( jos joku siis ei aikaisempaa aloitusta lukenut.

Oho! Minä ainakin tunsin ennen rv. 16 liikkeet ihan selvästi.
Lohdun sana, minä kävin tuossa vaiheessa kuunnelluttamassa sydänäänet, kun liikkeitä ei yhtäkkiä mukamas tuntunutkaan. Ja noilla viikoilla moni muukin on käynyt extra-käynnin, kun ne liikkeet yhtäkkiä hävisivät.

Ei meilläkään oteta äitipolille alle 22 viikkosia, kuuluvat gynenpolille. Mut siis tottahan se on, että noilla viikoilla ei vielä kovin hyvin ne liikkeet aina tunnu. Välillä voi tuntua ja välillä ei. Silti kaikki voi olla kunnossa :) Soitapa huomenna neuvolaa, että kuuntelevat vaikka sydänäänet.

kun noilla viikoilla ei voi tehdä mitään jos sikiön syke loppumassa/loppunut... sä ehdit sen tiedon saada arkenakin, neuvolasta

kun se on nyt vaan niin että osa raskauksista keskeytyy vielä noillakin viikoilla... ikäväähän se on kun omalle kohdalle osuu

Alkuperäinen kirjoittaja sorry:
kun noilla viikoilla ei voi tehdä mitään jos sikiön syke loppumassa/loppunut... sä ehdit sen tiedon saada arkenakin, neuvolasta

kun se on nyt vaan niin että osa raskauksista keskeytyy vielä noillakin viikoilla... ikäväähän se on kun omalle kohdalle osuu

Juu mut mielummin mä olisin tänään halunnut tietää onko pieni enää matkassa mukana. Yksikin päivä on mulle liikaa jos se ei enää olisikaan elossa. Esikoisen kanssa raskaus meni liian pitkälle vakavan sairauden takia ja nyt haluan sen mahdollisimman pian ohi jos on huonosti käynyt.

Odottaminen se pahinta onkin, ihan kamalaa. Joten ymmärrän ap:n huolen hyvin!

se nyt on vaan niin että tässä maassa ei päivystysaikana = iltaisin viikonloppuisin hoideta kun "päivystys"tapauksia eli silloin kun on hengenlähtö lähellä, käytännössä se tarkoittaa että päiv.pkl on täynnä ittensä humalassa kolhineita eikä hengenlähtö oöe lähelläkään
nim. kyllästynyt sh

se nyt on vaan niin että tässä maassa ei päivystysaikana = iltaisin viikonloppuisin hoideta kun "päivystys"tapauksia eli silloin kun on hengenlähtö lähellä, käytännössä se tarkoittaa että päiv.pkl on täynnä ittensä humalassa kolhineita eikä hengenlähtö oöe lähelläkään
nim. kyllästynyt sh

Näinhän se on :/

nim. kyllästynyt sh
Noinhan se menee. :/

Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
mut mun mielestä huolestuneet äidit pitäis ottaa aina tosissaan..

kuitenkin on se, että usein tällaisissa tapauksissa huolestunutta äitiä pidetään hysteerikkona ja hänelle suurin piirtein naureskellaan....:(

Alkuperäinen kirjoittaja Totuus:

kuitenkin on se, että usein tällaisissa tapauksissa huolestunutta äitiä pidetään hysteerikkona ja hänelle suurin piirtein naureskellaan....:(

Auts! :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Jiscoana:
Alkuperäinen kirjoittaja Totuus:

Auts! :ashamed:

Mut entäs jos äiti olisikin oikeassa että kaikki ei ok. Ja toiset nauraa. se ei ole reilua

älä hätäile. ehkä kohtu vaan kasvanut, ja vettä tullu lisää ja vauva on vielä niiiiin hentoinen ja pieni, niin nyt hävis ne liikkeet. on ehkä eripaikassakin.
ihan normaalia jos noilla viikoilla vielä liikkeet katoaa. itselläni kadonnut joskus yli 20 viikoillakin vielä. ja kahdessa ekassa tunsin ekat liikkeetkin vasta rv21 :)

Yhteistyössä