Pääkaupunkiseudulle alkanut syntyä maahanmuuttajien keskittymiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
poikia3: Mä ottaisin tänne meidän nurkille ilomielin vastaan katettuja basaareja. Etniset kaupatkin olisivat tervetulleita. Tämän lähiön asukasmäärä vaan ei taitaisi riittää tuomaan toimeentuloa näiden liikkeiden pitäjille.

Mä näen suurimpana ongelmana sen, että nämä ihmiset keskitetään asumaan tietyille alueille ja tiettyihin taloyhtiöihin. Se ei ole sen paremmin heidän kuin meidänkään edun mukaista. Jos nämä ihmiset sijoitetaan asumaan valtaväestön keskelle, he vielä kieltä osaamattominakin ympäristöään havaitsemalla oppivat, miten tässä kulttuurissa on tapana elää.

Eilen bussipysäkillä kuullosti tosi mukavalta, kun kaksi nuorta somalinaista puhui keskenään suomea. Vielä, kun me suomalaiset hyväksymme heidät erilaisesta pukeutumisestaan ja ihonväristään huolimatta työelämään, olemme jo hyvällä mallilla kohti hyvää monikulttuurisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kajaanista:
Heitetäänpä tähän ketjuun nyt näkemystä vähän täältä pohjoisemmastaki suunnasta :)
Täällä kajaanissakin on erääseen kaupunginosaan majoitettu PALJON mamuja, itsekki asuin ennen alueella, mutta oli pakko muuttaa karkuun sieltä.
Koskaan ei ole "tummat neekerit" ja "ryssät" aiheuttaneet mitään ongelmia tai pelkoja, mutta (anteeks nyt vaan) nämä helvetin terroristin näköset mokkak***it on ihan älytöntä porkukkaa!! Jumalauta saat pelko persiissä kulkea kun on aina 3-7 äijän lauma perässä hiippailemassa ja huutelemassa perään, suomen kieliki sujuu hyvin; p*llut, h*orat jne tulee oikein sievästi suusta:)
Ja itselle on käynyt niin että olen tehnyt rikosilmoituksen yhtä tälläistä vastaan raiskauksen yritykestä, niin poliisitkin sanoo että "eipäniille oikeen mitän voi...".
Edellisessä vuokra-asunnossa oli ongelmia joka päivä näiden kultamamujen pentujen kanssa; paskovat hiekkalaatikolle, ulko-ovien eteen, rikkovat lamppuja, autojen ikkunoita, ssylkevät päin ja varastavat.
Pyykkitupaan en enää uskaltanut sen jälkeen yksin mennä kun olin viimeisillään raskaana ja nämä huivipää eukot alkaa sylkeä päin naamaa jne.
Ja toinen ryhmä mitä kannattaa varoa täällä on nämä "hierontalaitosten naiset", paikallisesa yökerhossa näillä on jo oma rikollisliiga, nyysivät naiset käsilaukkuja, varastavat sisällön ja heittävät laukut menemään.

Näin meillä :) Kyllä tämä monikulttuurisuus on niin helvetin hienoa :)

Olisit onnellinen=) Kaikki eivät ole vielä päässeet nauttimaan monikulttuurisuuden riemuista=) Olen melkein kateellinen sinulle ;)

Yksi syy Myyrmäestä pois muuttooni oli juuri se, että siellä kuhisee maahanmuuttajia. En ole rasisti, mutta en vaan jaksanut sitä "huutoa" ja "älämölöä", jota heidän normaalipuheensa on ja muutenkin heillä on niin erilaiset tavat kuin suomalaisilla.
Kun asumiseni itse maksan, niin maksan siitä, että asun paikassa jossa viihdyn.
Kohta lakkautuu koko Myyrmannin kauppakeskuskin, kun ei niillä "sossunlapuilla" sentään kauppakeskusta hengissä pidetä =(