Pääkaupunkiseudun asumisesta apuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sienna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Mä olen asunut itä-helsingissä yli 30 v. ja koskaan ei ole tarvinnut pelätä.
Hyvät palvelut ja paljon luontoa ja metro on todella kätevä. Junat jäätyy joka talvi mutta metro menee maan alla niin kerkeää sulamaan (ei kylläkään koko aikaa maan alla)

Jokaisessa paikassa on ongelmansa ja joka paikasta löytyy häiriköitä ...

Niin samaa mieltä, itäisessä Helsingissä asunut koko ikäni yhtä välivuotta lukuunottamatta. Asumisviihtyvyys riippuu niin paljon siitäkin, millaiset naapurit sattuu saamaan. Rauhallinen, hyvämaineinen alue muuttuu helvetiksi, jos naapuriin sattuu osumaan narkkari tms. Eikä nää lähiöt todellakaan enää ole mitään betonihelvettejä, ainakaan Myllypuro missä oon asunut kohta 18 vuotta.

Melkoisen turhauttavaa kysellä isolta joukolta ihmisiä minne kannattaisi muuttaa, jokaisella on jotain sanottavaa ja ennakkoluuloja tietyistä alueista, jotka eivät välttämättä pidä yhtään paikkaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Melkoisen turhauttavaa kysellä isolta joukolta ihmisiä minne kannattaisi muuttaa, jokaisella on jotain sanottavaa ja ennakkoluuloja tietyistä alueista, jotka eivät välttämättä pidä yhtään paikkaansa.

Niin se on. Makuja on monia ja ennakkoluuloja. Monet ovat saattaneet kuulla joltain jostain alueesta ja päättävät että sinne eivät koskaan edes mene.

Huumeita, häiriköitä, juoppoja löytyy joka paikasta. Myös varakkailla alueilla käytetään huumeita ja niistä löytyy huumeruiskuja lasten leikkipaikoilta...

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Mä olen asunut itä-helsingissä yli 30 v. ja koskaan ei ole tarvinnut pelätä.
Hyvät palvelut ja paljon luontoa ja metro on todella kätevä. Junat jäätyy joka talvi mutta metro menee maan alla niin kerkeää sulamaan (ei kylläkään koko aikaa maan alla)

Jokaisessa paikassa on ongelmansa ja joka paikasta löytyy häiriköitä ...

sama täällä, sen sijaan sain pelätä Kalliossa kun niin paljon narkkareita ym.
Itä-Helsingissä on hyvä asua.

Mä olen asunut ympäri Helsinkiä ja myös Espoossa ja Vantaalla. Itse viihdyin parhaiten Vuosaaressa ja Lauttasaaressa, meri lähellä ja hyvät kulkuyhteydet ja palvelut ja vehreä asuinympäristö. Metrolla on kyllä helppo kulkea lastenkärryjen kanssa, en tykkää junista ja busseista.

Suosittelen Tikkurilan aluetta tai lähistöä:)Hyvät kulkuyhteydet ja toimintaa lapsille ja aikuisille.
Tikkurila, Viertola, Maarinkunnas, Hiekkaharju, Simonkylä/Simonmetsä(asunnot halvempia kun ovat vanhempia), Kartanokoski, Koivuhaka,Satomäki, Jokiniemi.Tuossa sellaisia alueita joille itse voisin muuttaa.
Henlsingin puolta on sitten Ala-Tikkurila, mutta sekin kiva.Ja Suutarila.

Kannattaa huomata, että pääkaupunkiseudulla junat ja metro eivät ole ainoita julkisia kulkuvälineitä. Bussiverkosto on tosi hyvä, ja melkein joka paikasta pääsee bussilla, eikä tarvi pitkästi kävellä bussipysäkille. Ja suurin osa busseista on matalalattiabusseja, eli helppo mennä rattaillakin.

Itse Espoossa asuvana voin kehua Espoota, täällä ei kovin paljon niitä huonoja alueita olekaan. Ainoastaan juuri ihan radanvarsi, etenkin Espoon keskus ja sen ympäristö ovat vähän huonomaineisempia.

Näin espoolaisena sanoisin Espoosta, että Espoon keskus ja Eestinmalmi yms. on sellaisia seutuja mihin en ikinä muuttaisi, samoin nykyään Leppävaara. Lepuski on muuttunut viimeisen viiden vuoden aikana hirveästi - eikä parempaan suuntaan. Matinkylästä ja Olarista toiset tykkää, minä en. Tapiola ja Mankkaa ovat kivoja alueita, mutta kalliita. Tuolta perukoilta saa halvemmalla, mutta en tiedä millaisia alueita ne on asua (esim. Kalajärvi ja Karhusuo) ja sieltä ei liikkuminen ole yhtä helppoa.

Itse muutimme poikamme synnyttyä kerrostaloon Koskelaan. Neliömetrihinta kolmiosta n. 2000e (putkiremppa ei tehty, tulee n. 15-20v päästä). Tosin talo on tyypillinen 70-luvun boksi, mutta luonto on ihana ja kaupungin keskusta 5km päästä. Asukkaat "tavallisia" duunareita, meidän talossa aika iäkkäitäkin. Baaria ei ole kilometrin säteellä (mikä isää vähän harmittaakin;)), kauppa ja päiväkoti/ala-aste kylläkin.
Eli kyllä lähempänäkin keskustaa löytyy vielä jokseenkin edullista rauhallista asumista

Olen asunut Espoossa yli 20 vuotta ja niistä viimeiset 4 vuotta Lintuvaarassa. Ihanan rauhallinen omakotitaloalue (paljon lapsiperheitä). Mainio sijainti Leppävaaran pohjoispuolella. Bussilla pääsee Leppävaaraan muutamassa minuutissa. Matkaa ei tosin ole kuin muutama kilometri eli kävellenkin pääsee. Alueella on päiväkoteja ja kouluja. Suosittelen. Hinnat tosin ovat aika kovia. Naapurustossa juuri myynnissä omakotitalo n. 500 000 eurolla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suosittelen Tikkurilan aluetta tai lähistöä:)Hyvät kulkuyhteydet ja toimintaa lapsille ja aikuisille.
Tikkurila, Viertola, Maarinkunnas, Hiekkaharju, Simonkylä/Simonmetsä(asunnot halvempia kun ovat vanhempia), Kartanokoski, Koivuhaka,Satomäki, Jokiniemi.Tuossa sellaisia alueita joille itse voisin muuttaa.
Henlsingin puolta on sitten Ala-Tikkurila, mutta sekin kiva.Ja Suutarila.

Olen samaa mieltä. Ehkä Ala-Tikkurilaan ja Kartanonkoskelle en muuttaisi huonojen lapsiperheiden palvelujen tai niiden riittämättömyyden vuoksi. Olen asunut myös eri puolilla Helsinkiä, ns. hyvillä ja huonoilla alueilla ja kaikissa alueissa on ne omat miinuksensa ja plussansa.

Tikkurilan seudussa on monta hyvää puolta perheelliselle: asuminen on hieman halvempaa kuin Helsingissä, löytyy kaikki palvelut ja harrastukset, on rauhallista ja yhteydet silti hyvät.

Yhteistyössä