Kyllä se kannattaa lähteä. Hoidon avullakaan alkava raskaus ei välttämättä ole helppo, sydäntä riipi yhden tutun epäonnistumiset ja luovuttamisen fiilikset. 30v ei oo vielä ees paha, kun suomes alkaa olla tyypillisin ikä saada siinä 28-35v esikoinen.
Ensimmäinen juttuhan on se kartotus että missä se vika piilee, jos sitä on. Mun yhtä tätiä pidettiin syyllisenä 13v yrityksen jälkeen lapsettomuuteen, kävivät lääkäreilläkin jne. mut kun mies vaihtu tuli sit lapsikin.
Ihan epäreilua että oman lapsen saaminen on joskus kamalan vaikeaa ja sitten taas toisinaan se on se yksi hiton kerta ja se oli sitten siinä vaikkei ollu tarkotuskaan.
Itse alan pian painia ehkäisymenetelmien kanssa, niin monet todettu huonoiksi ja streilisaatioon ei näillä vuosilla edes itse halua vaikka luulen että perheemme lapset on nyt ihan justiinsa tässä. Sinulle ap vaan tsemppivä ja pistä vaikka kalenteriin ylös että tuolloin aikaa lekuriin ja sitten unohdat vauvan tekemisen ja rentoudut (ilman ehkäisyä) sinne asti. Joskus on kuulemma se "no ei sit tuu" asenne tehny temppusa ja on tullutkin heti. Mun äiteellä on 7 raskautta ja 5 lasta, että ei se pari keskenmenoa vielä toivotonta ole.