Pääsen pitämään unikoulua

hyytikyppynen

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
26 410
8
38
puurajan takana
Veljen ja sen vaimon vuoden ikäselle. Ei vielä päätetty tulleeko se herra reuhaamaan yöt tänne vai menenkö veljen tykö. Ne on yrittäny itekseen ilman havaittavaa tulosta, heräilee pitkin yötä ja nukkumaan menoki on yhtä taistelua. Mie olen nuita unikouluja pitäny useammallekki vauvalle, omalle ei ole tarvinnu onneksi, niin ojensin sitte auttavan käden ja sanoin että voin tulla valvomaan ja tappelemaan sen poikasen kanssa :kiss:

Olivat jo käyttäny lääkärissäki sen että jos ois jotaki allergiaa mut ei löytyny mittään, terve poika jolla vaan nukkuminen hankalaa. Neuvolasta olivat saanu ohjeet unikoulun pitämiseen mut ihan yhtä tyhjän kans oli ollu vaikka kuinka kauan olivat yrittäny. Mulla on vauvojen kans hermot rautaa enkä varmasti anna periksi vaikka kuinka huutais ja pistäis vastaan, joten lempeästi aion sen opettaa nukahtaan itekseen ja nukkumaan kans.
Meillä ei tuo oma tirppana ole tosiaan pahemmin öisin valvonu, sairaana vain ja on osannu hyvin nukahtaa itekseen aina. Kai mie olen jotenki alitajusesti sen siihen opettanu vaikkei tarkotus olekkaan ollu...

Toki jos se herra tänne tullee nukkumaan niin saa meijän mini painella veljen tykö nukkumaan... :saint:

OI! Tuollaisia sukulaisia kun ois lisää. :) Teet kyllä niin suuren palveluksen. Meillä itsellä on unikoulu harkinnassa, mutta odotetaan vielä pari kuukautta ja suljetaan myös pois allergiat.

Oot kyllä huippu! =)

Se voi olla että beibi nukkuu sun kanssa kuin enkeli. Samoin kävi meillä kun äitini tuli vieroittamaan meidän tyttöä tissistä.
Mun kanssa itki ja kiukkusi kaikki yöt, mummon kanssa nukkui kuin pikkupossu.

Se miten sen unikoulun toteutan selviää mulle ekan yön aikana. Mulla ei ole hajuakkaan minkälainen napero se nuitten unijuttujen kans on. Ikinä en ole huudattanu yhtään lasta, siis tottakai ne itkee mut yksin en ole jättäny itkemään enkä jätä. Keksin sille jonku rauhottumiskeinon, siis että oppii yöllä herätessä nukahtaan itekseenki. Meillä tytöllä toimii rauhotuskeinona uniriepu.
Ja se voi olla että se nukkuu minun kans kiltisti, mut jos niin käy niin annan nyt veljen vaimon nukkua pari yötä rauhassa ja sitte otan sen matkaan siihen unikoulutukseen niin selviää pojun todellinen luonto :D

Tuletko meillekin? :flower:
2v2kk on tosi hankala tapaus ja alkaa mennä usko pikkuhiljaa...Nukkuu kyllä hyvin kunhan vaan saan sen nukahtamaan, saattaa mennä 1,5h ja vieressä pitää maata...|O

Pitäs varmaan laittaa jonotuslista, serkku ehti jo varata minut niitten vauvalle seuraavaksi :D Ja juu, mie tiän että olen ihana :rolleyes: Mutko valvon muutenki öisin niin sama kai se on valvoa kiukkuavan lapsen kanssa niin saa ne nukkua joita nukuttaa :D Toisekseen vaikka ite sanonki, mie olen aika hyvä tuossa unikouluhommassa :D En ole vielä epäonnistunu. Enkä aio epäonnistua.

Mene mieluummin sinne pojan luo kouluttamaan, ettei lipsu taas vanhaan rutiiniin kun paikka vaihtuu.
Ja onnea matkaan (t. useasti yrittänyt, mutta katkerasti epäonnistunut niinikään vuoden ikäisen äiti)

Mene mieluummin sinne pojan luo kouluttamaan, ettei lipsu taas vanhaan rutiiniin kun paikka vaihtuu.
Ja onnea matkaan (t. useasti yrittänyt, mutta katkerasti epäonnistunut niinikään vuoden ikäisen äiti)

Tuoki ihan totta kyllä... Tähän saakka minun unikoulutettavat on tullu minun tykö, ja onneksi jokanen on jatkanu kotona sitte kunnon nukkumista, eikä ole entiseen palanneet..

Allergiat ei monesti lääkärikynnin aikan löydykään vaan se on aika pitkäjänteistä työtä selvittää ruokavalioilla, onko niitä vai eikö ole. Ruokavaliot tehdään läkärin opastuksella.

[QUOTE="vieras";22263317]Allergiat ei monesti lääkärikynnin aikan löydykään vaan se on aika pitkäjänteistä työtä selvittää ruokavalioilla, onko niitä vai eikö ole. Ruokavaliot tehdään läkärin opastuksella.[/QUOTE]

Joo, siis tuosta lääkärikäynnistä on jo aikaa ja ruokahommia ovat testaillu mutta ei ole auttanu. Allergiahommat tiiän kyllä erittäin hyvin, omasta takaa ja oman lapsen kohalta, jatkuvasti saahaan sitä taistelua käyvä. Siksi nimenomaan niitä allergioita olivat alkanu epäillä ko meijän suvussa ovat aikamoisena rasitteena vaikkei veljellä esim ole mittään allergioita ollu ikinä.

Joo, siis tuosta lääkärikäynnistä on jo aikaa ja ruokahommia ovat testaillu mutta ei ole auttanu. Allergiahommat tiiän kyllä erittäin hyvin, omasta takaa ja oman lapsen kohalta, jatkuvasti saahaan sitä taistelua käyvä. Siksi nimenomaan niitä allergioita olivat alkanu epäillä ko meijän suvussa ovat aikamoisena rasitteena vaikkei veljellä esim ole mittään allergioita ollu ikinä.

Se on hyvä että on selvitetty kunnolla. Ainahan tietysti on se huonompi mahdollisuus, että allergiat ovat niin monelle ruualle, ettei oireilu lopu dieeteillä. Toivottavasti ei näin kumminkaan ja unikoulu auttaa. Monesti olen miettinyt, että monikohan unikoulutettavista on oikeasti allergikko, joka herää kipuun.

[QUOTE="vieras";22263399]Se on hyvä että on selvitetty kunnolla. Ainahan tietysti on se huonompi mahdollisuus, että allergiat ovat niin monelle ruualle, ettei oireilu lopu dieeteillä. Toivottavasti ei näin kumminkaan ja unikoulu auttaa. Monesti olen miettinyt, että monikohan unikoulutettavista on oikeasti allergikko, joka herää kipuun.[/QUOTE]

Niinpä. Toivoa soppii että jos allergioita ois niin oireilis muutenki, esim meillä tytöllä on ihottuma ja silmien vetistely, haukkuvaa yskää ja rohinaa jopa tullu tietyistä ruuista. Oireet loppunu ko joku ruoka-aine jätetty pois. Kananmuna on erityisen pahana, tuntuu että tarvi lapsen ko nähä kananmuna niin leviää ihottuma ympäri kehoa.
Kyllähän kipuitkun tunnistaa kuitenki yleensä aika hyvin.

Yhteistyössä