Pääsin yli petetyksi tulemisesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se petetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

se petetty

Vieras
Mun mies petti mua 2,5 vuotta sitten. Olimme juuri saaneet esikoisemme, vuosien lapsettomuuden ja hoitojen jälkeen.
Mies oli aloittanut tekstarin vaihdon erään naisen kanssa, pikkutuhmaa juttua. Eräänä iltana saatuivat baarille samaan aikaan ja nainen vei miehen kotiinsa. Mies oli aika pian tullut järkiinsä ja peruuntui, soitti mulle kun oli vielä laittamassa kenkiä jalkaansa tuulikkaapissa. Sinä yönä koko tarina tuli mun tietoon. Olen varna että tiedän kaiken tuosta tapahtumasarjasta.

Tottakai loukkaannuin, petyin, ahdistuin. Ero pyöri mielessä ja välillä mieskin kallistui siihen ajatukseen.

Tapahtuma on käyty läpi moneen kertaan ja tänä päivänä huomaan etten enää edes meinaa muistaa koko asiaa.

Tavallaan tuo asia muutti elämämme paremmaksi. Ne syyt jotka jotivat tuohon, selvitettiin vihdoinkin. Ja kyllä, tässä tapauksessa voidaan puhua että ajoin itse miehen tuohon tilanteeseen. Tiesin sen jo silloin ja muistan sen vielä tänäkin päivänä.
Vaikka ymmärrän hyvinkin miksi näin pääsi käymään, tuntuu se silti pahalle. Ei enää kuitenkaan. Osaan pitää sitä asiaa jo sellaisena käännekohtana joka auttoi meidät tähän pisteeseen.

Meillä on nyt toinenkin lapsi. Elämä jatkuu, olemme onnellisia.

Mies oppi puhumaan asioistaan jo vähän paremmin, minäkin opin ottamaan hänet huomioon. En enää sulje häntä pois kun asiat painaa mieltä. Otin itseäni niskasta kiinni ja pistin itseni ja elämäni kuntoon, nyt en voi enää valittaa saamattomuuttani eikä tarvitse hävetä itseään. Kun omat asiat on kunnossa, voi toiseen keskittyä aivan eri tavalla.

Onhan se ikävää että jotain tälläistä pitää tapahtua ennen kuin silmät aukeaa. Pettäminen on kuitenkin aika yleistä, ja täälläkin palstalla siitä paljon puhutaan. Tulen väkisinkin kuvitelleeksi aina kun luen jonkun kertovan epäilyksiä pettämisestä että onkohan nainen samanlainen kuin minä, ja mies kuin mieheni. Ehkä oman kokemukseni kautta luulen että vikaa täytyy olla molemmissa, eihän aidosti onnellinen petä?

Mutta tiedän että onnen voi rakentaa uudestaan. Töitä se vaatii hemmetisti mutta kyllä se onnistuu. Toista voi rakastaa paljon mutta olla silti pettynyt. Ja elämässä tulee vaiheita milloin on itsekkin hukassa, tuore äitiys, ikäkriisi, läheisen menetys yms.

Itse pidän tärkeimpänä oppina sitä että toista ei voi odotuttaa loputtomiin. Ei kaikki muut asiat saa mennä puolison edelle.

Vaalikaa niitä liittojanne! Hyväkin liitto voi kaatua tyhmiin asioihin... ihan turhaan.

[QUOTE="vieras";23246048]"Mies oli aika pian tullut järkiinsä" = ei ottanut eteen vaikka mitä yritettiin.[/QUOTE]

He eivät olleet asunnossa kahdestaan. Koko porukka oli samassa huoneessa koko ajan.

Koskaanhan en voi olla varma mutta ison työn on kyllä moni ihminen tehnyt että kaikkensa tekisiivät vain valehdellakseen minulle.

Mutta ihan kiva kun bongasit sen tärkeimmän pointin koko jutusta.

Se on hyvä että miehesi kertoi sinulle kaiken ja saitte asian käytyä yhdessä läpi.
Kuitenkaan liittoa ei voi vaalia yksin, jos toinen ei osallistu, kysymykset jää avoimiksi ja itse tapauskin tulee tietoon toista kautta kuin suoraan mieheltä. Tarinoita elämästä pettämisen jälkeen on monia, toivottavasti muistat myös sen kun luet täältä näitä ketjuja asiasta.

Se on hyvä että miehesi kertoi sinulle kaiken ja saitte asian käytyä yhdessä läpi.
Kuitenkaan liittoa ei voi vaalia yksin, jos toinen ei osallistu, kysymykset jää avoimiksi ja itse tapauskin tulee tietoon toista kautta kuin suoraan mieheltä. Tarinoita elämästä pettämisen jälkeen on monia, toivottavasti muistat myös sen kun luet täältä näitä ketjuja asiasta.

Aamen. Läheskään kaikki pettäjät eivät kadu tekojaan, vaikka niin puolisolleen väittäisivätkin. Todella moni pettää uudestaan heti, kun pöly on vähän laskeutunut. Ei kannata olla liian sinisilmäinen ja luulla, että pettäminen aina loppuu katumalla ja puhumalla.

Tottakai tiedän että tarinoita on monenlaisia. Mutta koen silti että usein niistä kuultaa läpi juuri se sama mitä olin itsekkin. Ja ei sekään anna toiselle oikeutta pettää.

Meidän liitto on aina ollut hyvä, mies on todella upea ja osallistuva, ymmärtäväinen. Ei käy baareissa edes joka vuosi, hoitaa lapsia enemmän varmaan kuin minä, huolehtii meistä kaikin tavoin. Siis oikea kunnon mies. Mutta hän väsyi koska ei saanut itse tilalle mitään. Itse ryvin itsesäälissä monesta syystä, olin ylipainoinen, lapsettomuus-kriisi ei meinannut hellittää ja sitten vielä äitiys joka veti niin mukanaan että mies oli kuin ylimääräinen. Olin kaikin tavoin aika rasittava ihminen suoraan sanottuna. Tämän tapauksen johdosta heräsin.

Nyt osaan rakastaa myös itseäni ja ottaa miehenkin eri tavalla huomioon.

Joka liitossa on omat ongelmansa ja kaikki me olemme erilaisia. Joillekkin se pettäminen on pikku juttu, vähän rupes haluttamaan kivan näköinen tyyppi. Toisilla se on pakotie arjesta. Kenellä mikäkin. Meille se oli tosiaan "häläri"

Kiitos sulle, fiksuja sanoja =)

Kuulostaa vähän oudolta. Mies lähti isommalla porukalla naisen luona käymään ja olivat koko ajan samassa huoneessa. Siis naiko ne siellä muiden katsellessa vai mitä? Jos mitään fyysistä ei tapahtunut, niin ei ole kovin pahaa pettämistä (jos nyt ollenkaan pettämistä) ja varmaan helppo unohtaa koko juttu, jos mitään ei edes tapahtunut. Jos taas paneskeli naisen kanssa muiden katsellessa, niin kyllä vähintääkin häiriintyneeltä kuulostaa.

[QUOTE="vieras";23246427]Kuulostaa vähän oudolta. Mies lähti isommalla porukalla naisen luona käymään ja olivat koko ajan samassa huoneessa. Siis naiko ne siellä muiden katsellessa vai mitä? Jos mitään fyysistä ei tapahtunut, niin ei ole kovin pahaa pettämistä (jos nyt ollenkaan pettämistä) ja varmaan helppo unohtaa koko juttu, jos mitään ei edes tapahtunut. Jos taas paneskeli naisen kanssa muiden katsellessa, niin kyllä vähintääkin häiriintyneeltä kuulostaa.[/QUOTE]

Eivät harrastaneet seksiä, olivat suudelleet kuitenkin. Itseäni eniten loukkasi se puhelimella tapahtunut yhteydenpito. Ja se kuka se ihminen oli mutta kuitenkin siinä helpotti myös se että tiesin heti ettei syvemmistä tunteista ole kuitenkaan kyse. Mies itse sanoi että juuri tämä kyseinen ihminen sen takia koska tiesi että on ns. "helppo", löyhä moraalinen. Ei ollut suurta kynnystä ottaa yhteyttä koska tiesi että lähtee ihan varmasti leikkiin mukaan.

Totuus on se etten tietenkään voi tiettä 100 varmaksi onko minulta pimitetty tietoa, onko tapahtunut seksiä yms. Mutta koko tilanne oli sellainen kun lähti purkautumaan että mies kyllä laittoi kaiken peliin. Koin kyllä että ei ole tarvetta epäillä muuta.

Mies otti myös yhteyttä parhaaseen ystävääni koska tiesi että hänen kanssa puin asiaa paljon. Mies oli myös avoin muille jos tilanne sitä vaati.

No ihan varmasti loukkasi tuokin jo ja onneksi ei ollut seksiä. Sitä olisi varmasti vaikeampi unohtaa, itse en ainakaan pystyisi, mutta tuon ehkä voisinkin antaa anteeksi vaikka vaikeaa sekin olisi.

Yhteistyössä