Päästäisitkö 11- ja 8-vuotiaat keskenään uimarannalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En päästäisi, etenkän sitä 8 vuotiasta mutta en myöskään 11 vuotiasta, koska ei osaa kunnolla uida. Jos lapsi ei suostu opettelemaan uimataitoa niin eipä ole rannallekaan asiaa.

Mutta joissain perheissä lapset näemmä saavat päättää nämä(kin) asiat ihan itse. Toivottavasti emme sitten lehdestä lue pieleen menneestä uimareissusta.

Alkuperäinen kirjoittaja huhheijakkaa:
En päästäisi, etenkän sitä 8 vuotiasta mutta en myöskään 11 vuotiasta, koska ei osaa kunnolla uida. Jos lapsi ei suostu opettelemaan uimataitoa niin eipä ole rannallekaan asiaa.

Mutta joissain perheissä lapset näemmä saavat päättää nämä(kin) asiat ihan itse. Toivottavasti emme sitten lehdestä lue pieleen menneestä uimareissusta.

Miten niin EI SUOSTU opettelemaan??? Sitähän se siellä rannalla harjoittelee, mutta vain silloin kun minä olen mukana.

Kuten sanottu, uimaan voi ja pystyy oppimaan muuallakin kuin uimakoulussa, vai oletko eri mieltä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miten niin EI SUOSTU opettelemaan??? Sitähän se siellä rannalla harjoittelee, mutta vain silloin kun minä olen mukana.

Kuten sanottu, uimaan voi ja pystyy oppimaan muuallakin kuin uimakoulussa, vai oletko eri mieltä?

No se uimarannalla räpiköiminen on hieman eri asia kuin todellinen uimataito. Pääpointit kuitenkin oli, että jos lapsi ei vielä osaa kunnola uida niin hänellä ei ole rannalle asiaa ilman aikuista valvojaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No se uimarannalla räpiköiminen on hieman eri asia kuin todellinen uimataito. Pääpointit kuitenkin oli, että jos lapsi ei vielä osaa kunnola uida niin hänellä ei ole rannalle asiaa ilman aikuista valvojaa.

Joo, tosta pääpointista olen kanssasi samaa mieltä. MUTTA osaan minäkin uida hyvin, vaikken eläissäni ole uimakouluja käynyt. Joten ei se tarkoita automaattisesti uimataitoa, vaikka todennäköisesti hyväksi onkin.

No minä kyllä haluaisin nähä sen 14-vuotiaan nuoren joka huolii äitinsä/isänsä kanssaan rannalle vahtimaan uimareissua =) Uimataidottomia en minäkään päästäisi mut jos uida osaavat kunnolla niin sitten vaikka voi se vahinko tulla vaikka uimataito olisi miten hyvä tahansa. Ylipäätään yksin uimaan lähtemistä ei varmaan suositella kellekkään oli kyse sitten lapsesta tai aikuisesta mutta jos yleiselle rannalle menee niin siellä kyllä yleensä sitä porukkaa kuitenkin on joten varmaan apuakin löytyy.