Paha mieli miehen sanoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Että minun pitäisi hankkia oma elämä. Helppo se on hänen puhua kun minä olen se joka on muuttanut ja perhe ja kaverit jäänyt entiselle paikkakunnelle ja hänellä on täällä kaikki. Minusta oli typerä veto sanoa noin.

No voi kurjuus mikä tilanne. Onko niin, ettet ole onnistunut löytämään sieltä kavereita? Minä olen asunut täällä vuodesta -98 lähtien ja täällä on tosi vaikea löytää kavereita. Harrastusten kautta löytänyt kyllä sitten samanhenkisiä tyyppejä.

Varmasti tuntuu pahalta, mutta... ei kukaan muu ole vastuussa onnellisuudestasi kuin sinä. Olet tehnyt rakkauden vuoksi isoja valintoja -vapaaehtoisesti? Silloin valintojen kanssa on elettävä. Ei siitä pitemmän päälle tule mitään jos oletat/odotat että vain se puoliskosi onnse kun tekee sinun elämästä onnellisen - eikä myöskään se että jossittelet taakse jäänneitä ystäviä. Siinä mielessä miehasi ehkä onkin oikeassa että voisit hankkia itsellesikin jotain mielekästä uudella paikkakunnalla (ei pelkkä patosuhde). Harrastus ehkä ja sitä kautta uusia ihmisiä elämään jne.

Älä pshastu, ikävästi miehesi on varmasti ilmaissut. Mutta ehkä asian takana pieni totuuden siemen? Pystyttekö juttelemaan riidan laannuttua asiasta vähemmän kärjityneesti?

No voi kurjuus mikä tilanne. Onko niin, ettet ole onnistunut löytämään sieltä kavereita? Minä olen asunut täällä vuodesta -98 lähtien ja täällä on tosi vaikea löytää kavereita. Harrastusten kautta löytänyt kyllä sitten samanhenkisiä tyyppejä.
Olen tosi huono ystävystymään enää, omat kaverit asuu muualla. Osin siis kai oma vika mutta ei siitä tule mitään.
Ap

Jos loukkaannuit, toivottavasti kerroit siitä myös miehellesi, etkä vain täällä?
Pyysi anteeksi? No mutta joka tapauksessa, vaikka loukkaannuitkin, niin voihan tuossa sanomisessa olla miettimistäkin? En tiedä tarkasti asioitanne eli sitä mihin tuo lause olennaisesti liittyi, joten voin vain heitellä yleisellä tasolla juttuja.

Ei "oma elämä" tarkoita ainoastaan (lähellä asuvaa) perhettä tai ystäviä ja erityisiä harrastuksia, vaan mm. jonkinlaista itsenäisyyttä ja itsenäisiä tekemisiä ja sitä, ettei puutu liiaksi/jatkuvasti vain toisen yksityisiin asioihin - vaan on ja tekee itse itseäänkin varten, elää elämäänsä, kehittyy ja kehittää asioita (myös itseään, ei vain toista ihmistä ja yhteistä aikaa).

Asiat voi tietysti ilmaista monella tapaa mutta riidellessä loka lentää pahemminkin.

Yhteistyössä