V
"vieras"
Vieras
Sattumalta törmäsimme puistossa kun olin lapsuudenkodissani lasten kanssa kyläilemässä. Hetken ehdin katsella häntä ja tytärtään ennen kuin hän huomasi minut. Tyttönsä noin 1v oli Ticket to heavenissa päästä varpaisiin sävy sävyyn ja kiusaaja itse myös viimeisen päälle pyntätty laitettuja hiuksia ja meikkiä myöten. Kikatteli yhtä heleän pinnallisesti kuin kouluaikoina. Minä olin yhtä räjähtäneen näköinen (verkkarit, trikoopaita, hiukset auki ja meikittä) kuiin kouluaikoina ja lapsillani tietysti juuri tänään ne pikkaisen kulahtaneet mummola-varavaatteet.
Katselin siis ensin kiusaajaa. Kesti hetki ennen kuin tunnistin, vaikka olikin ihan samannäköinen kuin kouluaikoina. Tai ehkä kesti hetki että aivot ymmärsivät että se on siinä oikeasti, nainen painajaisteni ja traumojeni takana.
Sitten kiusaaja huomasi minut. Meni sekunnin murto-osaksi hämilleen ja sen jälkeen vilkaisi nopeasti minua ja lapsiani päästä varpaisiin, sitten jatkoi aiempaa kovalla äänellä jutteluaan puiston muiden äitien kanssa ja lapsensa ympärillä hössöttämistä. Kikatus oli herkässä.
Mulla tuli paha olo ja lähdimme pois.
Katselin siis ensin kiusaajaa. Kesti hetki ennen kuin tunnistin, vaikka olikin ihan samannäköinen kuin kouluaikoina. Tai ehkä kesti hetki että aivot ymmärsivät että se on siinä oikeasti, nainen painajaisteni ja traumojeni takana.
Sitten kiusaaja huomasi minut. Meni sekunnin murto-osaksi hämilleen ja sen jälkeen vilkaisi nopeasti minua ja lapsiani päästä varpaisiin, sitten jatkoi aiempaa kovalla äänellä jutteluaan puiston muiden äitien kanssa ja lapsensa ympärillä hössöttämistä. Kikatus oli herkässä.
Mulla tuli paha olo ja lähdimme pois.