Pahin mahdollinen moka treffeillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23927299]Ehkä, mutta paras kun saa nämä kynnyskysymykset heti selvitettyä. Eipähän mene kummankaan aikaa hukkaan. :)[/QUOTE]

onhan se niinkin. tosin mukavakin kaveri voi helposti säikähtää liian päällekäyvää tyyliä. Mun mielestä treffeillä oli (joskus silloin) kivointa antaa tutustumisen kehittyä itsekseen, jos on kehittyäkseen. No, tietty jos on kauhea kiire, niin täytyy kysyä sitten tärkeimmät asiat heti suoraan.

Eksästä jauhaminen.

Tulevaisuuden maalaaminen (vanhempien esittely, häiden ja lasten hankkimisen suunnittelu) ekoilla treffeillä.

Huonotapaisuus, junttius, fundamentalistisuus.

[QUOTE="vieras";23927183]Samoin jos treffeillä on pakko ottaa puheeksi Jumalan erinomaisuus on parempi, että ei nähdä toista kertaa. Tapauskovaisuus ok, mutta mua ei tarvi sotkea rukoiluun tai muuhun satunnaiseen hihhulointiin.[/QUOTE]

Taisi olla piikki minulle, kun kerran kerroin yhteisistä rukoushetkistämme ja lähteväni treffeiltä jos treffikumppani kävisi halventamaan Jumalaa tai muutoin uhmaisi Häntä. Tiedoksesi vain, etten itse treffeillä sen kummemmin uskosta puhu kuin kysy mikä hänen uskonnollinen vakaumuksensa on. Turhaanhan me molemmat siinä aikaamme tuhlaisimme jos uskontomme eivät mitenkään sopisi yhteen. En todellakaan ala paasaamaan sellaisille ihmisille uskonnostani, joita se ei selvästi kiinnosta.

Ei pidä olla noin suvaitsematon. Vaikka ihminen olisi kuinka uskonnollinen ja kova kirkossa kävijä, ei hänen todellakaan tarvitse olla uskontoaan joka paikassa julistava tai jotenkin muista ihmisistä poikkeava 'hihhuli'. Kyllä, puhun ja jopa rukoilenkin sellaisten ihmisten seurassa, jotka myöskin tahtovat samaa, sekä ovat kiinnostuneet samasta asiasta.

[QUOTE="vieras";23927340]Mä en ole koskaan käsittänyt mikä järki on olla puhumatta niistä oikeasti tärkeistä asioista heti alussa. Ihan turhaan menee ehkä alustavasti ihastumaan ja/tai useammille treffeille jos sitten käy ilmi, että toinen on kuolettavan allerginen rakkaalle lemmikille tai itelle tärkeät arvot ei ole ollenkaan kohdallaan.[/QUOTE]

Mä käsitän treffailun aika kevyeksi huviksi, jossa nautitaan nimenomaa siitä sähköstä ja ihastuksesta ilman vakavampia suunnitelmia. Sitten jos on niin vakaalla aikomuksella elämänkumppania etsimässä, ettei halua hukata aikaansa turhuuksiin, niin silloin pitääkin puhua suoraan. Mutta nimenomaa suoraan, eikä kiertäen kaartaen mukakeskustellen yrittää kampata toista vääristä mielipiteistä. (esim "Mitä mieltä olet naisten ja miesten tasa-arvosta?" vs. tuo koulumenestyskeskustelunaihe)

Mä olen kokeillut molempia tyylejä. Mieheni kanssa tutustuessamme meille molemmille oli selvää, että tämä oli tässä ja ensimmäisen vuorokauden aikana puhuttiin kaikki asiat suoriksi seksikumppaneista lapsilukumäärätoiveisiin ja lapsuudentraumoista uskonnollisiin näkemyksiin.

Muoks. "kaikki asiat" = sillä hetkellä kynnyskysymyksiksi määritellyt asiat

Yhteistyössä