pahinta mitä äiti voi lapselleen sanoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sydänjää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pimpula:
sen voin kyllä tunnustaa että oon muutaman kerran neitille sanonu kun on ollu kukkon kiukku päivä että haistappa huilu..ja nyt nukkumaan.. mutta ei ole tarvinnut vattihin ja muihin turvautua!eikä uhkailla..

Jokainen ärähtää joskus, mutta eri asia millä sanoin ja tavalla. Ei tuosta sinun sanomastasi ikuisia traumoja tule, mutta monesta muusta tässä ketjussa olleesta voi tulla..

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Tuli niin paha mieli jo pelkästä miettimisestä että mä jätän miettimisen muille :(

Samat sanat tuli mulla mieleen!

Ei tarvi katos ees miettiä, kun nuo muistaa aina. Ja kaiken muunkin.:whistle: :|

:( :( Voin kuvitella. Niin paljon kuin mun vanhemmissa onkin ollut vikaa, niin koskaan en ole joutunut kuulemaan mitään ikävää. Olen siis aina tiennyt olevani rakastettu.

Pahinta mitä omasta suustani joskus tullut on; pitikin perkele sut tehdä tähän maailmaan :'( :ashamed: Huom! Tuon lauseen sanoin ääneen, kun oli valvonut about 345vrk x 2 (eli kaksi ekaa vuotta ) miltei yötä päivää. Silloin tuntui, että elämällä ei ole mulle enää mitään muuta annettavaa, kuin kitisevä penikka joka valvottaa yötä päivää...Nyt kun uni alkanut viimeinkin maistumaan lapselle, häntä katselee kyynel silmin joka ilta, että miten on voinutkin joskus ajatella jotain niin kamalaa. Vasta viime aikoina löytynyt se oikea äidin rakkaus lasta kohtaan. Kamalaa, mutta täysin totta. Tätä ei usko kukaan, ellei ole omakohtaisesti kokenut vaikeita aikoja

Lapsuus on niin tärkeää ja kaunista,että miten voi äidit,isät olla niin sekaisin etteivät ymmärrä mitä aiheuttavat lapselle :'(
Aikuisempana sitä on niin ns.vahva,että jos välit menee poikki vanhemman puolesta,niin sen kanssa voi elää.
Lapsi kokee hirveää turvattomuutta ja hylätyksi tulemisen tunne on niin voimakas,eikä lapsi/nuori osaa työstää sitä ja eheytyä...lapsuus on lyhyt ja nuoruus herkkä...

Alkuperäinen kirjoittaja Nepeteus:
Pahinta mitä omasta suustani joskus tullut on; pitikin perkele sut tehdä tähän maailmaan :'( :ashamed: Huom! Tuon lauseen sanoin ääneen, kun oli valvonut about 345vrk x 2 (eli kaksi ekaa vuotta ) miltei yötä päivää. Silloin tuntui, että elämällä ei ole mulle enää mitään muuta annettavaa, kuin kitisevä penikka joka valvottaa yötä päivää...Nyt kun uni alkanut viimeinkin maistumaan lapselle, häntä katselee kyynel silmin joka ilta, että miten on voinutkin joskus ajatella jotain niin kamalaa. Vasta viime aikoina löytynyt se oikea äidin rakkaus lasta kohtaan. Kamalaa, mutta täysin totta. Tätä ei usko kukaan, ellei ole omakohtaisesti kokenut vaikeita aikoja

:hug:

Tiedän miltä tuntuu kun viha nousee kurkkuun ja korviin asti, itse olen saanut nieltyä sanat ja ajatukset kun herätään keskelläyötä huutamalla huutamaan naama punaisena.. tyttö huusi parhaimmillaan reilusti yli tunnin ihan hysteerisena siitten selvisi mikä on vikana joka on unikauhukohtaus.. tytöllä jäi vaan sehuuto päälle.. eikun istut vaan neitokainen kainalossa huoneessa ja hyssyttelet.. toisinaan luovutin ja eikun neiti viereen ja silitellään päätä ja unta kohti..onneks ei oo nyt pitkilleen ollu tätä ja toivottavasti se pysys jossain muualla se kauhukohtaus siis..

Alkuperäinen kirjoittaja Sydänjää:
Lapsuus on niin tärkeää ja kaunista,että miten voi äidit,isät olla niin sekaisin etteivät ymmärrä mitä aiheuttavat lapselle :'(
Aikuisempana sitä on niin ns.vahva,että jos välit menee poikki vanhemman puolesta,niin sen kanssa voi elää.
Lapsi kokee hirveää turvattomuutta ja hylätyksi tulemisen tunne on niin voimakas,eikä lapsi/nuori osaa työstää sitä ja eheytyä...lapsuus on lyhyt ja nuoruus herkkä...

Tää on kyllä niin totta. Lapset ovat niin täysin vanhempiensa armoilla, vanhemmat ovat ainoita mitä heillä on. Se onkin se asia, mitä usein pohdin siis omien lasteni kohdalla, että kuinka osaa olla oikein, oikealla hetkellä, sellainen äiti mitä lapsi siinä kohtaa tarvitsee.

Mä uskon että jokainen Äiti,joka miettii omaa äitiyttään niin että olisi hyväksi omille lapsilleen,niin sellainen on hyvä Äiti :heart:

"Yöllä helpottaa kun on viileää
Eikä näe tätä lohdutonta kuun maisemaa
Kun aurinko nousee ja kuuma pöly alkaa yskittää
Ei suojana ole yön lempeää usvaa

Pitkä on äidin tie
Se kaikki voimat vie
Lapsi nukkuu rintarepussaan
Isän joukot kulkee siellä missä loppuu tie
Se vie saatanallisen pyhään sotaan

Armahdat minut ja armahdat itses jos sä pois nukut
Oot aivan liian hyvä tietämään mitä on sodan kauhut
On laiva lastattu valkoinen viattomilla katseilla sun kaltaisten
Se purjehtii merten taa, siellä sulle on ikioma maa
Hyvää matkaa, äiti sulle toivottaa
Mun on pakko jäädä valvomaan
Ehkä vielä sut nähdä saan

Äiti herää ajatukseen julmalta tuntuvaan
Ei lapsen uneen yllä meteli maan
Hän toivoo että pienen uni aina jatkua saa
Ehkä isäkin on jo päässyt nukkumaan

TV:ssä kerrotaan, uhmatkaa kuolemaa
Ne näyttää suurta johtajaa
Sen on niin helppo puhua, sillä ei oo historiaa
Kun se ei oo koskaan elossa ollutkaan

Armahdat minut.

On laiva lastattu valkoinen, siihen kyytiin pääsee jokainen
Jonka sydän on vielä sellainen mikä tunne ei tietä pahuuden
Hyvää matkaa äiti sulle toivottaa
Mun on pakko jäädä valvomaan
Ehkä vielä sut nähdä saan"
(Kaija Koo-nuku pois)

Olisi parempi, etten sua ois koskaan saanutkaan.

Saisit olla kiitollinen, että olen sinut tuskalla ja työllä synnyttänyt.

Et tule pärjäämään ikinä missään, et onnistu, et osaa.

Ette tule pärjäämään lapsen kanssa.

Lähde täältä, äläkä ikinä tule takaisin.

Mikä vittu säkin luulet olevasi.

Häpeän sinua.

Jne. Näitähän riittää. Siellä ne on, syvällä sydämessä tiukkaan lokeroon painettuna, pois ottaminenkin tekee fyysisesti pahaa, miettimisestä kuolen tuhat kertaa. Sitä se saa aikaan- alkoholismi ja narsismi nimittäin. :(

Alkuperäinen kirjoittaja riepuriia:
jos et ole kunnolla vien sut lastenkotiin

kuulin työkaverin sanovan noin lapsilleen...

Heh, näin meillä kyllä aina välillä ja lapset (lue teinit) itekin sanonu kiukuspäissään ja välillä puolivitsillä kun eivät rahaa ole saaneet että taidan muuttaa lastenkotiin.

Yhteistyössä