painonnnousu loppuraskaudessa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja big mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

big mama

Vieras
Hei!

Olisi mukava kuulla kokemuksia, kuinka teillä muilla on noussut paino loppurasjaudessa. Itselläni kiloja oli alussa jo vähän ylikin, joten maltillinen painonnousu olisi ollut todella hyvä...
Alussa painoni nousi maltillisesti, mutta nyt painoa on kertynyt viikoista 30 eteenpäin lähestulkoon 700g-1kg/viikko tahtia. Ihan hirvittää, kuinka paljon sitä voi oikein tulla. Tätä tahtiahan minulla menee 20kg rikki, viikkoja kun olisi jäljellä ainakin 6....
Kaikki muut arvot ovat kyllä kunnossa ja virtsassa ei ole sokeria yms. Miten teillä muilla? Voiko minulle syntyä nyt jättiläinen :D ? Onko muilla painonnousu lopussa ollut suurempaa?
 
Tuskinpa on jättiläistä tulossa :-) Painonnousu oli ainakin minulla suurta (n 800g-1kg/vko) juuri muutama viikko viikon 30 jälkeen, sitten paino meni vähän vuoristorataa mutta ei pysyvästi noussut enää paljoa. Lopussa itselläni painonnousu oli nimittäin turvotusta, joka tuli ja meni ja samaa olen muiltakin kuullut.
 
Mun painonnousu loppuraskaudessa oli ihan järkyttävää valtaisan turvotuksen takia. Painoa tuli viimeisen 10 viikon aikana melkein 15 kg. Yhteensä 22 kg. Nyt kun sektiosta on aikaa reilut 5 vk, kaikki tuo on mennyt pois ja vähän ylikin. Ei sille turvotukselle taida voida yhtään mitään. Koita jaksaa ja ottaa rauhallisesti.
 
tuskin on jättiläisvauvasta kyse..:)itellä nyt viikkoja 41+1, kiloja tullut 21 ja tänään ultralla ja käsin tunnustelemalla vauvan painoarvio oli 3300-3800g..että syömisellä, turvotuksella ja ummetuksella selittyy painonnousu..
 

Yhteistyössä