Painostamisen uhri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uhri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uhri"

Vieras
En halua väsyttää teitä tarinallani, mutta kerron tässä pienen hetken elämästäni. Olen parikymppinen naisenalku ja minusta on alkanut tuntua, että poikakaverini yrittää painostaa minua seksiin. Tunnen oloni jotenkin painostavaksi ja ahdistaa tämä kaikki.

Millaista tämä painostaminen on? Tajuaakohan sun poikaystävä itse, että painostaa? Sun kannattaa sanoa ihan suoraan, että sua ahdistaa, ja haluat että se painostaminen loppuu. Muista vaan pitää kiinni siitä, että sun ei tarvitse eikä pidä suostua mihinkään, mikä ahdistaa tai tuntuu väärältä/pahalta.

[QUOTE="tömps";26881415]Millaista tämä painostaminen on? Tajuaakohan sun poikaystävä itse, että painostaa? Sun kannattaa sanoa ihan suoraan, että sua ahdistaa, ja haluat että se painostaminen loppuu. Muista vaan pitää kiinni siitä, että sun ei tarvitse eikä pidä suostua mihinkään, mikä ahdistaa tai tuntuu väärältä/pahalta.[/QUOTE]

Olen itkenyt koko päivän, on vain niin paha olla.

[QUOTE="uhri";26881425]Olen itkenyt koko päivän, on vain niin paha olla.[/QUOTE]

:hug:

Pitäiskö sun ottaa nyt ihan reilusti etäisyyttä tähän tyyppiin? Otat omaa aikaa ja keräilet ajatuksia. Sitten kun susta tuntuu siltä, että jaksat, niin kerrot poikaystävällesi, miltä susta tuntuu. Oon edelleen sitä mieltä, että sun kannattaa ihan suoraan sanoa, miten paljon sua ahdistaa ja miten pahalta susta tuntuu. Jos tyyppi ei tajua tän jälkeen olla painostamatta, nii sit kannattaisi varmaan unohtaa koko tyyppi.

[QUOTE="tömps";26881432]:hug:

Pitäiskö sun ottaa nyt ihan reilusti etäisyyttä tähän tyyppiin? Otat omaa aikaa ja keräilet ajatuksia. Sitten kun susta tuntuu siltä, että jaksat, niin kerrot poikaystävällesi, miltä susta tuntuu. Oon edelleen sitä mieltä, että sun kannattaa ihan suoraan sanoa, miten paljon sua ahdistaa ja miten pahalta susta tuntuu. Jos tyyppi ei tajua tän jälkeen olla painostamatta, nii sit kannattaisi varmaan unohtaa koko tyyppi.[/QUOTE]

Toisaalta kuitenkin tuntuu, että en voi elää ilman poikaystävääni. Hän on niin ihana, en tiedä mitä voin tehdä.

Jos hän on niin ihana, niin miten hän voi painostaa sua, vaikka sä selkeästi siitä ahdistut? Vai eikö hän itse ymmärrä painostavansa?

Jos sä haluat edelleen olla tuon poikaystäväs kanssa, niin silloin sun täytyy tehdä rajat selväksi. Sanot, että et halua vielä seksiä ja piste. Ei se sen vaikeampaa ole. Jos hän susta välittää, niin eiköhän hän silloin lopeta sen painostamisen. Jos ei lopeta, niin silloin tyyppi on idiootti.

[QUOTE="tömps";26881444]Jos hän on niin ihana, niin miten hän voi painostaa sua, vaikka sä selkeästi siitä ahdistut? Vai eikö hän itse ymmärrä painostavansa?

Jos sä haluat edelleen olla tuon poikaystäväs kanssa, niin silloin sun täytyy tehdä rajat selväksi. Sanot, että et halua vielä seksiä ja piste. Ei se sen vaikeampaa ole. Jos hän susta välittää, niin eiköhän hän silloin lopeta sen painostamisen. Jos ei lopeta, niin silloin tyyppi on idiootti.[/QUOTE]

Idiootihan se on, sentakia siitä niin paljon välitänkin.

[QUOTE="tömps";26881454]No mitä sä meinaat tehdä? Aattelitko vaan rypeä tossa ahdistuneisuudessa ja antaa sen jätkän painostaa, vai pitäiskö kenties asialle tehdä jotain?[/QUOTE]

En ole vielä päättänyt, en tiedä. Ihana mies se kuitenkin on, sen tiedän.

No kai sen tavallaan ymmärtää. Aikuisiin suhteisiin kuuluu seksi. Jos suhde on jo kestänyt jonkin aikaa, niin ihmeellistä se olisi, jos miestä se ei lainkaan haittaisi. Et kertonut millä tavalla painostaa. Onko niin, että koet normaalit vatimukset painostukseksi? Jos mies toimii täysin epäasiallisesti, niin sinun täytyy sitten jättää hänet.

[QUOTE="vieras";26881468]No kai sen tavallaan ymmärtää. Aikuisiin suhteisiin kuuluu seksi. Jos suhde on jo kestänyt jonkin aikaa, niin ihmeellistä se olisi, jos miestä se ei lainkaan haittaisi. Et kertonut millä tavalla painostaa. Onko niin, että koet normaalit vatimukset painostukseksi? Jos mies toimii täysin epäasiallisesti, niin sinun täytyy sitten jättää hänet.[/QUOTE]
Voi tietysti olla, että mies ei ole sinusta juuri kiinnostunut ja olet tulossa hyväksikäytetyksi. Oli syy mikä tahansa, niin ei siitä mitään tule noin.

[QUOTE="vieras";26881468]No kai sen tavallaan ymmärtää. Aikuisiin suhteisiin kuuluu seksi. Jos suhde on jo kestänyt jonkin aikaa, niin ihmeellistä se olisi, jos miestä se ei lainkaan haittaisi. Et kertonut millä tavalla painostaa. Onko niin, että koet normaalit vatimukset painostukseksi? Jos mies toimii täysin epäasiallisesti, niin sinun täytyy sitten jättää hänet.[/QUOTE]

Mun mielestä se ei mene niin, että kun oot täysi-ikäinen, niin sun pitäisi heti olla valmis seksiin. Seksiä kuuluu harrastaa sitten, kun se itsestä tuntuu oikealta, ei siksi kun nyt sattuu olemaan aikuinen. Ap ei selvästikään ole siihen vielä valmis, kun häntä kerta asia näin paljon ahdistaa. Toki tällaisessa tilanteessa sen toisen osapuolen pitää olla samoilla linjoilla ja ymmärtää. Eihän siitä suhteesta muuten mitään tule.

Luultavasti näin, olen kyllä miettinyt että hänen olisi parempi seurustella jonkun kanssa jolta saa seksiä. Ehkäpä minä turhaan pidättelen häntä, noin hyvä mies. Olisi sääli päästää hänet menemään.

[QUOTE="vieras";26881471]Voi tietysti olla, että mies ei ole sinusta juuri kiinnostunut ja olet tulossa hyväksikäytetyksi. Oli syy mikä tahansa, niin ei siitä mitään tule noin.[/QUOTE]
Eli melkein sanoisin, että heivaa mies. On selkeä merkki suhteen epätasapainosta, jos sanoo varmasti ihanaksi sellaista miestä, joka aiheuttaa itselle selvää ahdistusta. Siinä on usein huonoa itsetuntoa taustalla, joka aiheuttaa omien tunteiden hyväksymiseen ja rajojen pitämiseen vaikeutta. Tietynlaiset ihmiset haistavat tämän ja silloin saa kimppuunsa sellaisia, jotka eivät kunnioita toista ja haluavat hyväksikäyttää. Jos mies todella painostaa, niin se kertoo, ettei hän välitä sinusta.

[QUOTE="vieras";26881480]Eli melkein sanoisin, että heivaa mies. On selkeä merkki suhteen epätasapainosta, jos sanoo varmasti ihanaksi sellaista miestä, joka aiheuttaa itselle selvää ahdistusta. Siinä on usein huonoa itsetuntoa taustalla, joka aiheuttaa omien tunteiden hyväksymiseen ja rajojen pitämiseen vaikeutta. Tietynlaiset ihmiset haistavat tämän ja silloin saa kimppuunsa sellaisia, jotka eivät kunnioita toista ja haluavat hyväksikäyttää. Jos mies todella painostaa, niin se kertoo, ettei hän välitä sinusta.[/QUOTE]
Mutta jos mies käyttäytyy kuin perusmies, joka ei saa seksiä ja et osaa siihen reagoida (syytät miestä koko tilanteesta), niin sitten on isompia ongelmia taustalla. Kannattaisi niitä selvitellä ennen kuin alkaa seurustelemaan. Jos et ylipäätään seksiä halua tai sinulla on siihen liittyviä pahoja pelkoja, niin silloin pitää hakea sellainen kumppani, joka sen asian kanssa pystyy elämään.

• Tykkää
Reactions: poika
[QUOTE="tömps";26881492]Ai tää olikin provo. :D[/QUOTE]

Juu ja tekijä oli mies. Hyvin tuntu menevän läpi :D Ja kunnon ripitykset päälle, äyvävävävä kun nainenhan on niiiiiin avuton jne. Heittikö toi yx narsistikortinkin pöytään taisi jotain siihen suuntaan lähteä.

[QUOTE="tömps";26881501]Oisit nyt vetäny loppuun asti kunnolla! Tohon loppuun kusi kunnolla kintuille. :D Jatka vaan provoilua, etköhän joskus opi. ;)[/QUOTE]

En ollut itseasiassa edes provo. Tämä oli vain helppo tapa lopettaa tämä keskustelu.

Yhteistyössä