Päivähoito hanurista??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska kunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paska kunta

Vieras
Me muutettiin kuntaa tossa joku aika sitten ja tietenkin päivähoito muuttui kanssa,mutta nyt tuli ongelma eteen: Minulla on vuorotyö ja olen jonkun verran kotona arkisin jolloin lapsi on kanssani kotona. Nyt uudessa kunnassa tää päivähoitopolitiikka on kyllä PERSEESTÄ! En aina tiedä kuinka monta päivää olen vapaalla arkisin kuukaudessa. Minunpitäisi katsoa jokin keskiarvo vapaille. Miten katson,kun tässä kuussa tulee hoitopäiviä 18 ja ensi kuussa 10. Ja jos nyt menee ton 18 päivän yli päivät menee koko kuukauden tarhamaksu. Ja jos ensi kuussa on nuo 10 päivää ainoastaan hoidossa niin menee kuitenkin sen ilmoittamani max määrän mukaan maksut. Esim 16 päivän. Kyllä pistää vihaksi tällainen toiminta. Miksi ei voi kaikissa kunnissa olla sama päivähoito menetelmä?

Kolmivuorotyössä, osittaisella hoitovapaalla. 12 pvä/ kk riittäisi, mutta en jaksa alkaa laskemaan aina niin, niin meillä on 16 pvä/ kk ja käy sitten, mitä käy.

Meillä mentiin jatkuvasti maksimimaksuilla vaikka hoitopäivät vaihteli suurestikkin. Kyllä se harmitti että maksoi tuon maksimin kun kuitenkin oli tosi nihkeetä saada hoitoon lasta viikonloppuisin tai pyhinä. ei kaikilla ole ihannetyöaikoja mut eikö nää lasten hoito-oikeudet sitten koske myös meitä vuorotyöläisiä?? Meillä on hoidon tarve oli joulu tai juhannus tai viikonloppu ja jos maksetaan sama kuin muut niin eikö meidän lapsilla ole oikeus päivähoitoon sillon kun vanhemmat on töissä.

Kai se on vaan niin hankalaa kun kuntien kaikki toiminta on edelleen niin byrokraattista. Meillä lapset olleet päivähoidossa Helsingissä ja mulla on niin epäsäännöllisesti arkivapaita ja työpäivän kesto vaihtelee tilanteiden mukaan, että ollaan suosiolla maksettu täysistä hoitopäivistä ja kaikista päivistä, vaikka lapset on usein olleet sen 5-7 h ja arkivapaitakin tulee kuitenkin kuukaudessa muutama.

Alkuperäinen kirjoittaja paska kunta:
Me muutettiin kuntaa tossa joku aika sitten ja tietenkin päivähoito muuttui kanssa,mutta nyt tuli ongelma eteen: Minulla on vuorotyö ja olen jonkun verran kotona arkisin jolloin lapsi on kanssani kotona. Nyt uudessa kunnassa tää päivähoitopolitiikka on kyllä PERSEESTÄ! En aina tiedä kuinka monta päivää olen vapaalla arkisin kuukaudessa. Minunpitäisi katsoa jokin keskiarvo vapaille. Miten katson,kun tässä kuussa tulee hoitopäiviä 18 ja ensi kuussa 10. Ja jos nyt menee ton 18 päivän yli päivät menee koko kuukauden tarhamaksu. Ja jos ensi kuussa on nuo 10 päivää ainoastaan hoidossa niin menee kuitenkin sen ilmoittamani max määrän mukaan maksut. Esim 16 päivän. Kyllä pistää vihaksi tällainen toiminta. Miksi ei voi kaikissa kunnissa olla sama päivähoito menetelmä?

Tuo on se normaali systeemi. Jos aiemmassa kunnassa on toisin toimittu, ovat sitten joustaneet enemmän kuin systeemissä on tarkoitus. Eli joudut tosiaan ilmoittamaan mikä hoitopäivämäärä teillä on riittävä kuukaudessa ja sen mukaan joudut maksamaan, käytti kaikki päivät tai ei. Valitettavaa, mutta totta.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Alkuperäinen kirjoittaja paska kunta:

Tuo on se normaali systeemi. Jos aiemmassa kunnassa on toisin toimittu, ovat sitten joustaneet enemmän kuin systeemissä on tarkoitus. Eli joudut tosiaan ilmoittamaan mikä hoitopäivämäärä teillä on riittävä kuukaudessa ja sen mukaan joudut maksamaan, käytti kaikki päivät tai ei. Valitettavaa, mutta totta.

en mä niikään tuosta maksusta muuten, mut harmitti kun tuntui ettei sitä hoitoa saa niin kun muut perheet, kun hoidontarve erikellon aikoinaj ja eri päivinä kun muilla. Luulis että ei tarviis maksaa täyttä maksua jos ei saa hotioa kuitenkaan sillon kun tarviis.

Ilmoita sinne että 10 päivää niin et joudu maksamaan turhista varatuista päivistä. Meillä kyllä lukee että jos menee satunnaisia päiviä yli varattujen niin ne tasataan 2 seuraavan kuukauden aikana. Mutta riippuu kai tosiaan kunnasta.

En pyydä kuin,että joustaisivat siinä,että jonain aikoina tulee se 10 päivää ja joinakin saattaa mennä yli 17 päivää,mutta jos menee yli sen 17 päivää niin tulee koko kuukauden täysi maksu. Eli täällä kunnassa ei kompensoida seuraavan tai edellisen kuukauden yli/alijäämä päiviä. Sitä haen en muuta erityiskohtelua!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ilmoita sinne että 10 päivää niin et joudu maksamaan turhista varatuista päivistä. Meillä kyllä lukee että jos menee satunnaisia päiviä yli varattujen niin ne tasataan 2 seuraavan kuukauden aikana. Mutta riippuu kai tosiaan kunnasta.

Meillä ylimenevät päivät maksavat 58?/päivä. Ja muu kuin kokoaikainen sopinus tehdään aina vähintään kolmeksi kuukaudeksi. Eli me maksetaan 15 päivästä vaikka hoitopäivät jää yleensä alle 10 päivään kuussa.