Päivähoitohakemuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietoakaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietoakaipaava

Vieras
Kuinka ajoissa olette hakemuksen jättäneet?
Ainakin tuossa Espoon hakemuksessa kysytään kuinka monena päivänä viikossa hoitotarvetta on. Meillä on työpaikalla mahdollisuus lyhennettyyn työviikkoon, mutta siitä pitää neuvotella esimiehen kanssa, kun palaan töihin. Miten päiväkoti mahtaa suhtautua siihen, että haen lapselle hoitoa viideksi päiväksi, mutta ilmoitankin sitten hänen olevan siellä vain neljänä päivänä?

Hakemus pitää jättää 4 kuukautta ennen hoidon tarpeen alkamista. Ja mielestäni kyllä sinulla on oikeus hakea kokopäiväpaikkaa ja muuttaa sitten myöhemmin se osa-aikaiseksi. Tilanteet muuttuvat itse kullakin ja kyllä pk:n se pitää ymmärtää.

Ainakin Vantaalla toimii niin, että lapsella on kokopäiväpaikka ja jos on vapaapäiviä niin tehdään hoitoaikasopimus, jossa määritellään vapaapäivien määrä kuukaudessa. Jos taas osapäiväinen, niin hoitoaikasopimuksessa määritellään päivittäinen hoidon tarve ja aikaväli. Jos tilanne muuttuu, niin tehdään vaan uusi hoitoaikasopimus, koska hoitopaikkaoikeus on voimassa kouluun menoon saakka.

Nyt minä rupean oikein kunnolla retostelemaan.. = )
tänään vein hoitopaikkahakemuksen ja jo iltapäivällä sain tiedon paikasta.
Minulla oli kyllä niin lyhyt varoitusaika haulle.
Mielestäni se ei tavallaan kuulu tarhahenkilökunnalle jos olet itse vaikka kotona vaikka lapsi on tarhassa.Onhan se tietenkin hyvä ilmoittaa ettei välttämättä aina ole 5pv/vko.
Itselläni on myös etäpäiviä ja aion silloin pitää lapsen tarhassa.

Yhteistyössä