V
voi
Vieras
vitsi.. nyt onkin ylipaino päiväkodin ja koulun vika.. onneks kotona ei koskaan ole mitään vikaa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Arvasit oikein, en pidä makeasta itsekään. Ehkä siksi en ymmärrä, miksi lapsikaan pitäisi totuttaa päivittäiseen makeaan.
Oma poika on erittäin liikkuvaa sorttia, mutta ei syö juuri ikinä välipalaa -ei ole nälkä. Tarjotaan kyllä. Syö viikonloppuisin aamupalan, kunnon lounaan ja iltaruuan ja iltapalan. Enkä muuten syö itsekään välipaloja lounaan ja iltaruuan välissä.
Trust me, ei se ole opettamisesta kiinni. Olen peräisin vähäsokerisesta perheestä ja mä olen ihan järkyttävä sokerihiiri. Lapsuuden patoutumat ne varmaan tai sitten osa ihmisistä tykkää makeasta ja toiset eivät. Eikä se ole mistään oppimisesta kiinni.
Mielummin opetan lapseni kohtuukäyttöön enkä "hysteerisesti" vahdi jokaista sokerinpalaa... Ensin terveellinen ruoka, jossa on riittävästi vihanneksia, hedelmiä ja marjoja. Jos sen jälkeen vielä tekee mielä jotain pientä, niin se on ihan ok.
Olenko sanonut, että vahdin hysteerisesti jokaista sokeripalaa? Taas mennään ääripäästä toiseen.
No siltä vaikutti, jos sinä olit se, jonka mielestä jokainen sokeria sisältävä "ruoka" on herkku, mitä ei voi syödä päivittäin. Siis vaikka purkillinen tavallista jugurttia kuului näihin paheisiin. Ymmärrän kyllä jos ei halua vetää suklaavanukasta 7 kertaa viikossa, ei se meilläkään kuulu ruokavalioon.
Alkuperäinen kirjoittaja höh:Eiköhän se kuitenkin ole kotona syötävä ruoka joka lihottaa. Ei ole meidän lapsista kukaan lihonut tarhassa.
Alkuperäinen kirjoittaja jupiter:pakko vastata vaikka ottaakin päähän koko keskustelu.meidän pk:ssa ei ainakaan ole edes joka viikko makeaa välipalaa ja jälkiruokaakin tulee vain keittopäivinä.ja se jälkiruoka voi olla hedelmäkin eikä mikään "herkku".Meidän pk:ssa rajoitetaan lasten syömistä jos vanhemmat niin haluavat ja myös terveellä järjellä katsomme lapsien syömiset.tääkin on taas päiväkotien mustamaalamista ja yleistämistä.Ja lapsen lihavuus kun ei voilla vanhempien syy???
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Okei, yritän asennoitua. Eli jos olen sitä mieltä, että lapsen ei tarvitse syödä joka päivä esimerkiksi 10 sokeripalaa sisältävää jogurttia, vahdin sokeria hysteerisesti? Minun on vaan aidosti vaikea tajuta, mikä siinä sokerimäärässä on hyvää.
Lapseni syö kyllä karkkia karkkipäivänä ja jäätelöä sun muuta, mutta en ymmärrä, miksi makeaa pitää syödä joka päivä. No, ehkä olen sitten vaan outo. Toisaalta kun katsoo ympärilleen nykyään, ei välttämättä olisi pahitteeksi, jos muutkin olisivat hieman outoja (jos tämä on siis outouden kriteeri...)