Päiväkodin kerho vai seurakunna? äiti kotona vauvan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Safina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Safina"

Vieras
Olen kotona vauvan kanssa ja olen ajatellut laittaa esikoisen kerhoon.
Meilläpäin on tarjolla seurakunnan kerhoa 2kertaa viikossa ja päiväkodin metsäkerhoa 3 kertaa viikossa.

Onko kokemuksia kumpi kerho on olisi parempi ? Onko nuo metsäkerhot aina ulkokerhoja? Tarkoitus olisi saada lapselle ns. jotain virikkeitä ja ikäistään seuraa. Erityisen uskonnollisia ei olla, kuulutaan kyllä kirkkoon.
Lapsi täytti juuri 4 vuotta.

Niin ja mitä noissa kerhoissa yleensä tehdään? Onko enemmän toimintaa kuin päiväkodissa? Esikoinen ehti olla päiväkodissa jonkin aikaa ja siellä aktiviteetti toiminta oli yleensä n. 30min ja muu aika sitten meni ulkoilussa ja siirtymätilanteissa, tietysti syöminen ja nukkuminen.

Ja millaiset eväät kerhossa pitää olla? Jos eväät vain niin annatteko kerholaiselle päiväaterian sitten kerhon jälkeen?

En minäkään mitenkään uskonnollinen ole, mutta seurakunnan kerhoissa lapset olivat. Siellä askarreltiin ja leikittiin. Mun lapset tykkäsivät olla.
Eväinä oli vettä ja leipää lisukkeineen (kurkkua, leikkelettä, juustoa). Kunnon ruoka syötiin sitten kotona.

Kumpi vaan kerho on varmasti hyvä, mikä
Nut teidän aikatauluihin paremmin sopii. Olettaisin ettänuo metsäkerhot on vaan ulkona.

Meillä kerhossa eväät syödään klo 10. Eväänä on yleensä leipä ja vihannes/hedelmä ja vesi tai pillimaito. Eli esim pieni pyöreä rieska taitettuna kahtia, välissä voita ja juustoa, lisänä sitten kurkku/porkkana/mandariini/puolikas banaani.
Kerho alkaa senverran aikaisi että syövät varsin niukasti aamupalaa (esim pelkkä puuro)joten eväät kyllä maistuu. Lounas syödään 1230-13 maissa. Iltapäivällä ei sitten välttämättä välipalaa kun iltaruoka on jo 1630

Yhteistyössä