päiväkodin täti väittää,että tytöllä on liian pieni haalari...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minä";22619319]eikä todellakaan riitä että puku yltää nilkkaan asti! Pitäähän siinä puvussa olla varaa leikkiäkkin!!![/QUOTE]

siis ihan alas asti jalkapöydän päälle.Ja kuten aiemmin mainitsin toissapäivänä rymysi hagessa haalari päällä eikä mitään lunta kengässä ollut.Päiväkosin auratulla pihalla sitä kummast oli sinne kuulemma eksynyt.

Meidän muksuilla (5 lasta) kyllä menee kenkään lunta vaikka olisi millainen puku tahansa ja kunnolla päälle laitettu. Kun tarpeeksi hyppii jossain lumikasassa niin kyllä sitä parin tunnin ulkoilun jälkeen on aika märkänä...

Mistä löysit? :attn:

Ekaluokkalainen 125 cm pitkä/pätkä tyttö haluaisi ja tarvitsisi haalarin ns. vapaa-aikakäyttöön, 134 cm olisi varmaan sopiva koko mutta suurin mitä oon löytänyt on ollut 128.

Mun pojalla on 134cm haalari, ja tosiaan vaikea oli löytää.
Tämä on ostettu Citymarketista ja on Color Kids- merkkinen. Ihan tuntematon merkki, mutta haalari on huippuhyvä, pitää vettä ja on lämmin + kivannäköinen, heijastimia löytyy ja on miellyttävä päällä.

kyllä on porukalla pallo hukassa jos luullaan että päivähoidosta vittuillakseen käsketään pukua ostamaan. Sehän menee sun lapsellesi, ei se hoitaja siitä kiksejä saa!

Ja arvaappa mikä kynnys on mennä sanomaan vanhemmalle että heim, SINUN lapsellasi on liian pienet vaatteet....

[QUOTE="minä";22619284]no jospa se haalari todellakin on vaan liaan pieni. Lahkeet nousee ylös kun lapsi kyykistyy, vaikka olisikin jalkarinksut niin puku nousee niin et lahje pääsee kengän päälle.

BTW, mitä hittoa? Ostatko jotain unisex haalareita, vai laitat poikien vaatteet tytölle vai miten? Mene huutikseen ja osta se puku sieltä. Kannattaa pikkusen miettiä missä säästää. Toiseksikkin kerran pari pesty remu on jo ihan helvetin kylmä haalari![/QUOTE]

Siis mitääh! Voiko olla, että joku täällä on niin keskiajalta, että hänen mielestä on poikien tai tyttöjen värejä. Mitäs jos vielä päiväkodissa ja kerhoissa annettais lapsen pukeutua ihan mihin väriin vaan niin pitkään kun oma värimaailma hahmottuu!

[QUOTE="vieras";22619481]Siis mitääh! Voiko olla, että joku täällä on niin keskiajalta, että hänen mielestä on poikien tai tyttöjen värejä. Mitäs jos vielä päiväkodissa ja kerhoissa annettais lapsen pukeutua ihan mihin väriin vaan niin pitkään kun oma värimaailma hahmottuu![/QUOTE]

Sanos muuta!

Arvaahan onko TÄMÄ LAPSI PÄÄTTÄNYT pukeutua veljensa vanhaan haalariin! =D
Mene kauppaan JA ANNA LAPSEN PÄÄTTÄÄ VÄRI!

[QUOTE="minä";22619494]Sanos muuta!

Arvaahan onko TÄMÄ LAPSI PÄÄTTÄNYT pukeutua veljensa vanhaan haalariin! =D
Mene kauppaan JA ANNA LAPSEN PÄÄTTÄÄ VÄRI![/QUOTE]

juu näin teinkin, tosin sain kolme pukua sukulaisilta. Vaihtoehdot oli sini-keltainen, puna-musta ja violetti-vaaleanpuna-harmaa. Poika valitsi viimeisimmän, koska siinä oli kivat kumiosat, että silleen...

Mun tyttö on 3v ja sen Remu haalari on 110cm... ja on just sopiva. tyttö on noin 100cm pitkä. !v täyttävälle pojalle mietin et ostasinko 92 vai 98cm kun nyt 10kk ikäsenä on 86cm haalari just passeli.

[QUOTE="minä";22619284]no jospa se haalari todellakin on vaan liaan pieni. Lahkeet nousee ylös kun lapsi kyykistyy, vaikka olisikin jalkarinksut niin puku nousee niin et lahje pääsee kengän päälle.

BTW, mitä hittoa? Ostatko jotain unisex haalareita, vai laitat poikien vaatteet tytölle vai miten? Mene huutikseen ja osta se puku sieltä. Kannattaa pikkusen miettiä missä säästää. Toiseksikkin kerran pari pesty remu on jo ihan helvetin kylmä haalari![/QUOTE]

Ei helvetti.:laugh:
Ootkos ikinä kuullut esim. väreistä vihreä,ruskea,beige...Sopivat niin tytölle ja pojalle.Vaikka mun mielestä ei ole sinänsä olemassa tyttöjen ja poikien värejä vaan ihan värejä.Esim. mun pojalla on ticketin tummanvihreä haalari ja kaverin tytöllä sama...Ja en osaa sanoa kummalle se paremmin sopii paremmin tai kumpi heistä on tytön/pojan haalarissa.

Älä sitä kokolappua tuijota, saati sitten sitä että koska on ollut kellekkin sopiva.

Syksyllä kun täällä kyseltiin että minkäkokoisia pukuja ihmiset aikoo ostaa, minä vastasin johonkin ketjuun että 92 ja 98 puvun välillä arvon, että kumman ostan 1,5v talveksi. Siitä moni sanoi että ei missään nimessä 98 se on 3 vuotiaan koko! No juu, 92 ostin kun se vaikutti syksymmällä hyvältä, noo, nyt nousee istuessa lahkeet kuomien varren yli ja siitä tuulee sisään, ei auta jalkalenksut kun väli jää silti kun lapsi istuu tai koukistaa jalkaansa.

Ja kaverin 9kk ikäinen tyttö 82cm pitkä ja painoa 13kg, tuon kokoinen vasta 2v:nä.

Sama kokemus mullakin. Sisävaatteet on kokoa 86-92 ja niissä on reilusti tilaa ja kasvunvaraa. Viime talvena mentiin koon 80 haalarilla ja pituutta on tullut vuodessa 3 senttiä. Talvihaalari on kokoa 98 eikä kasvunvaraa ole kovinkaan paljoa edes. Toisissa haalareissa malli on sellainen, että on pakko ottaa isompi koko ja jos lapsi on pitkäjalkainen on haalarista otettava vieläkin isompi koko että on ylipäätään sopiva.

Katso itse onko se haalari lapselle sopiva vai ei, siis sovita ja laita lapsi liikkumaan se päällä, ei vain koko numero ja suunnilleen mallaus lapselle. Kontatessa ja kiipeillessa lahkeet nousee ja jos silloin jää paikka kengän ja lahkeen väliin, on haalari pieni. Tytöt ja pojat ovat muutenkin niin erimallisia rakenteeltaan, ettei sitä haalaria voi verrata pojan käyttökokemuksiin.

Ei helvetti.:laugh:
Ootkos ikinä kuullut esim. väreistä vihreä,ruskea,beige...Sopivat niin tytölle ja pojalle.Vaikka mun mielestä ei ole sinänsä olemassa tyttöjen ja poikien värejä vaan ihan värejä.Esim. mun pojalla on ticketin tummanvihreä haalari ja kaverin tytöllä sama...Ja en osaa sanoa kummalle se paremmin sopii paremmin tai kumpi heistä on tytön/pojan haalarissa.

Jos lapsilta kysyy, niin tyttöjen ja poikien värit on olemassa, vaikka ei itse lastaan tähän supuoliriippuvaiseen värimaailmaan opastaisikaan. Ja kyllähän markkinavoimat valjastaa lastenvaatteisiin tietyt värit, joita ostajat sitten lapsilleen ostaa. Kaupat on pulloillaan tyttöjen puolella pinkkiä, lilaa ja punaista. Pojilla vastaavasti tummansinistä, vihreää, harmaata jne.

Ainakin meidän pikkukaupungissa värivalikoimat on hyvin suppeat, joten sitä ostetaan, mitä on kaupan, näyttää kivalta ja on päällä mukava!

[QUOTE="sopiva";22620514]Jos lapsilta kysyy, niin tyttöjen ja poikien värit on olemassa, vaikka ei itse lastaan tähän supuoliriippuvaiseen värimaailmaan opastaisikaan. Ja kyllähän markkinavoimat valjastaa lastenvaatteisiin tietyt värit, joita ostajat sitten lapsilleen ostaa. Kaupat on pulloillaan tyttöjen puolella pinkkiä, lilaa ja punaista. Pojilla vastaavasti tummansinistä, vihreää, harmaata jne.
[/QUOTE]
No kyllä minunkin poikani osaa luokitella värit tyttöjen ja poikien väreihin. Mutta se mitä hän päällensä pistää, ei ole enää tähän riippuvainen. Onneksi on olemassa kauppoja joissa ei ole tyttöjen ja poikien puolia. Vaan värikkäitä vaatteita kummallekin sukupuolelle.

Eikös se ole aika epämiellyttävän tuntuista, jos pitää laittaa renksu kengän sisältä jalan alle ja puntti kengän sisälle :/ En tykkäis itsekään liikkua noin. Ja epämiellyttävää on liikkua liian pienessä haalarissa. Kengät "syövät" haalarin pituutta muutenkin ja jos on paljon alla niin haalari saa olla mielellään kokoa isompi näin talviaikaan. Itse en yleensä huomauta lasten vaatteista vaan toivon vanhempien itse käyttävän maalaisjärkeään ja silmiään :/ Joskus kyllä joutuu hienovaraisesti huomauttamaan ainakin siinä vaiheessa kun puku alkaa näyttämään makkarankuorelta...

Kuis sää oikeen oot pessy kun pilalle oot puvun saanu? Ei oo pojan puvuissa kärsiny lämpimyys.

Tuskinpa ne päiväkodista tuollaisesta sanoo ihan vain vittuillakseen. Eiköhän he ole oikeasti todenneet että puku ei ole sopiva. On ihan oikeasti melkoinen kynnys hoitajalle sanoa jostain tuollaisesta vanhemmalle.

Eikö ne sit päiväkodissa laita lahjetta kengän päälle ja renksua kengän alle? Ihan saletisti menee lunta kenkään vilkkaalla leikkivällä lapsella ellei noin tee.

Yhteistyössä