päiväkodissa haaveri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyty

Vieras
Hei,

Tytölläni, 3-vuotiaalla - tapahtui haaveri eilen päiväkodissa. Hän oli ulkona laittanut huulensa metelliin ja jäänyt kiinni. Vedellä hänet oli sitten saatu irti. No, näitähän sattuu. Toivottavasti ottaa opiksi.

Hämmästyttää vain, että kukaan pk:n henkilökunnasta ei puhunut asiasta minulle mitään, kun hain häntä. Sanottiin vain, että hyvä päivä. Huomasin ruven vasta kotona ja kun kysyin asiaa tytöltä, hän osasi tapahtuman kertoa. Jäli oli huulen sisäpuolella.

Kysyin aamulla asiaa ja nyt hoitaja kertoi, että kyllä tyttöni oli jouduttu lämpimällä vedelle irrottamaan ja verta oli tullut tietenkin jonkun verran. Sanoin hoitajalle, että toivoisin minulle kerrottavan vastaavista tapahtumista. Hoitaja ei vastannut mitään ja jotenkin tuntui, että hän närkästyi.

Olenko mielestäni kohtuuton? Mielestäni se vain vahvistaisi luottamuksen tunnetta päiväkotiinpäin.

Ilman muuta minäki toivoisin että kerrottaisiin. Ei ne kuitenkaan muista siinä lähtöhässäkässä, on monta asiaa mielessä ja tohinaa ympärillä. Meil tyttö eskarissa ja muutamasti tullut iltapäivällä tekstari opelta, että ai niin tänään muuten sattui sitä tai tätä, hän ei muistanu kertoa kun hain.

Mä taas olen sitä mieltä, että tuo on sen verran poikkeava tapahtuma päivään, että siitä pitäisi kyllä muistaa vanhemmille kertoa. Mitä jos lapsi ei osaisikaan kertoa, mitä siihen on sattunut? Äiti ja isä vaan ihmettelisi illalla, miksi lapsi itkee suutaan (jos vaikka ruoka tai juoma kirvelee). Sama kuin pitäisi muistaa kertoa, jos lapsi on loukannut päänsä päivän aikana. Tietäisi sitten kotona tarkkailla tilannetta.

Alkuperäinen kirjoittaja liida:
Ei se eilisen iltapäivän täti ole välttämättä edes nähnyt onnettomuutta, joten ei ole erityisesti mieleen painunut eikä siksi muistanut sinulle sanoa.

Hän nimenomaan irrotti tytön vedellä. Ymmärrän kyllä, että unohduksia sattuu, mutta vähän ihmeellisiä asioita hänen puoleltaan on sattunut aikaisemminkin. Kun niitä kasautuu, alkaa vaan epäilyttää

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja liida:
Ei se eilisen iltapäivän täti ole välttämättä edes nähnyt onnettomuutta, joten ei ole erityisesti mieleen painunut eikä siksi muistanut sinulle sanoa.

Hän nimenomaan irrotti tytön vedellä. Ymmärrän kyllä, että unohduksia sattuu, mutta vähän ihmeellisiä asioita hänen puoleltaan on sattunut aikaisemminkin. Kun niitä kasautuu, alkaa vaan epäilyttää

No sitten on aika nolo kömmähdys hänelle.

Meidän päiväkodilla on kans tapana "pihdata" tapahtuneita... Pikkusella oli iso sarvi otsassa ja mulle sanottiin vaan että on oksentanu kerran. Seuraavana päivänä vastuuhoitajalta oli lappu lokerossa että ei voinu olla aivotärähdys kun oli kuulemma kaatunu aiemmin ja oli unohtanu sanoa siitä. Yksi äiti sanoi että heidän tyttöä oli purtu ja se oli oikeen kunnolla tulehtunukkin, kun rintakehästä puuttui pala, eikä sillekkään oltu puhuttu mitään ennekuin itte kysyi tapahtuneesta.

Meillä välillä myöhempään hakiessa pihalla saattaa olla toisen ryhmän hoitaja. Silloin hänellä on aina kaikkien lyhyet kuulumiset lapulla. Muutenkin meillä aina raportoidaan hakijalle tosi tarkkaan päivän kulku, leikit, unet, syömiset jne.

Mua ei yhtään ihmetytä että tollasta tapahtuu.Mulle kun täti valehteli päin naamaa ja jäi kiinni kun toinen hoitaja "vahingossa" lipsautti totuuden.Itsekin lastenhoitajana pidän erittäin tärkeänä sitä että luottamus syntyy lapsen hoitajan ja vanhemman välille,mutta mulle ei ainakaan käynyt niin...ÄRSYTTÄVÄÄ TOLLANEN.

Uskon, että kyse inhimillisestä unohduksesta. Kiire päivä jos on, niin iltapäivällä ei aina muista kertoa tapahtumista. Mutta syytä närkästyä ei hoitajalla kyllä ole! Minä ainakin esittäisin pahoitteluni vastaavassa tilanteessa. Ap, et kyllä missää nimessä ole kohtuuton.

Yhteistyössä