Päiväködissa kodonnut lelu.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IKÄVÄÄ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IKÄVÄÄ

Vieras
Eli meillä on päiväkodissa lelupäivät jonne jokainen saa tuoda kotoaan lelun. Näin ollut jo 3v mitä lapseni siellä ollut. Ikinä ei ole hävinnyt mitään. Nyt ryhmät kesän jälkeen muuttui ja tuli paljon uusia lapsia.
Ja vietiin ekan kerran kesän jälkeen lelu hoitoon. Kaskummaa se hävisi kun tuhka tuuleen! Lapseni sanoi että oli sen leikin jälkeen laittanut omaan lokeroon. Ei missään. :O Päiväkotiin ilmoitettu, ja kuvakin lelusta viety. Mutta lelua ei näy missään. Liekkö sitä tosissaan etsittykään... Mikä on päiväkodin vastuu? Kohta jo epäilen että se on lähtenyt jonkun reppuun. Koska ei sen kokoinen lelu, noin 19cm noin vaan häviä. Ennen ollut pikkuautojakin ja hyvin on kotia takas tulleet. Ollut hävinneenä jo 5 päivää. Päiväkotiin sanoin että laittaavat lapun oveen, että jos joku vanhempi on nähnyt. Koska näitä ei saa suomesta. Ei joka jannulla, voi tulla vastaan. HYMÄILEEVÄT VAAN HILJAA: "Jooo pitää laitella" "pitää etsiä" Mitään ei tapahdu. Itsekkin sitä jo etsin sieltä. Mutta kaikkien lokeroita en minä voi mennä kaivelemaan.

Toivottavasti se jostain nurkasta löytyy jos joku pikkunen on sen, ottanut ja leikkinyt. Sit jättänyt jonnekkin nurkkaan sen. Mutta on kyllä vaikea näköjään se noin 60 neliön tilasta löytää.

Se on ikävää, mutta omalla vastuulla ne lelut sinne viedään. Ainakin meillä. Ei kannata viedä mitään "harvinaisuutta" kun päivän aikana lelu voi mennä rikki tai hukkua tms. Sellasta kun vaan tapahtuu vaikka henkilökunta tekis kaikkensa.
Toivotaan, että löytyy vielä! =)

• Tykkää
Reactions: Minskii
Meidän lapselta on viety kahdet kurahaalarit puolen vuoden aikana. Toiset hävisi keväällä, ehditty käyttää kertaakaan. Toiset vietiin kaksi n. 3 viikkoa sitten ja nekin on hävinneet .Tarhasta vaan selitellään, että ei kukaan vie tarkoituksella eli varasta. Juu, ei tietenkään ei.... Jos kahdet häviää ja tiedän tasan tarkkaan, että ne on sieltä viety, koska ei tuoda niitä kotiin, koska lapsella käytetään vkl:na kosteussuojahaalaria. Mun mielestä tässä on pk jos vastuullinen. Semmoset 40 euroa on kadonnut kuin tuhka tuuleen. Laittoivat viestiä ryhmän vanhemmille, mutta mitä se auttaa. Helppohan se nimi on yli viitata ja käyttää vaikka sisaruksella, joka ei käy samaa päiväkotia tai käyttävät sitten vaikka viikonloppuisin. Vittu, kun vituttaa tommonen. Tekis mieli varastaa sieltä jotain meidänkin lapselle.

Meille ilmoitettiin että lelut ovat omalla vastuulla ja ettei välttämättä kannata tuoda mitään kamalan kallista tai jotain missä on monta pientä osaa ettei vaan rikkoudu tai katoa. Mutta tosiaan, päiväkodin vastuu tässä on kyllä valitettavasti nolla; lelut on omalla vastuulla.

Meilläkin "katos" lelu samalla lailla... ja kyllä se löytyi. Lapset oli leikkineet piilosta leluilla ja laittaneet sen pieneen peltirasiaan. Löytyi viikkojen päästä, onneksi siinä oli nimi niin sai poika lelunsa takaisin. Lapset vaan osaa laittaa tavarat mitä ihmeellisimpiin paikkoihin.

Toivottavasti lötyy :)

Minä korostan vanhempien vastuuta. Eikö vanhemmat tiedä, mitä leluja tai vaatteita lapsillansa on? Eikä sillä, vaikka eivät tietäisi, mutta että kehtaavat viedä nimikoituja leluja ja vaatteita kotiin, siis joissa on jonkun muun kuin sen oman ristopetterin nimi. Toisaalta taas en tässä nyky-yhteiskunnassa jaksa enää ihmetellä, ehkä enemmän tapa kuin poikkeus, että voi viedä toisen omaa.

En ikinä antaisi lapsen viedä päiväkotiin sellaista, mikä on niin arvokasta ja korvaamatonta että olisi "pakko" saada takaisin. Vaikka hyvin hoitajat huolehtivat ja vähän on kadonnut, voi silti jotain kadota pysyvästi. MItä ne hoitajat sille mahtaa, jos joku lapsi kotiin lähtiessään vanhempansa kanssa nappaa toisen lokerosta jotain kivaa mukaansa, eikä koskaan palauta.

tuo on tosi ikävää. ehdottaisin minäkin että itse laitat sen ilmoituksen. ei kaikki vanhemmat välttämättä seuraa niin tarkasti lapsensa leluja. mutta.... meilläkin lelupäivän lelut valitaan aina niin, ettei paljon harmita jos häviää tai menee rikki. Lapsi itsekin ymmärtää tämän

Ei ryhmässä tarvitse olla kuin yksi pitkäkyntinen ja tavaroita sekä vaatteita alkaa hävitä. Tosin eipä tuossa usein mene pitkääkään, kun väki tietää kuka näpistysten takana on.

Kokemusta ei pk:n toiminnasta ole,mutta taitaa siellä olla samanlaiset säännöt omien lelujen kohalla,ku mitä kerhossa/eskarissa..Eli lelu viedään omalla vastuulla,pk ei vastaa rikkoutuneesta/hävinneestä lelusta.Sinne ei viedä sitä uusinta lelua taikka pieniä osia sisältäviä.

Tuo samainen sääntö pätee meidän kakosen eskarissakin,jossa on kerta vkossa lelupäivä.

Joku on vienyt sen.

Omia varhaisia muistojani on se kun varastin pikkuisen pinkin sydämenmuotoisen peilin tarhakaverin lokerosta. Se tyttö kehui ja lällätteli peilillään "teil ei ookkaan tämmöstä lälläslää" eikä antanut muiden koskea. Menin vaan ja otin ja piilotin omaan lokeroon johonki taskuun.

Tyttö itki kun peili oli hävinnyt ja tädit vaan sano et pitäis huolta tavaroistaan. Muistan roikkuneeni lokeronnaulakosta penkillä seisoen tätä kuunnellessa.

Kotona heitin peilin barbietavaroiden joukkoon eikä äiti sitä kaikkea tilpehööriä enää tunnistanut.
Kyllä, sain tunnontuskia lapsuusvuosina.

lelu mahdollisesti voitu haudata pihalle hiekkaan piiloon?

Kaikkihan kai on mahdollista kun ei ole itse ollut paikalla, mutta meillä ei ainakaan saa viedä lelupäivän leluja ulos. Samoin kun unikavereita...

Olen siis pk:ssa töissä ja anteeks vaan, mutta että mua jurppii ne vanhemmat jotka vaatii lapselleen erityisoikeuksia. Esim.tuoda leluja muuten kun lelupäivänä "kun mattipetteri ei muuten halunnu tulla!" tai olenpa törmännyt tähänkin et "kyl meidän jaanajanette saa ottaa unikaverin ulos, me sitten kotona pestään se!" Joo, mepä varmaan sitten annetaan ottaa se likanen unikaveri sänkyyn... Puhumattakaan et sit muutkin haluaa... No, meni vähän offtopic, mutta kunhan avauduin :D

• Tykkää
Reactions: nöppäri
Harmillista, mutta kyllä ne lelut viedään sinne omalla vastuulla, samoin kuin koulussa kalliit älypuhelimet tuodaan kouluun omalla vastuulla. Ei päiväkodilla tai koululla ole minkäänlaista korvausvastuuta. Meidän neidillä oli pienempänä paha tapa pistää perhepäivähoidosta hoitajan tavaroita omaan reppunsa. Niitä sai sitten nolona palautella. Onneksi loppui lyhyeen moinen lysti.

Mun mies on sellainen, että sillä ei tosiaan ole hajuakaan muksun vaatteista. Ja mies hakee meillä lapsen perjantaisiin hoidosta eli kerää hänen kaikki tavaransa pestäväksi. Musta tuntuu, että se kerää vaan lapsen lokerikosta ja sen läheisyydestä kaiken, mikä irti lähtee... Minä sit katon kotona läpi ja hyvin usein siellä on housuja sun muita, jotka ei tosiaan oo meidän lapsen... Tai puolet tavaroista on jäänyt päiväkotiin... Ja tottakai palautetaan kaikki päiväkotiin, mikä ei oo meidän, mutta siis vahinkoja sattuu!

Yhteistyössä