Päiväkodissa työskentelevät!

Moraalinvartija

Tunnettu jäsen
18.10.2010
3 869
28
48
Mitä tykkäätte, jos lapsi on pukenut "ihan itte", ja vaatteet on nurinpäin päällä kun lapsi tulee? Ajatteletteko asiasta yhtään mitään?
Minusta tuntuisi kurjalta alkaa korjailemaan lapsen saavutusta, mutta joskus vähän mietin, mitä päiväkodissa oikein mahdetaan ajatella...varmaan tyhmää, mutta silti :)

En varmaan ajattelis mitään. Mutta jos huomaisin asian, niin varmaan korjaisin asian....Eli olisi varmaan parempi,että sie itte kehuisit ensin kovasti muksun saavutusta esim näin**Olitpa reipas, kun sait itse vaatteet päälle ja tosi hienosti meni, mutta anna äiti vähän auttaa, kun meni tämä pusero vähän väärin päin...Ja sitten näytät muskulle, että hei katsos tämän sauman pitää olla piilossa tai tämän lapun pitää olla piilossa siellä sisäpuolella.ja käännät puseron/housut ja annat lapsen itse laittaa uudestaan**
Koska siinä saattaa käydä, niin että lapsi on luullut pukeneensa oikeen ja nolostuu ja suuttuu, kun täti menee sanohan, että hups sullahan on pusero nurin päin, vaihetaanpa se oikeen päin.

No mun tytär on mennyt monta kertaa päiväkotiin housut tai paita väärin päin (takapuoli edessä). Olen vaan hoitajille todennut, että neiti on pukenut tänä aamuna itse. Ja sanonut, että jos sattuu sopiva tilanne, niin vaihtakaa. Päiväunien jälkeenhän lapsi viimeistään laittaa vaatteet uudelleen päälle. Ja itse asiassa onpa lapsi muutamia kertoja tullut päiväkodista esim. sukkahousutkin väärin päin päällä, siis päiväunien jälkeen pukenut ne väärin päin. Meillä tämä kakkonen on niin temperamenttinen tapaus, että mielummin jätän hänen mielensä pahoittamatta näin turhalla asialla. Jos lasta itseään ei häiritse tai hankaa, niin mitä väliä sillä oikeastaan edes on? :)

Eipä haittaa, jos vaatteet väärin päin päällä, kunhan on päällä. :) Sehän on hyvä, että lapsi on omatoiminen. Kyllä ne siitä pienellä opastuksella oikein päin pian menee.

Ainoa mikä mua henkilökohtaisesti haittaa ja minkä korjaan, on jos kengät on väärissä jaloissa. Se ei tee hyvää lapsen jaloille. Enkä siis ole kyllä päiväkodissa töissä.

Mitäs tykkäätte siitä, että juuri pk:sta soitettiin että mun pitääkin hakea poika klo 15:00 (olen töissä 19:30 asti) kun ainoa työntekijä joka osaa hoitaa diabeetikkoa lähtee silloin töistä...?!

Joo, ja puoli vuotta on ollut aikaa harjoitella, yli 10 hoitajaa oli koulutuksessakin joka päiväkodissa järjestettiin...
Tällaista sitten tällä kertaa...:whistle:

Mua ei ainakaan haittaa. Itse asiassa oon kysyny joskus vanhemmilta, että haittaako niitä, jos lapsella on menny housut väärinpäin jalkaan. Kun en millään haluais lannistaa lasta, joka ilosena esittelee, että sai ite housut jalkaan, että juu mutta otetaas pois.... Toki, jos on kengät väärissä jaloissa, niin sitten vaihdetaan.

Mitäs tykkäätte siitä, että juuri pk:sta soitettiin että mun pitääkin hakea poika klo 15:00 (olen töissä 19:30 asti) kun ainoa työntekijä joka osaa hoitaa diabeetikkoa lähtee silloin töistä...?!

Joo, ja puoli vuotta on ollut aikaa harjoitella, yli 10 hoitajaa oli koulutuksessakin joka päiväkodissa järjestettiin...

Ihmeellistä. Mutta oisko vakihenkilökunta sairaana, kun on nyt kauheesti kaikkea liikkeellä ja vaan sijaisia paikalla? Joka tapauksessa aika ihme juttu.

No eihän sitä sairastumisille mitään voi, voisiko miehesi hakea tai joku muu?
Miten työnantaja suhtautuu tuohon?

Mutta siis aika uskomatonta toimintaa päiväkodilta.. jos ei ole siis kyse sairastumisista vaan oikeesti siitä että järjestelty hoitajat tosi huonosti.

meillä taas päiväkodissa puetaan vaatteet väärinpäin. mua ärsyttää, miksei ne voi katsoa että miten ne vaatteet puetaan. ei luulisi olevan iso vaiva opettaa myös siellä, että laput niskaan paidoista ja housuista taakse

Kyllä me ainakin opetetaankin. Ja asetetaan oikeinpäin lapselle. Mutta joskus ne kääntyy silti lapsella väärinpäin. Ja toiset lapset on itsekin tarkempia kuin toiset. Ja joskus oikeesti on niin paljon lapsia pukemassa, ettei kaikilta huomaa onko oikeinpäin vaatteet, kun tärkeintä on kuitenkin, että vaatteet on säänmukaiset, paidat housussa, nilkat piilossa jne.

Ihmeellistä. Mutta oisko vakihenkilökunta sairaana, kun on nyt kauheesti kaikkea liikkeellä ja vaan sijaisia paikalla? Joka tapauksessa aika ihme juttu.

Näin taitaa olla, oma "avustaja" sairaana ja muut vakkarit lomilla vissiin. Vaikka nimenomaan on teroitettu, ettei koskaa voida jättää hoitoa yhden ihmise varaan vaan muidenkin on pystyttävä tarvittaessa hoitamaan.

No, ei tämä mukava tilanne ole heillekään, pääasia ettei pojalle sattuisi mitään. Haetaan sitten mieluummin kotiin.

No eihän sitä sairastumisille mitään voi, voisiko miehesi hakea tai joku muu?
Miten työnantaja suhtautuu tuohon?

Mutta siis aika uskomatonta toimintaa päiväkodilta.. jos ei ole siis kyse sairastumisista vaan oikeesti siitä että järjestelty hoitajat tosi huonosti.

Työnantaja on onneksi joustava ja voin hakea lapsen työajalla pois ja hoito illaksi onneksi järjestyy.

Palstailu on mahdollisesti tekemässä minusta vähän vainoharhaisen :O
En ole koskaan itse törmännyt arvosteleviin/ohjeita jakeleviin hoitajiin, mutta kaikenlaista kummaa sitä on lukenut täältä, ja kuullut ihan IRL.

Toinen vaihtoehto on se, että minäkin olen heihin törmännyt, mutta itsekeskeisyydessäni ja omahyväisyydessäni en ole tajunnut arvostelua! On hyvin mahdollista, koska minua harvemmin kiinnostaa mitä joku on mieltä asiasta joka ei hänelle kuulu, ja tajuntani jotenkin sivuuttaa kaikki siihen liittyvät kommentit.

Nyt olen välillä alkanut miettiä, mitä minusta ajatellaan. Kehitys kehittyy.

Yhteistyössä