Päiväkodissa udeltiin äidin menoja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eivoiymmärtää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eivoiymmärtää

Vieras
Vein tänään lapseni päiväkotiin. Vastassa oli hoitaja. Juttelin hoitajan kanssa niitä näitä ja sovittiin, milloin tulen lapsen hakemaan pois. Hoitaja huomasi, että minulla on vaunuissa vauva mukana, ja alkoi udella, mihin olen menossa, kun toin lapseni hoitoon. Vastasin, että ihan vain kotiin menen. Hoitaja alkoi sitten tivaamaan, miksi lapsi on hoidossa ja enkö voisi tulla aikaisemmin hakemaan lasta jne. Mitä ihmettä se sille hoitajalle kuului, mitä teen sillä aikaa, kun lapsi on hoidossa? Onko tämä ihan tavallista, että kysellään menemisiä ja kysellään, voiko hakea aikaisemmin lapsen pois yms??

No eipähän se kyllä hoitajille kuulu millään tavalla, että mitä äiti tekee sen aikaa kun lapsi on hoidossa, varsinkaan jos ei ole vuorohoidosta kyse.
Onko lapsesi sitten kokopäivähoidossa vai vain puolipäiväisenä?

Onko lapsesi pitkänkin hoitopäivän päiväkodissa?
Sitä ehkä hoitotäti kyseli et miks tuoda toinen lapsi hoitoon jos on vauvan kanssa kotona..jos on vielä koko päivän siellä?
Kyllä mä virikehoidon vielä jotenkuten käsitän, mutten sitä et lapsi on hoidossa joka päivä ja 8h päivässä :/

Noi päiväkodit on just tollasia paikkoja, et sinne kun lapsensa laittaa niin kohtaa ollaan jo lastensuojelun asiakkaita, vaikka mitään aihetta ei oliskaan. Kyyliä koko sakki.

[QUOTE="mammanen";22492600]Noi päiväkodit on just tollasia paikkoja, et sinne kun lapsensa laittaa niin kohtaa ollaan jo lastensuojelun asiakkaita, vaikka mitään aihetta ei oliskaan. Kyyliä koko sakki.[/QUOTE]

Oho, aikamoinen väite :O tuskin sentään kyylätään perheitä päikyssä, koitetaan vaan pitää lapsista huolta ja vanhemmille kerrotaan/ ohjataan toimimaan oikein jos jokin mättää. Et ilmeisesti kestä yhtään jos saat negatiivista palautetta??

Ei todellakaan kuulu kysellä tollaisia! Ja jos oikeesti joku luulee että vie paikan joltain tosi tarvitsevalta niin on täysin hakoteillä. Kunnat järjestävät kyllä joka ikiselle hoitoa tarvitsevalle lapselle hoitopaikan, kukaan ei jää ilman hoitopaikkaa vaikka mikä olisi! Totta kai lapsi saa olla päivähoidossa vaikka äiti on vauvan kanssa kotona, varsinkin jos lapsi on hieman vanhempi esim. 3 vuotias. En kyllä itsekään 1-2 vuotiasta päiväkotiin veisi jos äiti kotona vauvan kanssa, mutta siitä isomman veisin. Ja me perheethä olemme tarpeittemme kanssa erilaisia!!!

[QUOTE="tarhantäti";22492593]Onko lapsesi pitkänkin hoitopäivän päiväkodissa?
Sitä ehkä hoitotäti kyseli et miks tuoda toinen lapsi hoitoon jos on vauvan kanssa kotona..jos on vielä koko päivän siellä?
Kyllä mä virikehoidon vielä jotenkuten käsitän, mutten sitä et lapsi on hoidossa joka päivä ja 8h päivässä :/[/QUOTE]

Lapsi on kuusi tuntia päiväkodissa, viitenä päivänä viikossa.
Olisihan se hoitaja voinut suoraan sitten kysyä, jos sitä niin paljon kiinnostaa. Mutta voinko tulevaisuudessa olla vastaamatta noihin uteluihin? Ei kai lasta sen takia päiväkodin ulkopuolella suljeta, jos en kerro mitä teen sillä aikaa, kun lapsi on hoidossa.

[QUOTE="kukka";22492623]Ei todellakaan kuulu kysellä tollaisia! Ja jos oikeesti joku luulee että vie paikan joltain tosi tarvitsevalta niin on täysin hakoteillä. Kunnat järjestävät kyllä joka ikiselle hoitoa tarvitsevalle lapselle hoitopaikan, kukaan ei jää ilman hoitopaikkaa vaikka mikä olisi! Totta kai lapsi saa olla päivähoidossa vaikka äiti on vauvan kanssa kotona, varsinkin jos lapsi on hieman vanhempi esim. 3 vuotias. En kyllä itsekään 1-2 vuotiasta päiväkotiin veisi jos äiti kotona vauvan kanssa, mutta siitä isomman veisin. Ja me perheethä olemme tarpeittemme kanssa erilaisia!!![/QUOTE]

hmm..ei pidä paikkaansa..kunta sai juuri sakkoa koska ei kyennyt järjestämään paikkaa 60 lapselle.. ja vaikka paikan saiskin niin voipi käydä niin et viet eri puolelle kaupunkia kun kotiäiti mamma vie lähipäiväkotiin..

kaikki eivät saa hoitopaikkaa kuin jonottamalla, siirtämällä töihin menoa tai viemällä hoitopaikkaan johon on 20km pitempi ajomatka.
eli kyllä vaan vievät paikan ne joiden äidit on kotona. mistä kunta sen järjestää jos vapaana ei ole paikkoja eikä pph saa(uusia)?
mä en oikeesti ymmärrä miksi lapsi viedään hoitoon jos vauvan kans kotona, mutt evvk toisten asiat

Sä voit olla syyllinen siihen että me ei saatu lähimailtakaan hoitopaikkaa lapselle ja jouduin kieltäytymään työpaikasta. Herääminen olisi pitänyt tehdä 2tuntia ennen ja hakemisesta ei olisi tullut jalkaisin mitään kun mies ei ehtisi hakea autolla. Kiitos. Olet tosi itsekäs.

Jos sinä olet äitiyslomalla (?) niin kait ne siellä hoidossakin ymmärtää ettei sinulla ole mitään "virallisia menoja" joka hemmetin päivä...
Onko kyse nyt vaan sellaisesta yleismaailmallisesta juttelusta kun ei muuta keksinyt vai todellisesta utelusta tai hoidon tarpeen kyseenalaistamisesta.

itsellä oli 4v hoidossa 3pv viikko kun olin vauvan kanssa kotona. Kyllä sitä hoitotäti saattoi joskus kysyä aamulla että "mitäs meinaatte tehdä" tai illalla että "mitäs tänään touhusitte" tms. ja en ikinä ajatellut heidän tarkoittavan kyselyillään yhtään mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja eivoiymmärtää;22492624:
Lapsi on kuusi tuntia päiväkodissa, viitenä päivänä viikossa.
Olisihan se hoitaja voinut suoraan sitten kysyä, jos sitä niin paljon kiinnostaa. Mutta voinko tulevaisuudessa olla vastaamatta noihin uteluihin? Ei kai lasta sen takia päiväkodin ulkopuolella suljeta, jos en kerro mitä teen sillä aikaa, kun lapsi on hoidossa.

Ok. Se on sun ja perheesi asia jos haluat lastasi päivittäin hoitoon viedä, mutta ehkä täti ei sit tätä asiaa ymmärrä. Jätä omaan arvoonsa ja jatka kuten susta parhaalta tuntuu. Jos se on sinun jaksamisen kannalta ehdotonta et lapsi käy purkamassa energiaansa päikyssä, niin se ei kenellekään kuulu. Ei voi hoitajat päiväkodissa vaikuttaa siihen kuka sinne hoitoon tulee ja mistä syystä!
Mutta se kannattaa muistaa että se on sama asia lapselle olla 6h tai 8h hoidossa kuin aikuiselle töissä. Joten muista kysyä myös lapsen jaksamista :)

Sä voit olla syyllinen siihen että me ei saatu lähimailtakaan hoitopaikkaa lapselle ja jouduin kieltäytymään työpaikasta. Herääminen olisi pitänyt tehdä 2tuntia ennen ja hakemisesta ei olisi tullut jalkaisin mitään kun mies ei ehtisi hakea autolla. Kiitos. Olet tosi itsekäs.

Siis mistä ihmiset saitte päähänne, että lapseni on LÄHIpäiväkodissa? Lähellä, 500m päässä, olisi päiväkoti, mutta se on täynnä. Vien lapseni 3km päässä olevaan päiväkotiin ja autoa minulla ei ole. Ei me kotiäidit saada sen paremmin hoitopaikkoja lapsillemme kuin te töissä käyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja eivoiymmärtää;22492673:
Siis mistä ihmiset saitte päähänne, että lapseni on LÄHIpäiväkodissa? Lähellä, 500m päässä, olisi päiväkoti, mutta se on täynnä. Vien lapseni 3km päässä olevaan päiväkotiin ja autoa minulla ei ole. Ei me kotiäidit saada sen paremmin hoitopaikkoja lapsillemme kuin te töissä käyvät.

vielä vähemmän ymmärrän sun tarvetta viedä isompaa hoitoon. et jaksatkin repiä 2 lasta ylös kylmään pimeään aamuun ja vaan siksi että se isompi on pois tieltä päivän

Syitä lapsen hoitoon viemiseen siis vaikka itse on kotona voi olla vaikka kuinka ja paljon. Mä en tajua tätä kamalaa syyllistämistä niitä kohtaan joiden isommat lapset on hoidossa ja äiti kotona.
Pienillä paikkakunnilla ei ole kerhotoimintaa johon viedä isommat ikäistensä seuraan tai matka voi olla pitkä ja näin kerhotoiminta hankalasti toteutettavaa. Esim. puheterapeutti voi suositella isommalle lapselle hoitoa jos puheen kehittymisessä on viivettä/ongelmaa. Erittäin pahasta koliikista kärsivän vauvan äitikin tarvitsee lepoa eikä päiväuenet onnistu jos isompi on kotona jne jne

Alkuperäinen kirjoittaja höh!;22492669:
Jos sinä olet äitiyslomalla (?) niin kait ne siellä hoidossakin ymmärtää ettei sinulla ole mitään "virallisia menoja" joka hemmetin päivä...
Onko kyse nyt vaan sellaisesta yleismaailmallisesta juttelusta kun ei muuta keksinyt vai todellisesta utelusta tai hoidon tarpeen kyseenalaistamisesta.

itsellä oli 4v hoidossa 3pv viikko kun olin vauvan kanssa kotona. Kyllä sitä hoitotäti saattoi joskus kysyä aamulla että "mitäs meinaatte tehdä" tai illalla että "mitäs tänään touhusitte" tms. ja en ikinä ajatellut heidän tarkoittavan kyselyillään yhtään mitään...

Ymmärsin nämä utelut niin, että parempi olisi kun en toisi lasta hoitoon. Eihän hoitajat sitä saa päättää, kuka heillä hoidettava on ja kuka ei. Tuntui tosi kurjalle lähteä kotiin, etenkin kun lapsi kuuli koko keskustelun. Kaikkein paras oli se, kun hoitaja ehdotti, että jos hakisin lapsen vähän aikaisemmin pois..oltiin sovittu klo 15..mielestäni se ei ole edes myöhä aika..

Alkuperäinen kirjoittaja eivoiymmärtää;22492673:

Peesaan! Ja ei ne teidän kultamussukat kuitenkaan välttämättä siihen teidän omaan lähipäiväkotiin pääse, oli siellä sitten kotiäidin lapsia tai ei. Ja aivan sama asia toisin päin, ei ne kotiäidin lapset aina pääse siihin lähipäiväkotiin, vaan joutuvat viemään kauemmas, ja heillä harvemmin edes on omaa autoa käytössä!

Alkuperäinen kirjoittaja eivoiymmärtää;22492728:
Ymmärsin nämä utelut niin, että parempi olisi kun en toisi lasta hoitoon. Eihän hoitajat sitä saa päättää, kuka heillä hoidettava on ja kuka ei. Tuntui tosi kurjalle lähteä kotiin, etenkin kun lapsi kuuli koko keskustelun. Kaikkein paras oli se, kun hoitaja ehdotti, että jos hakisin lapsen vähän aikaisemmin pois..oltiin sovittu klo 15..mielestäni se ei ole edes myöhä aika..

kerkesitkö ottamaan päikkärit :-/

Perjantai-illan provo?

Jos ei ole, niin ehkäpä henkilökunta on sitä mieltä, että 30 tuntia viikossa on liian paljon hoidossa oloa lapselle, jonka äiti on kotona. Minäkin oon sitä mieltä.

Yhteistyössä