[QUOTE="kainaloinen";22493259]itsellä nyt 2 ja 4 vuotiaat lapset. kuopuksen synnyttyä vein isomman päiväkotiin kun vauva oli n 1,5kk.
oli 6h/5päivää viikossa.
itsellä mielenterveysongelmia ja isä lähti samoihin aikoihin.
en yksinkertasesti jaksanu pyörittää meidän elämää.
nyt molemmat lapset hoidossa viitenä päivänä vkssa, 6-7h.
vaikka aina ei töitä olisikaan, en yksinkertasesti jaksa muuten.
koen todellakin olevani huono äiti, koska en kykene omaa jälkikasvuani hoitamaan vaikka kovasti heitä olen halunnut ja rakastan.
tukiverkko on onneton muuten ja koen tämän olevan ainoa vaihtoehto.
lapset isällään nykyään, joskus, toisinaan vkloppuisin.
en käy baareissa eikä ole muutenkaan mitään sossun kanssa tekemisiä,
mutta oma mieli vaan reistailee ja tuntuu liian rankalta tämä elo.
rakastan lapsiani ja näin koen olevani edes aavistuksen parempi äiti, kun tarjoan mahdollisuuden leikkeihin ja touhuamiseen mitä minä en pysty tällä hetkellä tarjoamaan.
ja joskus myös siis töitäkin teen.
mutta tälläinen tarina minulla.
ja uskokaa, jos jaksaisin niin toivoisin olevani parempi äiti ja hoitavani omat lapseni, todellakin toivon.[/QUOTE]
Aika tyhmä saa olla jos sinua tuosta alkaisi morkkaamaan. Ap:lle kommentoitiin melko jäätävästi varmaan siksi, että oletettiin hänen olevan parisuhteessa ja kaikin puolin muutenkin ns. normaali elämä. Vasta myöhemmin alkoi kertoa enemmän, sitä ettei ole isää ym.
Sinä olet hyvä äiti koska mietit myös omaa jaksamistasi etkä väkisin pidä lapsia kotona siksi ettet saa huonon äidin leimaa ja sitten romahtaisit ja uupuisit täysin. Ei ihminen yksinkertaisesti jaksa kaikkea, eikä tuo päiväkotiin vieminen ole mikään maailman suurin synti.

Älä tunne huonoa omaatuntoa. Tsemppiä sulle!